Autor Subiect: Uleiul de motor  (Citit de 131842 ori)

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline BXXENL

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #40 : 22.Iun.2009, 08:47:55 p.m. »
Adica un ulei din ultima generatie (SM pt benzina, nu stiu cum sunt cele pt diesel, CH,CJ habar n-am codul) si care are o vascozitate ok pt gama de temperaturi in care iti folosesti masina (5w40 pt noi, 0w40 pt iernile foarte dure din alte locuri, 10w50 pt o vara caniculara) nu are cum sa ii dauneze motorului, chiar daca nu e SHELL eu stiu de care, sau Mobil fix un sortiment pe care il impune service-ul.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline danker

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #41 : 22.Iun.2009, 09:08:09 p.m. »
- Voi discutati in primul rand in principiu, teoretic, ce facem dupa ce trecem la urmatoarea etapa, achizitionarea uleiului propriuzis, e clar, ca cele manufacturate ( manarite ) in turcia, china si chiar romanica, nu prezinta garantia ca ce scrie pe eticheta se afla si in bidon, despre reprezentante service- uri, unde-ti pun ulei din butoaie in care numai dumnezeu stie ce amestecuri or mai fi..... nici nu poate fi vorba.
- Eu cred, (cum s-a mai zis) ca un ulei mai putin "celebru' " (in romanica si nu numai) care sa aiba sanse mai mici sa fie contrafacut, ar putea fi o solutie la achizitionarea de aici, sau solutia ideala, direct din vest.  :inteligent:

De ex.: in ultima vreme dau tarcoale unui ulei care zice-se este fabricat in Olanda..... voi ce ziceti?



« Ultima Modificare: 22.Iun.2009, 09:23:10 p.m. de danker »
Daca as fi fost un pic mai prost... as fi fost fericit !
 

Offline bogdanb

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #42 : 22.Iun.2009, 09:39:14 p.m. »
 :clap: Danker, punctul pe I
Sa stii ca si eu am dat tarcoale acestui ulei, dar m-am mai gandit la inca ceva: Meganul meu (aproape acelasi motor ca cel de pe SX4) a mers impecabil doar cu ulei Elf 5W50 (sau 5W40, nu mai stiu, dar sigur era un semisintetic).  E ulei bun, agreat Renault, ceea ce ma face sa cred ca ar putea fi bun si pt. Suzuki. Nu?
SX4 4x4 1.6GS aka Suzie Q :)
 

Offline BXXENL

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #43 : 22.Iun.2009, 10:56:20 p.m. »
Vedeti cand cumparati 5w40 sa fie un ulei formulat pt motoarele de benzina si nu pt cele diesel (asta daca aveti motoare pe benzina evident). Va dati seama pt ca standardul API incepe cu S de la spark, scanteie (SJ,SM) si nu cu C - compression. Evident sfatul este pt toate uleiurile, dar la 5w40 am obs ca sunt cele mai multe pt diesel deci riscul sa luati unul pt diesel e mai mare.

Pe Valvoline trec si eu la urmatorul schimb, pt ca e mai simtitor mai ieftin decat mobil (luate din acceasi sursa) si calitatea este apropiata (sau mai buna, depinde unde citesti).
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline Laurentiu

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #44 : 23.Iun.2009, 02:42:54 p.m. »
Eu cred, (cum s-a mai zis) ca un ulei mai putin "celebru' " (in romanica si nu numai) care sa aiba sanse mai mici sa fie contrafacut
De ce nu incercati un MOTUL ? Am inteles ca prin Bucuresti se gaseste asa ceva. La Iasi, din cauza NEcererii, magazinele nu s-au mai obosit in aprovizionarea lui.

...la 5w40 am obs ca sunt cele mai multe pt diesel...
Mobil se gaseste la greu pt motoare benzinare ("S").
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline danker

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #45 : 24.Iun.2009, 06:20:51 p.m. »
- Sa stii ca MOTUL nu prea se gaseste, eu il stiu de mai mult timp, era un ulei bun, dar de cativa ani, n-am mai vazut.  :inteligent:
Daca as fi fost un pic mai prost... as fi fost fericit !
 

Offline cribo25

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 577
Re: Uleiul de motor
« Răspuns #46 : 25.Iun.2009, 06:21:33 p.m. »
Tot nu inteleg de ce par asa de neinteles clasificarile de uleiuri. Mai pun un link pe care il consider mai mult decit clar, atit ca tabel cit si ca text, pt. uleiuri de motor.
http://www.uleiauto.ro/phpeuri/tehnice.php

Si inchei spunind ca din proprie experienta la un motor de 1.3 (Otto) benzina - motor din aluminium, generatie 1997, am folosit numai ulei Aral 15W40 mineral si nici acum dupa 12 ani nu completez nimic intre schimburi fiindca nu consuma. Schimbul il fac o data/an - nu parcurg peste 10.000 Km. 80% trafic in Bucuresti.
Motorul este cu distributie pe lant, Skoda Felicia.
Ignis 1.3 GLX+
 

Offline liviu

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 62
Re: Uleiul de motor
« Răspuns #47 : 25.Iun.2009, 07:31:31 p.m. »
de curiozitate:

are cineva date credibile - adica mai mult decat "parca merge masina mai prost" sau "stiu eu pe cineva care..." - ca uleiurile brand (gen mobil) fabricate in turcia sunt mai proaste ca cele fabricate in vestul europei? a testat cineva, cu o procedura clara, acelasi ulei fabricat in doua locuri diferite si a obtinut rezultate diferite si semnificative? (sunt megane-urile turcesti mai proaste decat cele fabricate in spania? sau dau suzuki-urile unguresti mai multe batai de cap decat cele made in japan?) serios acum, banuiesc ca mobil au standarde identice pentru produse identice, in belgia si in turcia si oriunde altundeva

imi poate indica cineva un site cu date credibile care demonstreaza ca mobil sau castrol, de exemplu, sunt uleiuri mai bune decat alte branduri mai putin sonore, sa zicem valvoline, shell, total / elf si, de ce nu, omv sau aral? si nu ma refer la gama de varf sau "de curse", cu pret corespunzator, de la mobil ori castrol, ci la gamele "consumer", ca sa zic asa. nu zic ca nu exista asemenea date, ci doar ca eu, desi am cautat, nu am gasit pana acum teste clare, cu proceduri limpezi si detaliate (asa cum, de exemplu, foloseste adac pentru testele de cauciucuri...)

dupa parerea mea, de nespecialist, dar tinand cont de tot ce am citit pana acum:

- uleiul potrivit, ca brand, e orice ulei de la un producator onorabil (fara noname-uri), indiferent ca e motul, omv sau mobil
- uleiul potrivit, ca specificatii, e cel indicat in manual (desi recunosc ca si mie 0w20 mi se pare suspect)
- trebuie totusi tinut cont, la acest ultim capitol, de conditiile de mediu, deci adaptate specificatiile din manual la conditiile meteo (de ex., un ulei un pic mai fluid la temperaturi joase, sau usor mai viscos la temperaturi ridicate s.a.m.d.)
- in plus, se poate verifica cum "se impaca" motorul cu un ulei sau altul (de exemplu, la uleiuri prea fluide mie imi tacaneau evident tachetii la cielo), desi si aici impresiile subiective si efectul placebo ar putea sa aiba un impact substantial asupra perceptiilor

in rest, din cate imi dau seama - si feel free sa ma contraziceti cu date / teste credibile -, mai totul e impresie subiectiva sau legenda urbana
Swift 1.3 GLX 4x4
 

Offline miocrl

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #48 : 25.Iun.2009, 11:32:28 p.m. »
subscriu la "mai totul e impresie subiectiva sau legenda urbana"

ce atata tura vura... pun ei uleiul care trebuie la service si gata

Offline Laurentiu

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #49 : 26.Iun.2009, 03:24:39 p.m. »
de curiozitate: a testat cineva, cu o procedura clara, acelasi ulei fabricat in doua locuri diferite si a obtinut rezultate diferite si semnificative?
Intreb si eu, tot din curiozitate: ti-ai sacrifica doua motoare pt a face experienta asta dupa care sa ne impartasesti si noua concluziile ?

Asa ceva se face doar in centre de cercetare. Ceea ce am spus eu referitor la uleiuri, este observatia mea personala pe motoare racite cu aer (regim greu de functionare la temperaturi exterioare mari) si monitorizate cu indicator ("ceas") de temperatura si presiune ulei.
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!