Autor Subiect: Uleiul de motor  (Citit de 131895 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline rexkrokiDAU

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #290 : 09.Nov.2013, 01:30:29 a.m. »
parerea mea e ca 0w20 e doar o greseala ce a aparut in primele manuale pentru SX4 dedicate Romaniei si care s-a perpetuat pana in zilele noastre...  pentru paralela la care se afala tara noastra nu are cum sa fie indicat un astfel de ulei pentru tot timpul anului...

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3481 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Uleiul de motor
« Răspuns #291 : 09.Nov.2013, 08:51:08 a.m. »
Si de aia au creat stimabilii nipponi uleiul Suzuki 0W20 si l-au dat in productie si mai stimabililor vecini de la nord-vest, iar Suzuki Romania ni l-a pus pe rafturi in reprezentante. Toti au fost corijenti la geografie. Acum, lasand gluma la o parte, la ultima revizie cei de la Autonet erau tentati sa-mi puna in continuare clasicul lor Texaco Halvoline 5W30, dar eu am cerut uleiul dedicat, dupa ce am citit specificatiile de pe cutie. Iar pana acum n-am simtit nicio diferenta. Parca s-a redus putin consumul de benzina, dar asta o pot cuantifica abia la vara, dupa un an.
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline roberto

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #292 : 09.Nov.2013, 09:19:06 a.m. »
Nu e fizica cuantica:

"In a 10w-40 for example the 10w bit (W = winter, not weight or watt or anything else for that matter) simply means that the oil must have a certain maximum viscosity/flow at low temperature. The lower the "W" number the better the oil's cold temperature/cold start performance.

The 40 in a 10w-40 simply means that the oil must fall within certain viscosity limits at 100°C. This is a fixed limit and all oils that end in 40 must achieve these limits. Once again the lower the number, the thinner the oil: a 30 oil is thinner than a 40 oil at 100°C etc. Your handbook will specify whether a 30, 40 or 50 etc is required."

Pana la urma fiecare isi adapa motorul cu ce vrea, o simpla zeama lunga sau uleiul care este potrivit climatului nostru. Nu veti intalni niciodata in cartile tehnice recomandari specifice pt. tara noastra. Efectele utilizarii unui ulei nepotrivit se vad in timp.
SUZUKI JIMNY FL 2013
LAND ROVER DISCOVERY
 

Offline Laurentiu

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #293 : 09.Nov.2013, 09:25:22 a.m. »
...uleiul de motor pt SX4 88kw benzina 0w 20 , NU este recomandat pt auto suzuki care circula in Romania ; o fi pentru tarile nordice sau altele ; ... pentru zona Romaniei - producatorul recomanda 5w 40 .
Te-ai uitat pe graficul "de lucru" al temperaturilor negative in care uleiul are o viscozitate redusa ? De fapt asta se si urmareste: o viscozitate redusa pt a realiza o ungere si o pornire usoara a motoarelor pe timp rece.

Poate prin zona ta inca nu s-a ajuns inca la -30 gr.C insa prin zona moldovei, in ultimii ani, termometrul a inceput sa coboar frecvent la aceasta temperatura.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline roberto

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #294 : 09.Nov.2013, 09:27:31 a.m. »
Oare nu ne punem un mic semna de intrebare de ce "naivii" de unguri recomanda 5W-40, cel putin la Swift?
E adevarat ce spune Laurentiu, uzura la pornirile la rece este foarte accentuata in cazul folosirii unui ulei ales dupa ureche. La fel de devastatoare este insa si utilizarea unui ulei zeama lunga in cazul exploatarii in regim sportiv a motorului.
Iar pentru zonele cu temperaturi negative extreme, cei mai destepti ca noi folosesc intensiv Webasto.
« Ultima Modificare: 09.Nov.2013, 09:31:58 a.m. de roberto »
SUZUKI JIMNY FL 2013
LAND ROVER DISCOVERY
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3481 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Uleiul de motor
« Răspuns #295 : 09.Nov.2013, 02:14:14 p.m. »
In link-ul de mai jos scrie: porniri de la rece, temperaturi coborate si ridicate, porniri si opriri frecvente, reducerea consumului. Pentru mine e suficient, mai ales ca este recomandarea producatorului. Nu chinui masina la 6000 rpm, nu ma urc pe munti, merg 10000 km/an, am grija de masina mea si traiesc in Romania.

http://www.suzuki.ro/autoturisme/suzuki/noutati/performanta-de-top-redefinita/

  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline shpeedy

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #296 : 09.Nov.2013, 02:54:01 p.m. »
Pana la urma, eu - in Romania (Bucuresti, mai precis) - ce ulei sa pun in motor (M16A, 120cp) ? 0w20-ul Suzuki pe care mi-l baga astia la reprezentanta sau caut un 5w40 ?
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline roberto

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #297 : 09.Nov.2013, 03:46:37 p.m. »
« Ultima Modificare: 09.Nov.2013, 03:54:50 p.m. de roberto »
SUZUKI JIMNY FL 2013
LAND ROVER DISCOVERY
 

Offline coby

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #298 : 09.Nov.2013, 06:47:37 p.m. »
Pana la urma, eu - in Romania (Bucuresti, mai precis) - ce ulei sa pun in motor (M16A, 120cp) ? 0w20-ul Suzuki pe care mi-l baga astia la reprezentanta sau caut un 5w40 ?

5w 40 dar sa fie ulei ne-contrafacut adica un ulei care vine din vest si nu are "licenta" romanesca de imbuteliere ...
auto si moto
 

Offline roberto

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #299 : 09.Nov.2013, 07:45:35 p.m. »
Personal folosesc de cativa ani uleiurile Motul. Am avut surpriza placuta ca si Jimny-ul sa vina din fabrica tot cu acest ulei.
Pentru benzinare recomand Motul 8100 X-clean 5W-30.
SUZUKI JIMNY FL 2013
LAND ROVER DISCOVERY