Autor Subiect: Uleiul de motor  (Citit de 131885 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Nick666

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #460 : 29.Iul.2014, 06:39:10 p.m. »
Au aparut uleiuri/lichide/anvelope la emag hahaha, mobil 1 esp formula la 149 lei, si cred ca transportu ii gratuit http://www.emag.ro/ulei-motor-mobil-1-esp-formula-5w30-4l-5055107436097/pd/DHT9LBBBM/
1.5 GLX AC 2009
 

Offline Nick666

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #461 : 05.Aug.2014, 04:57:16 p.m. »
Pana la urma am ales sa pun cam ce puneau aia de la service pe ideea nu umbla la ce merge bine ... mobil super 3000 x1 5w40 , de la emag l-am luat, pe eticheta de sub eticheta din spate scrie made in italy  #:-S, eram curios ca tot auzisem de ulei mobil facut in turcia sau romania .
1.5 GLX AC 2009
 

Offline cata quarkk

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #462 : 05.Aug.2014, 06:33:16 p.m. »
Dar am inteles ca ar fi ceva probleme cu trecerea de la 5w40  la 0w20 , trecerea de la gros la subtire dupa ce primii ~40000 km l-am obisnuit cu 5w40 .
Eu am trecut la 0w20 de la 5w40 la 120.000 km, la motorul m13a, pe ignis. nu a consumat aproape deloc in 12.000 km, iarna porneste mai usor, iar la pornire a disparut trepidatia motorului care se simtea in masina. per total, eu sunt foarte multumit de el, dar la un mers mai sportiv, cred ca e cam subtire acel 20, pe timp de vara, asa ca acum am facut schimbul cu 0w50, tot de la Eneos
 

Offline skakiur

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 14
Re: Uleiul de motor
« Răspuns #463 : 07.Aug.2014, 06:06:19 p.m. »
inainte de a alege uleiul pt motor adaugati in ecuatie unde locuiti ( Bucuresti vs vf de munte ), cat mergeti cu masina ( urban vs extraurban ), cum mergeti cu masina ( pana in 3000, spre rosu ) si mereu alegeti un filtru de ulei de cea mai buna calitate.

in ceea ce priveste marca unui ulei Motul, Eneos, Amsoil, Mobil, Valvoline ultimele 3 sa fie made in USA.
si sa nu uitam ca masinile incep sa devina mecanisme de consumabile.
am un prieten cu un audi si e cam aiurea sa stai 30 de secunde la relanti sa ai grija de turbina, dar fiecare cu a lui.
 

Offline skakiur

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 14
Re: Uleiul de motor
« Răspuns #464 : 07.Aug.2014, 06:15:55 p.m. »
am citit cu cateva posturi in urma ca se recomanda 5w40 in masina....fie, dar ce te faci ca uzura motorului ( cea mai mare ) este in primele secunde cand pornesti masina, cand se freaca fier pe fier si mai ales iarna.
este adevarat ca uleiuri ca 0w20 "seamana" cu apa, sa fim seriosi nu exista in Romania sa alergi 500 - 1000de km in 6000rpm astfel incat sa se rupa pelicula de caldura si sa iti sara supapele prin capota.
uleiul are rol de ungere si de "racorire" a motorului, de asta are puncte de fierbere f sus, s-au dus vremurile cand punei mineral si ridicai capota pe drum sa iasa infernul din motor.

nu zic ca este gresit sa pui ulei mai vascos dar de ce daca exista optiuni mai light iar ungerile sunt mai bune cand are loc uzura mai mare a motorului?
 

Offline shpeedy

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #465 : 07.Aug.2014, 06:23:10 p.m. »
am un prieten cu un audi si e cam aiurea sa stai 30 de secunde la relanti sa ai grija de turbina, dar fiecare cu a lui.

 :-/

Cred ca vroiai sa aduci in discutie ca are turbo-diesel (TD), dar nu prea are legatura cu topicul de fata...
Iar chestia asta cu stat 30 de secunde la relanti e un mit - un motor TD in mintile lui il pornesti de cum s-au stins in bord martorii pentru bujiile incandescente; nu te ajuta cu nimic sa stai 30 secunde odata ce ai pornit motorul (daca e frig, oricum nu se incalzeste la relanti chiar de stai cateva zeci de minute) - ce e important e ca pana nu ajunge motorul la temperatura corespunzatoare (90gr, parca) sa nu dai forja (sa urci lin in turatie).
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline skakiur

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 14
Re: Uleiul de motor
« Răspuns #466 : 08.Aug.2014, 10:27:11 a.m. »
da da are turbo diesel, sta 30 de secunde nu la pornire ci la oprire dupa un drum, omul e inginer lucreaza la cazuri "speciale" in cadrul unui concern si mananca motoare pe paine.
agree cu tine in ceea ce priveste mitul statului la relanti sau 5 minute iarna la pornire, este o mare prostie.

 
 

Offline migabi

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #467 : 08.Aug.2014, 10:36:58 a.m. »
Legat de pornire, ne putem face retrofit la "dry sump".
SX4 SE m16a awd 2011
 

Offline shpeedy

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #468 : 08.Aug.2014, 10:37:28 a.m. »
Statul 30 de secunde inainte de oprirea motorului - in special dupa o cursa mai in forta - este recomandabil la turbo-diesel, pentru a se 'linisti' turbina...

Legat de pornire, ne putem face retrofit la "dry sump".

Sau un sistem de pre-incalzire de la Webasto...  :)
« Ultima Modificare: 08.Aug.2014, 10:42:33 a.m. de shpeedy »
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline Laurentiu

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #469 : 08.Aug.2014, 11:44:24 a.m. »
statului la relanti sau 5 minute iarna la pornire, este o mare prostie.
Iarna cam esti fortat sa faci "prostia" asta pina se dezgheata "sistemul" de privire de jur imprejurul masinii. Nu se pleaca in cursa cu o masina incarcata de zapada si cu geamurile aburite iar fara aer cald in interior, cam greu obtii comfortul asta.
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!