Autor Subiect: Uleiul de motor  (Citit de 131896 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline hugbear

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #350 : 02.Dec.2013, 11:40:58 p.m. »
O fi zicând el asta, da' ce zice producătorul motorului nu se compară cu o superstiție de calitate! ;)
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline Nick666

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #351 : 03.Dec.2013, 08:24:57 a.m. »
Mie in Oradea la reprezentanta mi-au bagat de la bun inceput mobil 1 , 5W40.
1.5 GLX AC 2009
 

Offline Laurentiu

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #352 : 03.Dec.2013, 10:02:06 a.m. »
Una e cand ungerea se face cu un ulei de vascozitate optima, alta cand folosesti unul care la 40 de grade e subtirel precum o bere.
Aici tin sa te contrazic cu litere mari pe toata linia.

Ulei este si Floriol si Unirea si .... De la Bunica. Nu (numai) viscozitatea conteaza asa cum nici culoarea si nici mirosul nu conteaza. Un ulei ce trebuie sa faca ungerea intr-un motor temic ii trebuie asigurate proprietatile de ungere CU USURINTA in diferite plaje de temperatura si regimuri de lucru pt a face asa ceva iar pt a studia asta iti trebuie un adevarat laborator. De asemenea, un ulei FFFFFFF BUN si care ar trebui sa tina 10.000, 15.000 sau 25.000 km dar contaminat in citeva sute de km cu niste benzina, nu mai face doua parale si va trebui inlocuit imediat. De asemenea, un ulei ce a fost "prajit" intr-un motor ce s-a calat (gripat), trebuie inlocuit de urgenta. Nu va mai luati dupa acei mecanici care freaca uleiul intre degete si va da verdictul daca uleiul e bun sau nu ori e prea gros sau e prea subtire. Nu degeaba uleiurilor de motor li se atribuie o anumita norma ce pot acoperi niste limite de calitate si niste cifre pt limitele de temperaturi. Un ulei negru poate fi la fel de bun (ceva mai folosit si cu aceleasi proprietati de ungere) ca si unul galbui (nou), culoarea rezultind din cauratirea de funingine (calamina) a unui motor mai vechi sau uzat.

De faptul cum este intretinut uleiul in motor, voi singuri sinteti raspunzatori si tot voi sinteti mecanicii care sa decida inlocuirea lui inainte de termenul prescris de fabricant.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline iulian54

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 11
  • Gen: Bărbat
Re: Uleiul de motor
« Răspuns #353 : 10.Dec.2013, 03:26:44 p.m. »
Nu am inteles care este efortul financiar pentru un bidon de ulei 0w20 fata de oricare ulei sintetic din grupa 5,pentru ca totusi din specificatiile tehnice ale uleiurilor sintetice,acestea sunt acoperitoare fara probleme in intervalul de temperaturi de la noi din tara...
 

Offline vali22

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 781
  • Thanked: 117 times
  • "Dă mai departe!" (" Pay It Forward!")
Re: Uleiul de motor
« Răspuns #354 : 10.Dec.2013, 08:05:53 p.m. »
Mie mi-au pus la revizia de 3 ani,AZI AM IESIT DIN GARANTIE, nu aveam 45000 km, ulei Suzuki 0W20. Pana acum mi-au pus ELF 5W30. E mai bine sau mai rau? Ca din cate am citit p-aici sunt lamurit"bustean"!
  • Ex-Suzuki SX4 2011 SuperiorWhite 111500 km/Korando nou-nouț
 

Offline vali22

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 781
  • Thanked: 117 times
  • "Dă mai departe!" (" Pay It Forward!")
Re: Uleiul de motor
« Răspuns #355 : 13.Dec.2013, 05:40:20 p.m. »
Si se pare ca asa o sa raman, Eu m-am gandit ca, fiind la reprezentanta, e bine!  Din ce am citit sunt colegi care spun ca asta este oricum ai bun in sezon rece. Dar cand e canicula, chiar si numai 2 luni/an e bun?
  • Ex-Suzuki SX4 2011 SuperiorWhite 111500 km/Korando nou-nouț
 

Offline pentium3d

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 193
  • Gen: Bărbat
  • SX4 4WD GS / SX4 S-Cross 1.4 AllGrip Passion
Re: Uleiul de motor
« Răspuns #356 : 27.Dec.2013, 11:14:40 a.m. »
Personal, din tot ce am citit despre subiectul acesta am sintetizat asa:

- daca ai ierni geroase sigur nu doresti un ulei tip gelatina (vascos) in motor  - ungere foarte slaba, pornire solicitanta => risc mare de defectiuni

- daca ai un motor nou/bun iar nu ai de ce sa folosesti un ulei vascos  - lucru mecanic efectuat intr-un mediu vascos este dificil si cu efort crescut => consum crescut, risc crescut de defectiuni.

Singurul risc la un ulei subtire este sa nu devina prea subtire astfel incat sa-si piarda proprietatile de ungere.

Daca exista contraargumente va rog sa le dezbatem :)
Oameni suntem toti. OAMENI sunt putini.
 

Offline Laurentiu

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #357 : 27.Dec.2013, 07:44:37 p.m. »
Singurul risc la un ulei subtire este sa nu devina prea subtire ...
:) Riscul e contaminarea uleiului cu benzina si sa nu-si mai poata juca rolul de ungere sau scaderea cantitatii lui.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline suzukica

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #358 : 29.Dec.2013, 06:49:37 p.m. »
Ce ulei de motor recomandati pentru SX4? Stima!
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3481 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Uleiul de motor
« Răspuns #359 : 29.Dec.2013, 08:21:55 p.m. »
Aaaaaooooleeeuuuu!!!!!   :'(

Sent using Tapatalk 2

  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice