Autor Subiect: Noul Suzuki Jimny (2018>)  (Citit de 99242 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.


Offline shpeedy

Re: Noul Suzuki Jimny (2018>)
« Răspuns #651 : 06.Nov.2018, 07:13:07 a.m. »
Daca e sa abordam situatia din perspectiva strict economica si sa nu uitam ca reteaua Suzuki Romania este o adunare de agenti economici privati ce functioneaza in baza mecanismului cererii/ofertei, poate vom intelege de ce nu se grabeste nimeni cu noul Jimny...

Sa nu uitam ca totusi Jimny este in acest moment o masina unica in felul ei:
- daca vechea generatie mai era contemporana cu ceva SUV-uri de dimensiuni mai reduse in 3-usi (rav4, pajero pinin, GV), la ora actuala a cam disparut - la modul general - moda masinilor in 3-usi.
- poate fi luata in calcul ca unica masina de catre oamenii singuri sau cupluri fara copii, dar si acestia trebuie sa fie foarte puristi si sa-si doreasca mult modelul pentru a lua in calcul achizitia de noua;
- de catre alti doritori este luata in calcul doar ca a doua (sau chiar a treia) masina in familie - si cu atat mai putin una noua care costa ceva.

Prin prisma celor de mai sus, feeling-ul meu e ca Romania nu are potential de mai mult de 20-25 de Jimny NOI vandute anual -  asa ca nu stiu cat de fezabila este crearea de catre Suzuki Europa de specificatii RO - mai mult ca sigur ca se vor alinia specificatiilor unei alte tari (banuiesc ca vor lua in calcul si constrangerile logistice legate de transport-livrare). In conditiile astea, nici preturile nu cred ca vor fi foarte facite sa sparga piata (pentru ca nu are ce piata sa sparga, Jimny jucand singur in categoria lui) - daca e sa luam in calcul si cererea peste asteptari de care se bucura actualmente masina la nivel global, nu vad fezabila o reducere (sau de discounturi semnificative) pentru urmatorii 1.5-2 ani. Sa mai spun ca noul Jimny e deja WLTP-compliant a.i. nu se justifica scaparea de stocurile vechi?!

Cat priveste retelele ne-oficiale de masini noi, acestea nu sunt chiar de ignorat - in cazul Jimny-ului nostru e clar ca se misca mai repede fata de reteaua oficiala. In trecut am cochetat si eu cu o asemenea firma (mi se pare ca Lucianer si-a luat Terios-ul de la ei), ce avea tot felul de modele de Jimny si SX4 pe specificatii Austria (mai dotate) la preturi competitive - principalul detractor la momentul respectiv a fost ne-participarea firmei la programul Rabla.
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Noul Suzuki Jimny (2018>)
« Răspuns #652 : 06.Nov.2018, 07:21:18 a.m. »
In legatura cu cifra de 20-25 buc/an, cred ca ar trebui să iei in vedere si populatia din zonele muntoase care utilizează masina la job sau pentru a se deplasa acolo. Am văzut în plimbările mele prin aceste zone zeci de Jimny si mai ales Vitare, care, prin prisma vechimii, se cer inlocuite. Iar 20000 euro nu mi se par prea multi pentru un ciobanas cu 300 oi.
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline shpeedy

Re: Noul Suzuki Jimny (2018>)
« Răspuns #653 : 06.Nov.2018, 07:38:56 a.m. »
De banii aia - din perspectiva utilitatii - cam prefera un pick-up SH sau mai pune ceva si-si ia unu' nou.

Parerea mea...
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline ulise

Re: Noul Suzuki Jimny (2018>)
« Răspuns #654 : 06.Nov.2018, 08:49:51 a.m. »
In legatura cu cifra de 20-25 buc/an, cred ca ar trebui să iei in vedere si populatia din zonele muntoase care utilizează masina la job sau pentru a se deplasa acolo. Am văzut în plimbările mele prin aceste zone zeci de Jimny si mai ales Vitare, care, prin prisma vechimii, se cer inlocuite. Iar 20000 euro nu mi se par prea multi pentru un ciobanas cu 300 oi.

In zonele rurale montane, oamenii au avut Aro. Au trecut apoi la Vitara, de regula doua usi. Mai nou,  pe munte, sunt GV1 si Frontera. Daca au LWB, musai diesel, pentru economie. Mai vezi si Samurai. Eventual cu volan pe dreapta. Sunt masini de urcat pe dealurile din spatele satului.  Acesti oameni nu isi vor lua Jimny nou, pentru urcat pe dealuri, unde au pamanturi si padure. Am stat de vorba cu acesti oameni.
Cei cu bani, fermierii, isi iau pick-up, generatii mai noi.
  • Dacia Duster- motor K4M cu GPL
Viata este prea scurta pentru a alerga prin ea.
 
The following users thanked this post: Utilizator_Anonim, toma

Offline f.cristi

Re: Noul Suzuki Jimny (2018>)
« Răspuns #655 : 06.Nov.2018, 08:52:43 a.m. »
Spuneam si eu in postarea ce a fost mutată ca firmele astea de reselleri sunt bune pt. modelele sau versiuni ce nu se aduc in Ro. Anii trecuți cautasem si eu un Terios. Uite, e o idee bună; ia sa-i intreb.
Nu stiu cu garanția cum e.
In rest trebuie sa castige si ei ceva, nu cred ca au oferte mai bune decât ale importatorilor oficiali.
« Ultima Modificare: 06.Nov.2018, 09:19:05 a.m. de f.cristi »
 

Offline shpeedy

Re: Noul Suzuki Jimny (2018>)
« Răspuns #656 : 06.Nov.2018, 09:01:23 a.m. »
Daihatsu s-a retras parca din Europa, iar Terios nu se mai face in versiunea stiuta - noua versiune e pentru piata asiatica si e mult domesticita.

Ofertele sunt in general complementare (nu mai bune) ofertelor oficiale - se aduce ce nu aduc importatorii...

Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline f.cristi

Re: Noul Suzuki Jimny (2018>)
« Răspuns #657 : 06.Nov.2018, 09:03:25 a.m. »
Lucianer a luat Terios-ul de la firma din postare ?

Offline shpeedy

Re: Noul Suzuki Jimny (2018>)
« Răspuns #658 : 06.Nov.2018, 09:18:44 a.m. »
1. Era cu titlu de exemplu faptul ca Lucianer si-a luat de la o asemenea firma.
2. Colegul are jurnal de bord in care aflam ca firma la care a apelat la momentul respectiv este Gut Auto Center, care nu cred ca mai exista/se mai ocupa...

Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline Soimu

Re: Noul Suzuki Jimny (2018>)
« Răspuns #659 : 06.Nov.2018, 11:43:24 a.m. »
Dar intrebarea finala care este?...(in afara de cand vine si cat costa?....mi-a trecut pe la ureche ca prin primavara si la pret un pic mai mare decat cel vechi...)


Cate se vor vinde? banui ca numeric cam cat s-a vandut si vechiul Jimny de nou...(toate stocurile sunt lichidate de ceva vreme)...
Cred ca cei care vor cumpara vor fi mai multi oraseni, o vor lua nu de nevoie ci de distractie si ca sa elibereze un exces de lichiditate existent in familie; cei care au nevoie cu adevarat, nu vor data atatia bani, pe unul nou, piata s/h ofera suficiente masini cu care sa-ti faci treaba; doar aia instariti si cu cashflow mare si constant vor da banii pe un Jimny nou....e totusi o masina scumpa si nu prea placuta la o utilizare de zi de zi in oras catre servici sau firma...cum spuneau cei dinainte probabil va fi a 3-a sau a 4-5-a masina in familie...parerea mea!


Si mie imi place cum arata, imi place sa vad in clipuri cum intra si iese din gropi si noraie si urca pante, dar daca as castiga la Loto maine 100.000 euro nu mi-a luat-o!....nici daca as castiga 1.000.000 ...poate de la vreo  5.000.000 in sus... :)...probabil ca nu sunt un pasionat de mers hard cu masina!
  • 2018 SWIFT 1.2 PASSION 90 CP 2WD si 2018 IGNIS 1.2 GLX AllGrip