Autor Subiect: Uleiul de motor  (Citit de 131840 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline andrei_a9

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 264
Re: Uleiul de motor
« Răspuns #20 : 12.Iun.2009, 10:52:25 a.m. »
dupa ce am citit despre uleiul turces, m-am dus acasa sa verific bidonul din care mi-au pus la revizie si scria "made in EU" pe el si ceva de Belgium
sper ca e ok
 

Offline emanu900

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 189
  • Gen: Bărbat
Re: Uleiul de motor
« Răspuns #21 : 12.Iun.2009, 11:54:31 a.m. »

Iti spun din start ca am folosit uleiuri MOBIL 10W40 (semisintetic) si 15W40 (mineral) in alt motor decit Suzuki.
Fiind un motor racit cu aer, in scurt timp de la schimbarea lui se simtea o incalzire mai rapida a motorului si o scadere a presiunii in instalatia de ungere. De aici am tras concluzia ca uleiul asta produs in Turcia, e putin smenuit sau de o calitate indoielnica. Nu acelasi lucru l-am patit cu aceeasi marca de ulei dar produs in alta parte.
[/quote]
Pai e normal sa ai o presiune mai scazuta pentru ca ce ai pus tu este mult mai gros decat 5w sau 0w care sunt mult mai fluide (de unde si fuel economy cum zic ei). Oricum eu n-as pune niciodata mai sus de 10w40 pentru ca mineralul isi pierde rapid proprietatile, iar un motor care cere de la acest indice 15w40 in sus e clar ca are probleme serioase, deci proprietarul poate vinde masina ca nu mai renteaza, numai daca locuiesti prin Africa Ecuator incolo sa ai nevoie realmente de asa o vascozitate pe bune.
SX4 1.5 SE
 

Offline Laurentiu

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #22 : 12.Iun.2009, 02:33:12 p.m. »
... scria "made in EU" pe el si ceva de Belgium
sper ca e ok
Asa e OK.

Pai e normal sa ai o presiune mai scazuta pentru ca ce ai pus tu este mult mai gros decat 5w sau 0w care sunt mult mai fluide...
GRESIT: Presiune mare ai la un ulei mai gros si nu la un ulei mai subtire.
Citroen AXEL, motor racit cu aer, in manual scrie ca se poate folosi ulei 10 sau 15W40.
Am mai spus dar cred c-ai sarit peste:
Citat
Nu acelasi lucru l-am patit cu aceeasi marca de ulei dar produs in alta parte.

L.E.
Daca ai cumva timp si rabdare sa citesti 16 pagini de forum despre uleiuri, poti accesa linkul: http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?p=8437#8437
« Ultima Modificare: 12.Iun.2009, 04:58:00 p.m. de Laurentiu »
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline emanu900

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 189
  • Gen: Bărbat
Re: Uleiul de motor
« Răspuns #23 : 12.Iun.2009, 08:22:45 p.m. »
Ma rog, scuze, poate nu m-am exprimat bine, insa acelasi lucru vroiam sa-l spun
SX4 1.5 SE
 

Offline cribo25

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 577
Re: Uleiul de motor
« Răspuns #24 : 13.Iun.2009, 08:11:24 a.m. »
Poate era bine sa aduci si citeva argumente...
Iti spun din start ca am folosit uleiuri MOBIL 10W40 (semisintetic) si 15W40 (mineral) in alt motor decit Suzuki.
Fiind un motor racit cu aer, in scurt timp de la schimbarea lui se simtea o incalzire mai rapida a motorului si o scadere a presiunii in instalatia de ungere. De aici am tras concluzia ca uleiul asta produs in Turcia, e putin smenuit sau de o calitate indoielnica. Nu acelasi lucru l-am patit cu aceeasi marca de ulei dar produs in alta parte.
Cred ca voi axa pe o gama de ulei MOTUL. Shell, Mobil, Castrol au deja un renume facut asa ca pt Europa de Est,isi pot permite sa faca rabat de la calitate - inclin sa cred ca uleiul adus in RO este un ulei RECONDITIONAT.

OK ai tras concluzia respectiva dar conditiile de comparatie au fost aceleasi - adica tipul de ulei (ex. Mobil 10W40) fabricat in Turcia fata de acelasi tip fabricat in alta tara din Europa, temperatura exterioara aproximativ la fel ( ex. 20 grade Celsius), deci excluzind comparatia pentru aceeasi marca dar tipuri diferite de ulei.
 
Nu doresc sa contest observatia facuta dar exista si multe pareri subiective sau concepte invechite care s-au perpetuat de-a lungul timpului - si dau doua exemple - se spunea ca un ulei care ajunge repede foarte negru este prost dar, din ce am citit, teorii recente spun ca din contra este bun pt. motorul respectiv intrucit lucreaza si curata optim, culoarea modificandu-se prin incorporarea impuritatilor ( diferite de cele retinute de filtrul de ulei), sau despre amestecul de uleiuri, gen mineral cu semisintetic sau sintetic etc.
 
Pentru mai multe detalii atasez doua link-uri cu destule repere pt. diverse tipuri de uleiuri, motoare etc. (contine referinte si pt. toata gama de masini Suzuki) de la modele mai vechi pina la recentul Splash: http://www.gerotrade.ro/sfaturi sau www.carbibles.com in engleza.

Si, in final mai am o intrebare, daca tot dorim sa fim meticulosi cu motoarele, de unde se trage o uzura mai accentuata a motorului - de la un ulei mai slab calitativ sau de la o benzina care nu respecta standardele de calitate? Uleiul putem sa-l schimbam la un interval considerat optim dar cu benzina nu e la fel de usor.

PS. Nu o lua ca un repros dar trimiterea la link-ul - http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?t=558&check=4664707 nu este chiar cea mai fericita alegere ca sursa de documentare.
Ignis 1.3 GLX+
 

Offline Laurentiu

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #25 : 13.Iun.2009, 10:30:56 p.m. »
PS. Nu o lua ca un repros dar trimiterea la link-ul - http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?t=558&check=4664707 nu este chiar cea mai fericita alegere ca sursa de documentare.

Lucrez de peste 20 de ani printre motoare iar un ulei nu-l vei cataloga uzat dupa culoare. Proprietatile lui de ungere nu apar nici prin pipait sau miros. O analiza de laborator iti poate spune daca uleiul MAI este bun sau nu.
Este adevarat ca linkul folosit de mine nu poate fi luat drept sursa oficiala dar, respectind anumite observatii facute in timp, am reusit sa ajumg cu un motor de turatie si racit cu aer la 110.000 km fara RK. Motorul inca functioneaza nesperat de bine.
Fiecare face asa cum crede el de cuviinta. Nimeni nu este obligat sa asculte sau sa citeasca ce scrie unul sau altul.
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline cribo25

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 577
Re: Uleiul de motor
« Răspuns #26 : 14.Iun.2009, 01:08:58 p.m. »
PS. Nu o lua ca un repros dar trimiterea la link-ul - http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?t=558&check=4664707 nu este chiar cea mai fericita alegere ca sursa de documentare.

Lucrez de peste 20 de ani printre motoare iar un ulei nu-l vei cataloga uzat dupa culoare. Proprietatile lui de ungere nu apar nici prin pipait sau miros. O analiza de laborator iti poate spune daca uleiul MAI este bun sau nu.
Este adevarat ca linkul folosit de mine nu poate fi luat drept sursa oficiala dar, respectind anumite observatii facute in timp, am reusit sa ajumg cu un motor de turatie si racit cu aer la 110.000 km fara RK. Motorul inca functioneaza nesperat de bine.
Fiecare face asa cum crede el de cuviinta. Nimeni nu este obligat sa asculte sau sa citeasca ce scrie unul sau altul.

Laurentiu, iti urez sa ajungi la 200.000 Km si sunt convins ca iti ingrijesti cu pasiune masinile.
Perfect de acord cu observatia referitoare la proprietatile uleiurilor si ar mai fi de adaugat poate atit - ca nici un schimb facut la un nr. mic de Km nu  se justifica, multa lume dand o mare importata aspectului uleiului ca si criteriu de uzura.

Despre ce citeste  sau nu fiecare pe forum plecasem de la premisa ca ideal ar fi sa aflam cit mai multe informatii corecte din cit mai putin pagini citite. Si cum pe forumuri, in general, sunt si multe afirmatii gresite sau pareri spuse la intimplare este bine sa fim  putin mai circumspecti pina ne documentam suficient.  >:D<
Ignis 1.3 GLX+
 

Offline Laurentiu

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #27 : 14.Iun.2009, 09:30:20 p.m. »
Perfect de acord cu observatia referitoare la proprietatile uleiurilor si ar mai fi de adaugat poate atit - ca nici un schimb facut la un nr. mic de Km nu  se justifica, multa lume dand o mare importata aspectului uleiului ca si criteriu de uzura.
Ar mai fi un aspect legat de mirosul uleiului dar nu e cazul motoarelor de generatie noua (injectie benzina) la care admisia e asistata de computer si functioneaza normal. La motoarele vechi, cind mirosul de ulei este combinat cu cel de benzina, e necesar schimbul de ulei. Mirosul de benzina in ulei apare cind motorul a mers un timp inecat, defectiune la p[ompa de alimentare sau socul nu a fost folosit cum trebuie. In acest caz se mertita un schimb de ulei si filtru chiar daca ai un nr. de KM mai mic decit e prescris.
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline Martian

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 15
  • Gen: Bărbat
Re: Uleiul de motor
« Răspuns #28 : 15.Iun.2009, 03:17:33 p.m. »
Laurentiu, e greu cu uleiurile astea...
Monograde, multigrade...
0w, 5w, 10w...
Vascozitate la rece, la cald...
 :)

 

Offline Laurentiu

Re: Uleiul de motor
« Răspuns #29 : 15.Iun.2009, 04:34:52 p.m. »
Laurentiu, e greu cu uleiurile astea...
E greu dar nu imposibil ;).
Uleiurile, chiar daca sint aceeasi marca dar difera ca, compozitie si indici, NU se amesteca intre ele.
Pina acum am folosit Shell, Mobil, Aral si Castrol. Cu toate m-am impacat cit timp au fost fabricate in tara de origine. Cum s-a "denaturat" productia .......... am cautat alta marca.

Ce am observat: uleiul ARAL, indiferent ca foloseam 10 sau 15W40, la 1000 km imi dispareau cam 100-200ml din motor. Cu alt ulei nu se intimpla acest lucru. Ulterior am aflat doar ca uleiul ARAL protejeaza motorul in detrimentul cantitatii lui (este mincat de motor). Cauza si explicatia n-o stiu.
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!