@coby: Nu m-ai contrazis, doar ca tonul discutiei pe care l-ai utilizat la un moment dat, a fost cam dur, dupa cum ai scris chiar tu. Nu m-am suparat deloc, am preferat sa continui sa raspund la problema tehnica.
Eu voi crede in continuare ca uleiul 0W20 este cel recomandat pentru motorul lui SUVI. Asa mi-au spus cei de la reprezentanta, in primul rand. Fabricantul lui Sx4 este mai aproape de Cluj, decat de Rusia, deci ar trebui sa stie la ce temperaturi va functiona o masina produsa de el cand recomanda niste uleiuri. Plus ca stie ce tehnologie foloseste, cat de precise sunt executate ajustajele.
In al doilea rand, motoarele de fabricatie si conceptie ceva mai recenta, au ajustajele mult mai "fine" (asta cred ca am mai incercat sa spun
), ceea ce recomanda utilizarea unui ulei mai subtire. Atata tot. Iar la cele cu uzura, tocmai pentru optimizarea lubrifierii, se foloseste un ulei mai vascos. Sunt reguli cvasigenerale , nu opinii personale.
Este normal sa tii seama si de temperatura atmosferica de utilizare 0W pentru frig sau un 40 pentru zile mai fierbinti, de regimul de solicitare al motorului si alti multi factori pana alegi un ulei potrivit. Eu as putea alege acum 0W20, iar la urmatorul schimb sa folosesc altul mai gros, pentru ca asa cred eu ca e mai bine atunci.