Autor Subiect: Uleiul de motor  (Citit de 131904 ori)

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline roberto

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #380 : 04.Mai.2014, 10:23:32 p.m. »
Explicatiile unuia priceput......nu-mi apartin.... :D

5 W 40

Primul grup de cifre 5 urmata de litera W (W = winter adica iarna) indica comportarea acestui ulei "la rece" sub temperatura de 0gr C
Unele uleiuri la o anumita temperatura (temparaturi cu "-") devin prea vascoase si din acest motiv la pornire motorul se invarte mai greu
Probabil ca stiati,la pornire, motorul se uzeaza cel mai mult. De asemenea uleiul devenind vascos el ajunge cu mare intarziere sa-si faca treaba, respectiv ungerea motorului si in acest mod creste considerabil uzura la pornire.

O clasificare aproximativa:

0 W recomandat ptr temperaturi de -35grC
5 W recomandat ptr temperaturi de -30grC
10 W recomandat ptr temperaturi de -25grC
15 W recomandat ptr temperaturi de -20grC
20 W recomandat ptr temperaturi de -10grC
25 W recomandat ptr temperaturi de -5grc C

Al doilea grup de cifre 40 indica vascozitatea uleiului la cald.

-20 este recomandabil doar iarna cand motorul nu se incalzeste asa cum o face in mod normal
-30 este recomandabil cand nu este foarte cald afara, utilizabil in conditii normale si atunci cand nu exista riscul de a se supraincalzi motorul (mers in oras, regim de ture marite). Marea majoritate a motoarelor din ultimele generatie folosesc cu succes acest ulei chiar si atunci cand temperaturile de afara sunt foarte ridicate. Avantajul acestui ulei este ca este mai putin vascos si este preluat de lagarele de ungere mai usor si implicit exista frecari mai mici. In urma folosirii acestui tip de ulei intre schimburi pot exista consumuri de ulei (unele chiar sunt date de fabrica de pana la 5%). In momentul in care motorul se uzeaza se recomanda utilizarea unui ulei dintr-o clasa de ulei cu o vazcozitate superioara de ex 40
-40 este bun atat vara cat si iarna cu condita ca uzura motorului sa nu depseasca limitele permise de producator.
-50 este indicat a se folosi la motoarele foarte uzate, cele care consuma mai mult ulei sau scapa prin lagarele uzate ale axului cu came. Trebuie precizat ca in cazul folosirii uleiului din aceasta clasa creste consumul de carburant dar o sa constatati o scadere considerabila a consumului de ulei. Este de asemnea recomandat atunci cand este foarte cald si motorul se incalzeste la limita de fierbere.
-60 este recomandat in cazul motoarelor suprasolicitate la competitii sau aplicatii de acest gen. In acest caz uleiul se schimba in general dupa fiecare aventura de acest gen (etapa, aplicatie)
SUZUKI JIMNY FL 2013
LAND ROVER DISCOVERY
 

Online NicNic

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #381 : 04.Mai.2014, 11:47:48 p.m. »
Bun, si care ar fi uleiul potrivit la Jimny? Dar la SX4?
Sau la ce tipuri de motoare se refera? Pentru ca sunt prea multe generatii sau tipuri, cu diferente evidente ....
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline coby

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #382 : 05.Mai.2014, 12:24:01 a.m. »
Era evident, suficient si fara rectificare.

Uleiul folosit de tine 5W40, este unul recomandat pentru motoare uzate, cu uzura si ajustaje cu joc. De ce ai ales asa ceva?
Eu folosesc 0W20 si imi pare ca ar fi potrivit la SUVI. Dar ma gandesc serios la un tratament gen DuraLube.

1. Sa nu mai zici la nimeni ca 5w40 e pentru motoarele uzate - ca te faci de ras
2. DuraLube este o ineptie si mai mare ca prima
Scuze ca s dur dar se pare ca aici ( in aria asta cel putin ) esti pe langa total .
Pt climatul Romaniei este ideal .. dar pt Siberia , nu prea ...
« Ultima Modificare: 05.Mai.2014, 12:29:02 a.m. de coby »
auto si moto
 

Online NicNic

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #383 : 05.Mai.2014, 01:17:34 a.m. »
Nici o problema. Poti fi dur, dar explicit.

Incearca sa explici de ce e bun uleiul cu W40 la clima din Romania sau de ce nu e potrivit pentru motoarele uzate.
Pur si simplu, un ulei cu  W40 , din cate stiu eu, are o vascozitate mai mare la o anumita temperatura(cea ridicata), decat W20 sau W30.
La un motor de generatie noua, cu jocuri mai mici la ajustaje, pur si simplu un ulei gros nu va asigura lubrifierea necesara pentru ca nu va intra in toate interstitiile (jocurile) imbinarilor. E prea mult de discutat si explicat pe aceasta tema. Inca nu m-am convins ca un ulei mai vascos e mai bun pentru motoarele moderne. (Sper ca discutam despre aceleasi motoare...).
Cat priveste DuraLube, s-ar putea sa ai dreptate. Doar ca, impresia mea este ca are un efect, poate nejustificat complet prin pretul sau. Insa aici ajungem iar la discutia despre cat sunt dispus sa platesc sa ma simt bine, confortabil sau protejat.
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline fireburn

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #384 : 05.Mai.2014, 09:38:18 a.m. »
Coby, uleiul 5W40 e putin mai vascos decat 5W30 (de exemplu).
Asta nu inseamna ca 5W30 sau alte uleiuri nu sunt bune pentru clima noastra.
Si eu stiu ca uleiurile, cu cat sunt mai vascoase, cu atat mai mult se folosesc la motoare mai uzate.
Repet, asta nu inseamna ca daca am dacie nu pot baga cel mai subtire ulei, cu care sa si mearga.

In masina mea, SX4 1.6 benzina, s-a pus numai ulei 5W30.
In masinile altor colegi de forum, tot SX4 1.6 benzina, s-a folosit ori 5W40, ori alte uleiuri, cu rezultate asemanatoare (ca nu am auzit pe nimeni sa se planga).

In service-urile de la noi cele mai folosite sunt 5W30 si 5W40, din cate stiu eu.
Eu personal cred ca trebuiesc incercate pentru a putea vedea diferentele intre ele.
_______________________
Fac ce vreau, dar stiu ce fac ?
 

Offline coby

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #385 : 05.Mai.2014, 11:11:28 a.m. »
Daca citeai atent ce a citat @ Roberto , nu mai trebuia sa vin cu lamuriri ;
- uleiul 5w40 este bun pt climatul Romaniei pentru fac un schimb de ulei pe an sau aproape la un an deci nu fac 2 schimburi , unul inaintea iernii si unul inaintea verii si cum la noi vara este destul de cald si iarna pana in maxim -20 si mai putin il face candidatul ideal
- cand faci afirmatia ca e pt motoare uzate folosesti ulei 5w , este iar gresit pentru ca si prima cifra se schimba nu numai ultima : 10w 15w 20w chiar daca intri la uleiurile minerale .
- vorbesti de " jocuri si ajustaje " ? Explica mi si mie ce s alea ( ca din ce stiu eu daca un motor are jocuri sau "ajustaje " - aici n am inteles nimic - ar trebui sa fie praf ..
« Ultima Modificare: 05.Mai.2014, 11:14:34 a.m. de coby »
auto si moto
 

Offline Laurentiu

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #386 : 05.Mai.2014, 12:43:10 p.m. »
- cand faci afirmatia ca e pt motoare uzate folosesti ulei 5w , este iar gresit pentru ca si prima cifra se schimba nu numai ultima : 10w 15w 20w chiar daca intri la uleiurile minerale .
5; 10; 15; 20w(inter) = viscozitate pt timp rece (iarna).
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Online NicNic

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #387 : 05.Mai.2014, 12:53:26 p.m. »
Pentru definitia ajustajului ai primul link gasit prin Google.
Iar daca nu ai avea si ajustaje cu joc, intr-un motor, atunci poti sa spui ca e un motor blocat, calat sau cum crezi.
Spre exemplu ajustajul dintre un cuzinet si arborele cotit trebuie sa fie cu joc, sa permita rotirea.
Dar pot fi si ajustaje cu strangere. Tot ca exemplu, un dop tehnologic pus in blocul motor, pe unul din circuitele sistemului de ungere. Acest dop formeaza un ajustaj cu strangere, odata ce este introdus in blocul motor. Daca nu ar fi fost montat cu strangere, presiunea uleiului ar fi aruncat acesl dop afara. La fel e si cu dopul de la o damigeana... :cheers:
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline roberto

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #388 : 05.Mai.2014, 12:59:01 p.m. »
..................................
- uleiul 5w40 este bun pt climatul Romaniei pentru fac un schimb de ulei pe an sau aproape la un an deci nu fac 2 schimburi , unul inaintea iernii si unul inaintea verii si cum la noi vara este destul de cald si iarna pana in maxim -20 si mai putin il face candidatul ideal
..................................

200% corect.
SUZUKI JIMNY FL 2013
LAND ROVER DISCOVERY
 

Offline coby

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #389 : 05.Mai.2014, 04:12:06 p.m. »
Pentru definitia ajustajului ai primul link gasit prin Google.
Iar daca nu ai avea si ajustaje cu joc, intr-un motor, atunci poti sa spui ca e un motor blocat, calat sau cum crezi.
Spre exemplu ajustajul dintre un cuzinet si arborele cotit trebuie sa fie cu joc, sa permita rotirea.
Dar pot fi si ajustaje cu strangere. Tot ca exemplu, un dop tehnologic pus in blocul motor, pe unul din circuitele sistemului de ungere. Acest dop formeaza un ajustaj cu strangere, odata ce este introdus in blocul motor. Daca nu ar fi fost montat cu strangere, presiunea uleiului ar fi aruncat acesl dop afara. La fel e si cu dopul de la o damigeana... :cheers:
Ceea ce spui tu se aplica si la un motor nou nout , deci care este diferenta de care vorbesti ?
auto si moto