Autor Subiect: GARANTIE SUZUKI - ce intra in garantie  (Citit de 22900 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Auctor

Re: GARANTIE SUZUKI - ce intra in garantie
« Răspuns #20 : 04.Mar.2019, 12:43:52 p.m. »
Legat de Garantie, acesta e raspunsul primit de la dealer:

<<
Suzuki Boosterjet PRO 3+7 ani Termeni și Condiții de Garanție

Toate pretențiile care decurg din această Garanție sunt valabile față de Comerciant / Garant, care oferă serviciile de garanție. Clientul va putea beneficia de serviciile de garanție detaliate mai jos numai dacă sunt îndeplinite în mod cumulativ următoarele condiții:

a) lucrările de inspecție și intretinere indicate de Suzuki au fost efectuate începând de la data primei utilizari a vehiculului, la timp, conform Instrucțiunilor de utilizare. Condiția preliminară pentru aplicarea prezentei garanții Suzuki Boosterjet PRO* este efectuarea la timp a întreținerilor periodice indicate, cu o toleranță maximă de 1 lună/1000 km.

*Garația Suzuki Boosterjet PRO intră în vigoare începând cu prima zi a celui de-al patrulea an de la data primei utilizari a vehiculului, sau după 100.000 km parcursi - în funcție de care dintre aceste condiții este îndeplinită prima;

b) clientul și-a îndeplinit obligațiile privind raportarea daunelor și executarea obligațiilor de garanție, în conformitate cu articolul 5 al acestor Termeni și Condiții de Garanție.

§ 1 Obiectul Garanției

1. Garanția acoperă toate componentele echipate din fabrică, mecanice și electronice ale vehiculului specificate în contract, care sunt enumerate mai jos la punctul 2.

2. Garanția se aplică la următoarele elemente si componente:

Motor

Galeria de admisie, bloc motor, carterul, chiulasa, garnitura de chiulasă, toate componente interne legate de circulația uleiului, răcitorul de ulei, baia de ulei, comutatorul de presiune al uleiului, carcasa filtrului de ulei, volanta, roata de acționare cu coroana dințată, curea dințată de distribuție/lanț distribuție cu rolă întinzătoare, cu condiția ca intervalele de schimbare să fi fost respectate și înlocuirea să nu fie prevăzuta.

Sistem de alimentare

Turbosuflantă.

Transmisie

Carcasa cutiei de viteze și componente interne ale acesteia, incluzând convertorul de cuplu (wandler), unitatea electronică de comandă a transmisiei automate, cablurile de schimbare a vitezelor (cabluri Bowden).

3. Garanția va acoperi garniturile, garniturile-manșetă, inelele de etanșare arbore, furtunurile, conductele, bujiile de aprindere și bujiile incandescente numai in cazul în care își vor pierde capacitatea de funcționare datorită defecțiunii unei piese acoperite de garanție. Acestea urmează să fie compensate în mod obligatoriu în conformitate cu Garanția, iar înlocuirea lor devine necesară din punct de vedere tehnic.

4. Garanția nu va acoperi următoarele:

a) piese neautorizate de producător;

b) materialele de exploatare și auxiliare precum combustibilul, substanțele chimice, cartușele de filtrare, lichide de răcire și antigel, lichidul hidraulic, uleiurile, unsorile și alți lubrifianți; această excludere se referă la defecțiunile izolate ale unor astfel de materiale și la cazurile în care astfel de materiale trebuie schimbate sau completate datorită înlocuirii unui agregat;

c) piese cu uzură rapidă; această excludere se referă la defecțiunile izolate ale pieselor cu uzură rapidă și la cazurile în care o piesă cu uzură rapidă trebuie înlocuită sau reparată din cauza unei defecțiuni acoperite de garanție.

 

§ 2 Conținutul Garanției și excluderi

1. Dacă o piesă acoperită de Garanție devine inoperabilă în timpul perioadei de garanție datorită unei daune care apare în timpul perioadei de garanție și, prin urmare, sunt necesare lucrări de reparații, atunci clientul poate solicita reparații în limitele obiectului Garanției prevăzute în acest document. Pretențiile de Garanție trebuie să fie soluționate prin reparații. Indiferent de caz, compensația monetară nu este posibilă.

2. Clientul își va pierde drepturile în temeiul acestei Garanții în cazul în care defectul este cauzat de oricare dintre motivele enumerate mai jos:

a) accident, care reprezintă un impact direct mecanic extern care apare brusc

b) acte intenționate sau frauduloase, deposedare fără drept, în special furt, utilizare neautorizată, jaf și fraudă;

c) contact direct cu animale (inclusiv mușcături), furtună, grindină, oxidare/coroziune, fulgere, cutremur, inundații sau explozii;

d) impactul direct al arderii sau al exploziilor, indiferent dacă acestea se produc în interiorul vehiculului sau care afectează vehiculul din exterior;

e) daune provocate de pătrunderea directă sau indirectă a apei;

f) act de război de orice fel, război civil, revolte interne, grevă, excludere, sechestru sau alte acțiuni legale oficiale, daune cauzate de energia nucleară;

g) daune pentru care un terț în calitate de producător, furnizor, vânzător ar trebui să fie sau este în general răspunzător pe baza unor defecte de producție, fabricație, construcție și organizare, unei garanții pentru piese de schimb etc., unui contract, inclusiv comenzi de reparație (de exemplu, defecte produse în timpul reparațiilor preliminare) sau alt contract de întreținere, garanție și/sau de asigurare.

3. Garanția nu acoperă:

a) utilizarea combustibilului necorespunzător, nivelul prea scăzut sau mărit al uleiului, supraîncălzirea;

b) daune care apar datorită faptului că vehiculul este încărcat peste sarcina permisă de producător sau capacitatea de remorcare este peste sarcina permisă de producător;

c) daune care apar în timpul participării la un eveniment de curse auto sau efectuării de teste de condus a vehiculelor în legătură cu un astfel de eveniment;

d) daune care apar din cauza alterării structurii vehiculului construite în fabrică (de ex., tuning) sau a instalării de piese sau accesorii care nu au fost aprobate de producător;

e) daune care apar din cauza utilizării unui instrument aparent necesar pentru efectuarea unei reparații, cu excepția cazurilor în care daunele nu au legătură cu utilizarea instrumentului aparent necesar pentru efectuarea reparației;

f) daune care apar la vehiculele pe care clientul le-a utilizat pentru transportul de călători în vederea obținerii de profit sau le-a închiriat unor persoane diferite în vederea obținerii de profit;

g) daune provocate de o piesă care nu este acoperită de garanția specificată în secțiunea 1.2.

Daunele enumerate la punctul 3 (a-g) sunt excluse cu condiția ca prejudiciul să aibă loc prin neglijența sau intenția încălcării de către client a obligațiilor sale. Este responsabilitatea clientului de a certifica lipsa de neglijență sau de intenție.

4. Serviciul de garanție se supune următoarelor condiții:

a) lucrările de inspecție și întreținere prescrise de Suzuki Motor Co. au fost efectuate de la data punerii în funcțiune, la momentul potrivit (limită de

toleranță maxima 1 lună/1000 km), în conformitate cu prevederile producătorului;

b) au fost respectate instrucțiunile privind funcționarea vehiculului specificate în manualul de utilizare emis de producător;

c) orice intervenție, alterare, defecțiune sau înlocuire a ceasului de kilometraj a fost imediat raportată;

d) dauna a fost raportată imediat după apariție și înainte de începerea lucrărilor de reparație;

e) nu au fost încălcate dispozițiile prevăzute în Executarea obligațiilor de Garanție (secțiunea 5).

§ 3 Valabilitatea geografică a Garanției

Garanția este valabilă pe teritoriul geografic al Europei pentru vehiculele vândute în România.

§ 4 Domeniul de aplicare a Garanției și repartizarea costurilor

1. Valoarea unei reparații de garanție nu poate depăși valoarea mașinii la momentul daunei. Dacă valoarea mașinii la momentul daunei este mai mare decât prețul mașinii, atunci pretenția de garanție va fi limitată la prețul mașinii. În mod diferit fata de cele de mai sus, poate fi specificată o sumă maximă de compensare sau un excedent special sau o franșiză specială pentru a limita pretențiile de garanție. Dacă se convine un excedent special sau o franșiză specială sau o sumă maximă de compensare, atunci valoarea serviciului de înlocuire, conform acestor termeni și condiții, va fi redusă cu suma de excedent special convenităfranșizei speciale convenite, sau revendicările de garanție pot fi stabilite doar până la valoarea maximă de compensare convenită.

2. Garanția acoperă repararea sau înlocuirea pieselor defecte care fac obiectul Garanției și costurile manoperei determinate în funcție de normativul specificat de producător. Dacă costurile de reparație depășesc prețul unei piese de înlocuit, atunci pretenția de garanție va fi limitată la prețul unei astfel de piese și la costurile de demontare și instalare.

3. Garanția nu acoperă următoarele:

a) costurile lucrărilor de testare, măsurare și ajustare, dacă nu sunt legate de pagubele acoperite de garanție;

b) costurile de daune directe sau indirecte subsecvente, cum ar fi transportul aerian, livrarea, eliminarea deșeurilor, costurile de remorcare, taxele de parcare, costurile de închiriere a autoturismelor, compensarea profitului nerealizat, daunele rezultate pentru piese neacoperite de garanție etc.;

c) costurile de întreținere, inspecție, manevrare, lăcuire, lucrări de curățare și cheltuieli inutile.

4. În cazul în care reparații și/sau revizii în cadrul și în afara domeniului de aplicare a Garanției sunt efectuate în același timp, atunci timpul de lucru al lucrărilor de reparații care sunt rambursabile se determină pe baza normativului standard al producătorului..

5. Garanția nu poate duce la retragerea (retragerea din contractul de vânzare), reducerea (reducerea prețului de vânzare) sau compensarea în locul executării contractului de vânzare.

§ 5 Executarea obligațiilor de Garanție

1. Clientul este obligat să raporteze imediat Comerciantului / Garantului sau agentului acestuia daunele înainte de începerea lucrărilor de reparații

și să predea autovehiculul pentru reparații. În conformitate cu Termenii și Condițiile de Garanție, condiția obligatorie și suplimentară este aceea ca agentul Comerciantului / Garantului, dacă este cazul, sau Comerciantul / Garantul să permită efectuarea lucrărilor de reparații, în baza analizei îndeplinirii condițiilor prevăzute în Termenii și Condițiile de Garanție și să emită un număr de referință al daunei. Comerciantul / Garantul efectuează lucrările de reparație sau desemnează un atelier autorizat Suzuki corespunzător în acest scop. În cazul în care clientul nu îndeplinește această obligație, atunci Comerciantul / Garantul va fi scutit de prestarea serviciilor în temeiul Garanției, indiferent dacă acest lucru face mai dificil pentru Comerciant / Garant sau agentul său să determine apariția sau amploarea pagubelor acoperite de Garanție.

2. Dacă Comerciantul / Garantul nu poate efectua lucrările de reparație (de exemplu, când mașina este în străinătate), atunci lucrările de reparații pot fi

efectuate de un atelier autorizat Suzuki. În conformitate cu Termenii și Condițiile de Garanție, condiția obligatorie si suplimentară este aceea ca agentul Comerciantului / Garantului să permită efectuarea lucrărilor de reparații, în baza analizei îndeplinirii condițiilor prevăzute în Termenii și Condițiile de Garanție și să emită un număr de referință al daunei. Factura, respectiv oferta trebuie să fie predată Comerciantului / Garantului sau agentului său în termen de o lună de la data emiterii facturii. Factura trebuie să indice cu claritate numărul de referință al daunei emis pe baza raportului privind daunele, lucrările efectuate, prețul pieselor de schimb și costul manoperei, precum și timpul de muncă prevăzut.

3. Clientul trebuie să asigure informațiile necesare pentru evaluarea daunelor și să permită verificarea oricând a pieselor deteriorate. Părțile înlocuite vor fi înmânate clientului, la cerere.

4. La solicitare, clientul este obligat să prezinte o notificare scrisă privind daunele și să prezinte sau să trimită copia originală a facturilor cu privire la lucrările de inspecție, întreținere și/sau mentenanță.

5. Clientul este obligat să reducă daunele pe cât posibil și trebuie să respecte instrucțiunile Comerciantului / Garantului sau ale agentului său.

§ 6 Termenul de Garanție

Garanția va intra în vigoare în ziua specificată în contractul de garanție (adică în prima zi calendaristică după expirarea termenului de garanție acordată de producător) și va înceta la sfârșitul perioadei de garanție convenite, fără a fi necesară trimiterea unei notificări.

§ 7 Schimbarea dreptului de proprietate

Schimbarea dreptului de proprietate asupra vehiculului nu afectează garanția extinsă, garanția extinsă fiind transferată noului proprietar, sub rezerva faptului că în cazul în care vehiculul este vândut unui distribuitor (cu excepția unui dealer oficial Suzuki), garanția va înceta.

§ 8 Prescripție

Dreptul de a face reclamații în temeiul garanției va expira în termen de 6 luni de la data apariției daunei.

§ 9 Drepturi de Garanție prevăzute prin lege

Drepturile privind garanția ale clientului prevăzute prin lege, în special, dar fără limitare la garanția legală de conformitate conform Legii nr. 449/2003 privind vânzarea produselor și garanțiile asociate acestora, rămân neschimbate și neafectate.

§ 10 Agent

Conform Termenilor și Condițiilor de Garanție, agentul Comerciantului / Garantului este: Real Garant Versicherung AG, cu sediul la: Perfektastrasse 73/2/2, A-1230 Viena. Telefon: +40317801262, www.realgarant.com, claim.ro@realgarant.com. “
>>
  • IGNIS
Brainstorming...the...
IGNIS Log
 
The following users thanked this post: gabineg, Utilizator_Anonim, toma, croco, gabi males

Offline -Raz-

Re: GARANTIE SUZUKI - ce intra in garantie
« Răspuns #21 : 06.Mar.2019, 05:20:50 p.m. »
Am atasat eu carnetul. Eu momentan il am primit pe mail. Trebuie sa ma duc sa ridic certificatul in original .
Vedem daca imi da si copie printata sau daca au adaugiri specifice.
  • SX4 S-cross , 1.4 AWD Manual
 
The following users thanked this post: croco

Offline Catalln

Re: GARANTIE SUZUKI - ce intra in garantie
« Răspuns #22 : 06.Nov.2019, 06:55:02 p.m. »
Azi am fost sa fac revizia și am intalnit un posesor de Vitara care reclama ca are ceva probleme la RBS, problema confirmata si de service de altfel doar că...surpriza...cica nu poate sa il inlocuiasca din motiv ca la una din revizii d-l respectiv a fost cu materialele de acasa si nu are pentru una din ele factura la ulei !!! desi reprezentanta a facut revizia si a trecut in carnetul de service revizia.
Eu unul i-am recomandat sa mai insiste, din mai multe motive:
- nu au nici o legatura uleiul cu RBS-ul
- atat timp cat este trecuta revizia in carnetul de service nu mai e nevoie de facturi etc.

Si daca totusi nu se rezolva sa solicite de la service nota de constatatre si motivul refuzului pentru OPC.
  • Suzuki Vitara Passion 2015 1.6 VVT 4WD MT
Consum declarat: urban 6,5 L/100 Km; mixt 5,6 L/100 Km; extra urban 5,1 L/100 Km
Consum mixt realizat la
 

Offline aavii

Re: GARANTIE SUZUKI - ce intra in garantie
« Răspuns #23 : 06.Nov.2019, 06:59:10 p.m. »
Motive de altfel abuzive, nespecificate initial, de a nu acorda garantia. E caz fie de protectia consumatorului , fie de judecata!
Dar asa cum am mai zis: Garantia este "acordata" de un "Gigel" din service si nu exista o cale de comunicare oficiala cu cei de la Suzuki in acest sens. Deci fiecare cum are norocul!
  • Suzuki Vitara S grade
 

Offline ntire2000

Re: GARANTIE SUZUKI - ce intra in garantie
« Răspuns #24 : 06.Nov.2019, 10:34:40 p.m. »
Cum ne-o tragem noi între noi nu o face nimeni.
Chiar asa, ce treaba are una cu alta?
Daca-i cadea motorul mai era un argument valabil, cu toate ca nici ala nu tine daca pui un ulei care respecta specificatiile producatorului.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline miocrl

Re: GARANTIE SUZUKI - ce intra in garantie
« Răspuns #25 : 22.Aug.2022, 10:11:08 p.m. »
din ce am citit aici, nu e specificat ca revizia trebuie facuta in service Suzuki. deci as putea sa faca revizia la orice service de incredere(care noteaza in carnetul de garantie si evidenta service) fara sa pierd garantia.

Legat de Garantie, acesta e raspunsul primit de la dealer:

<<
Suzuki Boosterjet PRO 3+7 ani Termeni și Condiții de Garanție

Toate pretențiile care decurg din această Garanție sunt valabile față de Comerciant / Garant, care oferă serviciile de garanție. Clientul va putea beneficia de serviciile de garanție detaliate mai jos numai dacă sunt îndeplinite în mod cumulativ următoarele condiții:

a) lucrările de inspecție și intretinere indicate de Suzuki au fost efectuate începând de la data primei utilizari a vehiculului, la timp, conform Instrucțiunilor de utilizare. Condiția preliminară pentru aplicarea prezentei garanții Suzuki Boosterjet PRO* este efectuarea la timp a întreținerilor periodice indicate, cu o toleranță maximă de 1 lună/1000 km.

*Garația Suzuki Boosterjet PRO intră în vigoare începând cu prima zi a celui de-al patrulea an de la data primei utilizari a vehiculului, sau după 100.000 km parcursi - în funcție de care dintre aceste condiții este îndeplinită prima;

b) clientul și-a îndeplinit obligațiile privind raportarea daunelor și executarea obligațiilor de garanție, în conformitate cu articolul 5 al acestor Termeni și Condiții de Garanție.

§ 1 Obiectul Garanției

1. Garanția acoperă toate componentele echipate din fabrică, mecanice și electronice ale vehiculului specificate în contract, care sunt enumerate mai jos la punctul 2.

2. Garanția se aplică la următoarele elemente si componente:

Motor

Galeria de admisie, bloc motor, carterul, chiulasa, garnitura de chiulasă, toate componente interne legate de circulația uleiului, răcitorul de ulei, baia de ulei, comutatorul de presiune al uleiului, carcasa filtrului de ulei, volanta, roata de acționare cu coroana dințată, curea dințată de distribuție/lanț distribuție cu rolă întinzătoare, cu condiția ca intervalele de schimbare să fi fost respectate și înlocuirea să nu fie prevăzuta.

Sistem de alimentare

Turbosuflantă.

Transmisie

Carcasa cutiei de viteze și componente interne ale acesteia, incluzând convertorul de cuplu (wandler), unitatea electronică de comandă a transmisiei automate, cablurile de schimbare a vitezelor (cabluri Bowden).

3. Garanția va acoperi garniturile, garniturile-manșetă, inelele de etanșare arbore, furtunurile, conductele, bujiile de aprindere și bujiile incandescente numai in cazul în care își vor pierde capacitatea de funcționare datorită defecțiunii unei piese acoperite de garanție. Acestea urmează să fie compensate în mod obligatoriu în conformitate cu Garanția, iar înlocuirea lor devine necesară din punct de vedere tehnic.

4. Garanția nu va acoperi următoarele:

a) piese neautorizate de producător;

b) materialele de exploatare și auxiliare precum combustibilul, substanțele chimice, cartușele de filtrare, lichide de răcire și antigel, lichidul hidraulic, uleiurile, unsorile și alți lubrifianți; această excludere se referă la defecțiunile izolate ale unor astfel de materiale și la cazurile în care astfel de materiale trebuie schimbate sau completate datorită înlocuirii unui agregat;

c) piese cu uzură rapidă; această excludere se referă la defecțiunile izolate ale pieselor cu uzură rapidă și la cazurile în care o piesă cu uzură rapidă trebuie înlocuită sau reparată din cauza unei defecțiuni acoperite de garanție.

 

§ 2 Conținutul Garanției și excluderi

1. Dacă o piesă acoperită de Garanție devine inoperabilă în timpul perioadei de garanție datorită unei daune care apare în timpul perioadei de garanție și, prin urmare, sunt necesare lucrări de reparații, atunci clientul poate solicita reparații în limitele obiectului Garanției prevăzute în acest document. Pretențiile de Garanție trebuie să fie soluționate prin reparații. Indiferent de caz, compensația monetară nu este posibilă.

2. Clientul își va pierde drepturile în temeiul acestei Garanții în cazul în care defectul este cauzat de oricare dintre motivele enumerate mai jos:

a) accident, care reprezintă un impact direct mecanic extern care apare brusc

b) acte intenționate sau frauduloase, deposedare fără drept, în special furt, utilizare neautorizată, jaf și fraudă;

c) contact direct cu animale (inclusiv mușcături), furtună, grindină, oxidare/coroziune, fulgere, cutremur, inundații sau explozii;

d) impactul direct al arderii sau al exploziilor, indiferent dacă acestea se produc în interiorul vehiculului sau care afectează vehiculul din exterior;

e) daune provocate de pătrunderea directă sau indirectă a apei;

f) act de război de orice fel, război civil, revolte interne, grevă, excludere, sechestru sau alte acțiuni legale oficiale, daune cauzate de energia nucleară;

g) daune pentru care un terț în calitate de producător, furnizor, vânzător ar trebui să fie sau este în general răspunzător pe baza unor defecte de producție, fabricație, construcție și organizare, unei garanții pentru piese de schimb etc., unui contract, inclusiv comenzi de reparație (de exemplu, defecte produse în timpul reparațiilor preliminare) sau alt contract de întreținere, garanție și/sau de asigurare.

3. Garanția nu acoperă:

a) utilizarea combustibilului necorespunzător, nivelul prea scăzut sau mărit al uleiului, supraîncălzirea;

b) daune care apar datorită faptului că vehiculul este încărcat peste sarcina permisă de producător sau capacitatea de remorcare este peste sarcina permisă de producător;

c) daune care apar în timpul participării la un eveniment de curse auto sau efectuării de teste de condus a vehiculelor în legătură cu un astfel de eveniment;

d) daune care apar din cauza alterării structurii vehiculului construite în fabrică (de ex., tuning) sau a instalării de piese sau accesorii care nu au fost aprobate de producător;

e) daune care apar din cauza utilizării unui instrument aparent necesar pentru efectuarea unei reparații, cu excepția cazurilor în care daunele nu au legătură cu utilizarea instrumentului aparent necesar pentru efectuarea reparației;

f) daune care apar la vehiculele pe care clientul le-a utilizat pentru transportul de călători în vederea obținerii de profit sau le-a închiriat unor persoane diferite în vederea obținerii de profit;

g) daune provocate de o piesă care nu este acoperită de garanția specificată în secțiunea 1.2.

Daunele enumerate la punctul 3 (a-g) sunt excluse cu condiția ca prejudiciul să aibă loc prin neglijența sau intenția încălcării de către client a obligațiilor sale. Este responsabilitatea clientului de a certifica lipsa de neglijență sau de intenție.

4. Serviciul de garanție se supune următoarelor condiții:

a) lucrările de inspecție și întreținere prescrise de Suzuki Motor Co. au fost efectuate de la data punerii în funcțiune, la momentul potrivit (limită de

toleranță maxima 1 lună/1000 km), în conformitate cu prevederile producătorului;

b) au fost respectate instrucțiunile privind funcționarea vehiculului specificate în manualul de utilizare emis de producător;

c) orice intervenție, alterare, defecțiune sau înlocuire a ceasului de kilometraj a fost imediat raportată;

d) dauna a fost raportată imediat după apariție și înainte de începerea lucrărilor de reparație;

e) nu au fost încălcate dispozițiile prevăzute în Executarea obligațiilor de Garanție (secțiunea 5).

§ 3 Valabilitatea geografică a Garanției

Garanția este valabilă pe teritoriul geografic al Europei pentru vehiculele vândute în România.

§ 4 Domeniul de aplicare a Garanției și repartizarea costurilor

1. Valoarea unei reparații de garanție nu poate depăși valoarea mașinii la momentul daunei. Dacă valoarea mașinii la momentul daunei este mai mare decât prețul mașinii, atunci pretenția de garanție va fi limitată la prețul mașinii. În mod diferit fata de cele de mai sus, poate fi specificată o sumă maximă de compensare sau un excedent special sau o franșiză specială pentru a limita pretențiile de garanție. Dacă se convine un excedent special sau o franșiză specială sau o sumă maximă de compensare, atunci valoarea serviciului de înlocuire, conform acestor termeni și condiții, va fi redusă cu suma de excedent special convenităfranșizei speciale convenite, sau revendicările de garanție pot fi stabilite doar până la valoarea maximă de compensare convenită.

2. Garanția acoperă repararea sau înlocuirea pieselor defecte care fac obiectul Garanției și costurile manoperei determinate în funcție de normativul specificat de producător. Dacă costurile de reparație depășesc prețul unei piese de înlocuit, atunci pretenția de garanție va fi limitată la prețul unei astfel de piese și la costurile de demontare și instalare.

3. Garanția nu acoperă următoarele:

a) costurile lucrărilor de testare, măsurare și ajustare, dacă nu sunt legate de pagubele acoperite de garanție;

b) costurile de daune directe sau indirecte subsecvente, cum ar fi transportul aerian, livrarea, eliminarea deșeurilor, costurile de remorcare, taxele de parcare, costurile de închiriere a autoturismelor, compensarea profitului nerealizat, daunele rezultate pentru piese neacoperite de garanție etc.;

c) costurile de întreținere, inspecție, manevrare, lăcuire, lucrări de curățare și cheltuieli inutile.

4. În cazul în care reparații și/sau revizii în cadrul și în afara domeniului de aplicare a Garanției sunt efectuate în același timp, atunci timpul de lucru al lucrărilor de reparații care sunt rambursabile se determină pe baza normativului standard al producătorului..

5. Garanția nu poate duce la retragerea (retragerea din contractul de vânzare), reducerea (reducerea prețului de vânzare) sau compensarea în locul executării contractului de vânzare.

§ 5 Executarea obligațiilor de Garanție

1. Clientul este obligat să raporteze imediat Comerciantului / Garantului sau agentului acestuia daunele înainte de începerea lucrărilor de reparații

și să predea autovehiculul pentru reparații. În conformitate cu Termenii și Condițiile de Garanție, condiția obligatorie și suplimentară este aceea ca agentul Comerciantului / Garantului, dacă este cazul, sau Comerciantul / Garantul să permită efectuarea lucrărilor de reparații, în baza analizei îndeplinirii condițiilor prevăzute în Termenii și Condițiile de Garanție și să emită un număr de referință al daunei. Comerciantul / Garantul efectuează lucrările de reparație sau desemnează un atelier autorizat Suzuki corespunzător în acest scop. În cazul în care clientul nu îndeplinește această obligație, atunci Comerciantul / Garantul va fi scutit de prestarea serviciilor în temeiul Garanției, indiferent dacă acest lucru face mai dificil pentru Comerciant / Garant sau agentul său să determine apariția sau amploarea pagubelor acoperite de Garanție.

2. Dacă Comerciantul / Garantul nu poate efectua lucrările de reparație (de exemplu, când mașina este în străinătate), atunci lucrările de reparații pot fi

efectuate de un atelier autorizat Suzuki. În conformitate cu Termenii și Condițiile de Garanție, condiția obligatorie si suplimentară este aceea ca agentul Comerciantului / Garantului să permită efectuarea lucrărilor de reparații, în baza analizei îndeplinirii condițiilor prevăzute în Termenii și Condițiile de Garanție și să emită un număr de referință al daunei. Factura, respectiv oferta trebuie să fie predată Comerciantului / Garantului sau agentului său în termen de o lună de la data emiterii facturii. Factura trebuie să indice cu claritate numărul de referință al daunei emis pe baza raportului privind daunele, lucrările efectuate, prețul pieselor de schimb și costul manoperei, precum și timpul de muncă prevăzut.

3. Clientul trebuie să asigure informațiile necesare pentru evaluarea daunelor și să permită verificarea oricând a pieselor deteriorate. Părțile înlocuite vor fi înmânate clientului, la cerere.

4. La solicitare, clientul este obligat să prezinte o notificare scrisă privind daunele și să prezinte sau să trimită copia originală a facturilor cu privire la lucrările de inspecție, întreținere și/sau mentenanță.

5. Clientul este obligat să reducă daunele pe cât posibil și trebuie să respecte instrucțiunile Comerciantului / Garantului sau ale agentului său.

§ 6 Termenul de Garanție

Garanția va intra în vigoare în ziua specificată în contractul de garanție (adică în prima zi calendaristică după expirarea termenului de garanție acordată de producător) și va înceta la sfârșitul perioadei de garanție convenite, fără a fi necesară trimiterea unei notificări.

§ 7 Schimbarea dreptului de proprietate

Schimbarea dreptului de proprietate asupra vehiculului nu afectează garanția extinsă, garanția extinsă fiind transferată noului proprietar, sub rezerva faptului că în cazul în care vehiculul este vândut unui distribuitor (cu excepția unui dealer oficial Suzuki), garanția va înceta.

§ 8 Prescripție

Dreptul de a face reclamații în temeiul garanției va expira în termen de 6 luni de la data apariției daunei.

§ 9 Drepturi de Garanție prevăzute prin lege

Drepturile privind garanția ale clientului prevăzute prin lege, în special, dar fără limitare la garanția legală de conformitate conform Legii nr. 449/2003 privind vânzarea produselor și garanțiile asociate acestora, rămân neschimbate și neafectate.

§ 10 Agent

Conform Termenilor și Condițiilor de Garanție, agentul Comerciantului / Garantului este: Real Garant Versicherung AG, cu sediul la: Perfektastrasse 73/2/2, A-1230 Viena. Telefon: +40317801262, www.realgarant.com, claim.ro@realgarant.com. “
>>

Offline enicky

Re: GARANTIE SUZUKI - ce intra in garantie
« Răspuns #26 : 23.Aug.2022, 09:41:32 a.m. »
  Pai eu cred ca n-ai interpretat corect textul, adica prin termen "comerciant/garant" ce se intelege ? Eu cred ca se intelege dealer/service Suzuki, ca doar n-o sa-ti inlocuiasca piese pe garantie orice service, nu?  Iar in text se repeta de multe ori termenul Comerciant/Garant.
 
   Adica comerciantul(cel care vinde Suzuki) acorda implicit si garantie, de aici si termenul "comerciant/garant". Mie mi se pare destul clar.

    Nu cred ca vreodata o marca auto s-a reparat pe garantie la un service al altei marci, sau un service oarecare.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline NicNic

Re: GARANTIE SUZUKI - ce intra in garantie
« Răspuns #27 : 23.Aug.2022, 10:29:21 a.m. »
Din cate inteleg, @miocrl nu spune ca va repara probleme de garantie la alte service-uri, in afara celor din reteaua Suzuki.
El intreaba doar daca mai beneficiaza de garantie in conditiile in care va efectua reviziile impuse (a nu se confunda cu interventiile in garantie !).

Din ce a citat colegul, nu se specifica prea clar daca este sau nu obligatoriu sa faci revizii la reprezentanta, ori nu.

"Toate pretențiile care decurg din această Garanție sunt valabile față de Comerciant / Garant, care oferă serviciile de garanție. Clientul va putea beneficia de serviciile de garanție detaliate mai jos numai dacă sunt îndeplinite în mod cumulativ următoarele condiții:

a) lucrările de inspecție și intretinere indicate de Suzuki au fost efectuate începând de la data primei utilizari a vehiculului, la timp, conform Instrucțiunilor de utilizare. Condiția preliminară pentru aplicarea prezentei garanții Suzuki Boosterjet PRO* este efectuarea la timp a întreținerilor periodice indicate, cu o toleranță maximă de 1 lună/1000 km.

b) clientul și-a îndeplinit obligațiile privind raportarea daunelor și executarea obligațiilor de garanție, în conformitate cu articolul 5 al acestor Termeni și Condiții de Garanție.
"

Singura parte trick, privind excluderea din garantie, o va a fi:

"g) daune provocate de o piesă care nu este acoperită de garanția specificată în secțiunea 1.2."

Pentru ca in momentul in care faci revizii in afara reprezentantei, iar eventuale defectiuni provocate de piesele (fie ele si consumabile), montate atunci, nu ar fi acoperite de garantie.
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 
The following users thanked this post: gabineg

Offline enicky

Re: GARANTIE SUZUKI - ce intra in garantie
« Răspuns #28 : 23.Aug.2022, 01:38:15 p.m. »
  Nu stiu cum era garantia cand v-ati luat voi masinile, dar eu nu sfatuiesc pe nimeni acum (dupa ce o masina mi-a iesit din garantie si la alta d-abia a inceput) sa faca revizia/mentenanta in alta parte si apoi sa ceara o piesa/lucrare pe garantie.
   
    De altfel, la o cautare rapida, am gasit mentiunea la garantia extinsa ca este valabila numai daca, citez  "În timpul garanției producătorului Suzuki, lucrările de inspecție, reparație și întreținere au fost efectuate la timp și în conformitate cu carnetul de garanție și mentenanță Suzuki;", deci interpretati voi cum doriti...eu nu mai am ce sa explic!
    Ma rog, asta este o discutie traditional romaneasca.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline George Istudor

Re: GARANTIE SUZUKI - ce intra in garantie
« Răspuns #29 : 24.Aug.2022, 08:40:49 a.m. »

Din ce a citat colegul, nu se specifica prea clar daca este sau nu obligatoriu sa faci revizii la reprezentanta, ori nu.

a) lucrările de inspecție și intretinere indicate de Suzuki au fost efectuate începând de la data primei utilizari a vehiculului, la timp, conform Instrucțiunilor de utilizare. Condiția preliminară pentru aplicarea prezentei garanții Suzuki Boosterjet PRO* este efectuarea la timp a întreținerilor periodice indicate, cu o toleranță maximă de 1 lună/1000 km.


Cu tot respectul dar multi cred ca cititi doar de dragul de a va ocupa timpul fara a asimila informatia.... Cand iti spune " lucrari de inspectie si intretinere INDICATE de Suzuki... tu ce intelegi din asta? Eu inteleg , mai pe romaneste spus si mai simplist, ca eu ca si client, daca vreau sa beneficiez de garantia Suzuki trebuie sa ascult de Suzuki altfel nu imi asigura acea garantie. Drept urmare, reparatii, mentenanta, intretinere autovehicul, pe perioada garantiei , se efectueaza la reprezentanta.
  • Suzuki Vitara Passion Mild Hibrid