Autor Subiect: Uleiul de motor  (Citit de 131882 ori)

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3481 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Uleiul de motor
« Răspuns #220 : 23.Sep.2012, 06:08:37 p.m. »
Mai sunt topicuri de uleiuri de motor. Citeste acolo, se pare ca pentru 5W-30 e mai bun ESP formula. Eu am avut de doua ori Texaco Havoline de la Autonet si o data Mobil 1 SE 3000 5W-40 de la Marshal Valcea. Cate bordeie atatea obiceie...
4 l e cifra corecta...
« Ultima Modificare: 23.Sep.2012, 06:10:56 p.m. de gabineg »
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline BXXENL

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #221 : 24.Sep.2012, 08:14:16 a.m. »
Eu pe capota masinii am un sticker cu Shell din fabrica, asa ca am cautat sa pun shell 0w20, dar nu fac decat pt masini de curse, ulei care nu-i adecvat pt uz normal. Deci am cautat un alt 0w20, dar cel mai apropiat in romania era Mobil0w30 (l-am pus la prima revizie) apoi Shell 0w40 din Germania si acum  Amsoil 0w20 din SUA. Shell 0w40 ajunge max 45ron/l comandat din Germania, si merita masinna ta la revizie un ulei excelent pt 40 de lei in plus. Au si 5w30 daca esti fan grupa asta, si f important e tot A3/B3 A3/B4, adica e concentrat pe buna functionare a motorului, nu pe economie de carburant (A1-A5). Astea-s prea subtiri pt verile noastre caniculare, uleiul isi pierde repede proprietatile.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline adrian_r5

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #222 : 24.Sep.2012, 08:35:07 a.m. »
e tot A3/B3 A3/B4, adica e concentrat pe buna functionare a motorului, nu pe economie de carburant (A1-A5)
ceva detalii te rog ;)
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)

Better Motörhead than Dead :yeah:
 

Offline MOTANUL

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #223 : 24.Sep.2012, 07:44:00 p.m. »
Au si 5w30 daca esti fan grupa asta,

Nu sunt fun grupa asta. Doar ca nu imi plac inventiile specifice mestericilor cu pretentii ca sunt mai buni decat producatorul si fabricantul masinii care pun de regula altceva decat indica acestia. (ca sa arate cat de capabili sunt ei).
L-am ales mai mult ca raport calitate-pret. 0w20 si 5w30 sunt puse de producator in aceeasi clasa de calitate. Nu intentionez sa fortez motorul in nici un fel (nici chiptuning, nici altceva) asa ca 5w30 este deja mult pentru un motor aspirat.
In sensul asta am ales acest ulei. Puteam sa iau si la jumatate de pret 10W40.
Suzuki SX4 2011 4x4 GS, Hyundai I30 2017
Porsche clasic 924 fabr 1980
Ex- Seat Leon, BMW 320D, VW Bora, VW Golf IV, Renault 16, etc...
 

Offline Nick666

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #224 : 26.Sep.2012, 09:21:50 a.m. »
M-am uitat in cartea automobilului si am vazut ca e recomandat ulei de motor 0w-20 , si aia de la service suzuki oradea au pus 5w-40 ... nu e prea vascos 40 fata de 20 ?
1.5 GLX AC 2009
 

Offline BXXENL

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #225 : 26.Sep.2012, 09:44:05 a.m. »
Doar in perioadele critice :)) Acum serios, eu am incercat 0w20 si nu are viata lunga, ar trebui schimbat la 7500 sau 6 luni, la inceput a fost super, masina foarte fasneata, dar in timp a inceput sa isi schimbe tonalitatea motorul. Eu il am din primavara in motor, dar revin cat de curand la 0w40. Atinge putin mai greu vascozitatea optima, dar asta e, merg un minut in plus mai atent.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline suzukisx4x4

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 234
« Ultima Modificare: 26.Sep.2012, 10:54:14 a.m. de suzukisx4x4 »
"Mi-e teama de ziua in care tehnologia va fi mai importanta ca relatiile interumane. In lume va exista o generatie de idioti. "
Albert Einstein
 

Offline ccris

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #227 : 26.Sep.2012, 11:24:02 a.m. »
Oamenii aia recomanda 10w-60 si 0w-20, dar pentru Ferrari...

Din cate inteleg eu numerele YY si XX din yyW-xx stabilesc si clima in care e folosit autoturismul, pentru diferente de temperatura mari, de la -20 pana la +40 cum avem noi in RO, ar fi indicate 5W-40 si 0W-40 .

0W-20 nu e pentru o clima mai rece decat cea din RO?
 

Offline eduard_b

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 397
  • Thanked: 6 times
  • Gen: Bărbat
  • cea mai buna maisna este aceea pe care o ai
Re: Uleiul de motor
« Răspuns #228 : 26.Sep.2012, 11:38:11 a.m. »
0W20 are o fuiditate foarte buna, astfel incat fortele de frecare intre piston si camasa sunt reduse foarte mult, deci automat creste randamentul motorului ( cateva procente, 2-3 %, ceea ce este extraordinar de mult pentru un motor cu benzina) deci automat scade consumul. dezavanteje: pretul.... foart ridicat.

Mai este un dezavantaj ( sonor): in momentul cand motorul a functionat mult ( peste 100-150 km pe autostrada) la relanti se aude un zgomot de tacheti, aprox ca la diesel, dar fenomenul este suparator doar sonor, pemtru ca tensiunea superficiala a peliculei de ulei este foarte mare, iar ungerea motorul este foarte buna. Daca mergi pe drumuri scurte nu recomand acest ulei, deoarece ai trebuie un  timp ca el sa-si intre in parametrii de functionare 100% si...cam dai banii degeaba.
Pentru cei care folosesc masina zilnic peste 20-30 km pe drum este foarte bun, dar trebuie sa-ti faci calculul intre pret ulei si benzina consumata.

pt muritorii de rand :-), asa ca noi, eu recomand ( pt motoarele cu benzina, eu folosesc la SX4 1.6 107 CP): Ulei motor MOBIL 1 – ESP FORMULA 5W30 4L – 194 lei / 5L – 220 lei ; la suzuki cei de la reprezentanta pun 5W30
Today is the first day of the rest of my life
 

Offline suzukisx4x4

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 234
Re: Uleiul de motor
« Răspuns #229 : 26.Sep.2012, 11:44:52 a.m. »
« Ultima Modificare: 26.Sep.2012, 11:49:40 a.m. de suzukisx4x4 »
"Mi-e teama de ziua in care tehnologia va fi mai importanta ca relatiile interumane. In lume va exista o generatie de idioti. "
Albert Einstein