Banii nu sunt dati pentru o himera. Ci pentru revizia periodica a masinii.
Si daca nu ar avea garantie extinsa, reviziile tot trebuie sa le faca.
Reviziile se pot face si cu 5-600 de lei.
Un schimb de ulei e maxim 150 de lei, iar filtrele de aer si polen oricum multi le schimba doar pe hârtie factura.
Unii au patit-o (la Braila parca) si cu cel de ulei.
Deci numai diferenta este in plus, nu toti cei 2-3 mii de euro calculati initial.
Asta arata cat de superficial ai tratat chestiunea.
Sau ai vrut doar sa exagerezi, ca sa para ca ai 100% dreptate...
Iti spun ca din experienta mea cu service-urile reprezentanelor si mecanicii particulari, cea mai buna am avut-o cu o reprezentanta (de marca scumpa, nu de Suzuki, din pacate). Si prefer sa dau preturi de 2-3 mai mari decat sa am indoieli asupra calitatii reparatiei. Si sa fiu si tratat ca un client important, nu ca un amarat care vrea ceva ieftin ...
Service-urile de reprezentanta Suzuki imi pareau ok la inceput (cand am luat pe SUVI), cu un raport calitate/pret adecvat.
La Autonet am avut si situatia in care am fost nevoit sa schimb o piesa mai scumpa (kit ambreiaj). Si mi-au furnizat chiar cei din reprezentanta un kit after market (pret normal, la jumatate decat cel OE), dar era un produs identic cu cel OE. Am beneficiat si de garantia extinsa (adevarat ca dupa ceva discutii contra).
Dar in ultima perioada a lui SUVI la mine, am preferat si eu sa merg prin service-uri particulare. Si asta din cauza mea, fiindca nu vroiam sa schimb tot ce era cu uzura, cum ar fi recomandat o reprezentanta. Ca doar aveam o masina veche, iar uzura e normal sa fie in multe piese ...
Discutia de aici este despre cat de mult merita sa continui efectuarea reviziilor in reprezentanta pentru a beneficia de garantia extinsa sau nu.
La aceasta dilema, eu as spune ca masinile Suzuki sunt destul de fiabile, astfel ca este foarte putin probabil sa apelezi la garantia extinsa. Care de fapt este o asigurare de tip avarii accidentale generate de probleme de fabricatie, adica sa aibe originea cauzei in perioada de fabricare, nu dupa vanzarea masinii. Ceea ce e foarte interpretabil, adica se poate accepta de service o astfel de garantie, sau respinge, in aceeasi masura. Cu dus-si-ntors, pe romaneste.
Avand in vedere acest fapt, cat si alti factori privind efectuarea reviziei in reprezentanta (pret mai mare, timp mai mare de asteptare, probabil si ceva mai departe de casa, cu complicatii in a duce si lua masina de la ei), spun ca nu sunt sigur nici eu ca ar merita sa continui efectuarea lucrarilor la reprezentanta.
Dar asta este valabil doar pentru mine. Mai ales din cauza ca ma enerveaza la culme sa sun pentru o programare in 2-3 saptamani, apoi sa pierd timpul sa le duc masina, care sta cateva ore pana intra pe rampa, iar eu astept ca fraierul, avand o programare inutila pentru eficientizarea timpului meu.
Prin comparatie, la o reprezentanta Volvo, programarea se face tot cu ceva timp inainte (functie de complexitatea lucrarii). Dar cand duc masina la service, dureaza mxim 5 minute sa o predau (nu alerg dupa inginer sa imi preia masina), apoi mi se comunica cand sa vin sa o iau inapoi. Moment care este respectat cu o marja de cel mult 10 minute. Asa ca stiu exact cat timp am de consumat si pot sa imi programez si eu activitatea in timpul cat sta masina in service, fara sa ma incurc cu prelungiri neasteptate.
Dar boieria, ca sa fie indeplinita, te va costa ... si nu putin.