Autor Subiect: Uleiul de motor  (Citit de 131900 ori)

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Online cristidav

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #300 : 09.Nov.2013, 11:45:15 p.m. »
Nici eu n-am inteles ce ulei sa pun...
La revizia de 1 an am pus 0w20 cel nou. Banuiesc ca masina a venit din fabrica cu 5w30 sau 40. Un luncru e drept. Parca consuma putin mai mult de la revizie incoace...

Ce sa optez la revizia de 2 ani ? Ma intereseaza "sanatatea" masinii, nu pretul sau recomandarea uleiului...
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 


Offline rexkrokiDAU

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #302 : 10.Nov.2013, 12:50:47 a.m. »
Eu am bagat pana acum, daca nu ma inseala memoria (se poate verifica in jurnalul de bord), 5w40, cu o singura exceptie 0w40 cand am fost asta iarna in nordul Finlandei. Motorul merge bine, nu consuma ulei si a depasit 212.000 km  :)

Offline Swithin

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 256
  • Gen: Bărbat
Re: Uleiul de motor
« Răspuns #303 : 11.Nov.2013, 07:11:59 a.m. »

Eu am o intrebare de necunoscator: daca afara sunt 25 de grade sau 40, cat de mult schimba asta temperatura motorului? Intreb fiindca multa lume aduce ca argument clima cand sustine un ulei sau altul.

Sa detaliez intrebarea. Inteleg ca nu e totuna sa pornesti motorul la 15 grade sau la -15, fiindca motorul e rece in momentul in care il pornesti (cu alte cuvinte, atunci cand il pornesti dupa ce a stat toata noaptea, motorul e exact la 15 sau -15 grade, in functie de temperatura de afara). Dar, cand ajunge la temperatura lui de functionare (care presupun eu ca e mult mai mare decat temperatura unei amiezi de vara), cat de mult e influentata aceasta temperatura de functionare de temperatura de afara?
Grow up.
 

Offline sxtelu

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1590
  • Thanked: 41 times
  • Gen: Bărbat
    • În vecinătatea casei memoriale Nicolae Iorga
Re: Uleiul de motor
« Răspuns #304 : 11.Nov.2013, 08:10:20 a.m. »
Motorul merge bine, nu consuma ulei si a depasit 212.000 km :)

La cât mai mulți km cu bani cheltuiți doar pe consumabile !
Kit-ul de ambreiaj este cel original ori a fost schimbat cel puțin o dată ?

P.S. Jurnalul de bord are 51 pagini, de aceea întreb aici ...
"Este mai uşor să înşeli oamenii decât să-i convingi că au fost înşelaţi."

Mark Twain
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #305 : 11.Nov.2013, 08:26:10 a.m. »
Multumesc la fel. Ambreajul e cel original.  :)

Offline Laurentiu

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #306 : 11.Nov.2013, 09:31:27 a.m. »
daca afara sunt 25 de grade sau 40, cat de mult schimba asta temperatura motorului? ... Inteleg ca nu e totuna sa pornesti motorul la 15 grade sau la -15, fiindca motorul e rece in momentul in care il pornesti (cu alte cuvinte, atunci cand il pornesti dupa ce a stat toata noaptea, motorul e exact la 15 sau -15 grade, in functie de temperatura de afara).
Indiferent cite grade sin afara (-30; +15; +40 sau +50), orice motor nepornit de cel putin 3-4 ore; se considera a fi un motor RECE.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline BXXENL

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #307 : 11.Nov.2013, 09:54:06 a.m. »
Swifthin zice ca ar trebui sa ne ingrijoreze mai mult proprietatile uleiului la temperaturi scazute, pt ca atunci intervine uzura cea mai mare, si tot atunci sunt si cele mai mari diferente intre uleiuri.

La temperatura optima de functionare (~90 de grade) toate sunt cam la fel, dar la -10, 12 , 20, 40 de grade, sunt foarte mari diferente intre 0w20 si 5w40.

Daca afara sunt 20 sau 40 de grade masina (fara probleme la sistemul de racire) tot la ~87 de grade va merge.

Saptamana trecuta am mers 3 zile cu un golf 3 2.0 cu sonda temperatura ulei, si aceasta nu o depasea decat in conditii speciale cu 4-5 grade pe cea a apei, adica a stat la ~90C in mare parte a timpului, chiar si atunci cand apa urca la 100C (in trafic bara la bara prelungit), cele mai mari temperaturi ale uleiului le-am vazut pe autostrada 94C, la ~4000rpm.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline Laurentiu

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #308 : 11.Nov.2013, 10:36:38 a.m. »
Saptamana trecuta am mers 3 zile cu un golf 3 2.0 cu sonda temperatura ulei, si aceasta nu o depasea decat in conditii speciale cu 4-5 grade pe cea a apei, adica a stat la ~90C in mare parte a timpului, chiar si atunci cand apa urca la 100C (in trafic bara la bara prelungit), cele mai mari temperaturi ale uleiului le-am vazut pe autostrada 94C, la ~4000rpm.
Acum depinde si unde este sonda montata. Una e temperatura uleiului in "capul pistonului" unde lucreaza segmentul de ungere si ghidurile de supape, alta e in rampa culbutorilor si alta e in baia de ulei.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline BXXENL

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #309 : 11.Nov.2013, 11:36:31 a.m. »
Foarte corect. Sonda era OEM (informatia era afisata de computerul de bord), si n-am idee unde anume era situata.
  • SX4 1.5
Alex