Uite o explicatie din manualul Swift-ului.
Nu prea vad legatura dintre Swift si "2"-ul de la Jimny, atat timp cat exista reductorul.(adica mai bine
Cum functioneaza sistemele si care sunt diferentele in comportamentul masinii?
@acidutzu ce stiu eu iti pot impartasi si tie(si nu numai) in limbaj accesibil celor mai putin "tehnici"(incl.eu)
-la Jimny la drive test am vazut asa : 4H cupleaza ambele punti. Se cupleaza cu masina in stationare, cu motorul pornit si rotile-fata drept inainte. Dupa actionarea manetei apare o "schita"/desen pe CB cu 2punti cu 4 roti.
- actionarea 4L se face in aceleasi conditii, nu mai stiu ce apare pe CB, scuze, dar asta se poate face numai daca este 4H cuplat, adica din pozitia asta se apasa levierul si se trage spre spate si astfel motorul intra "pe greu" cum zicem noi, adica daca are turatie mare(cand accelerezi) prinde forta si nu viteza. Cum este la bicicleta, cand schimbi viteza ptr. urcare(daca urci, dai pe pinionul mare si invarti des, ai viteza mica dar poti sa urci). Cred ca pozitia de 4L se poate f.bine folosi si la coborare ca frana de motor. Dar, ma rog, Jimny are optiunea de coborare din buton, cum are si Vitara.
Pozitiile 2H si 2L nu exista fizic la Jimny si Vitara, poate la alte modele. Daca nu cunosc, nu-mi dau cu presupusul si nici n-as vrea sa te trimit in "balarii".
Ai putea totusi asocia 2H cu D(la cutie automata la Jimny) sau cu 4x2 la manuala(tot la Jimny), pozitia de condus in oras cand trage doar spatele.
2L ar mai putea exista la Peugeot 3008, 5008, care n-au tractiune integrala dar au niste optiuni de reglaj ptr. mud, snow. etc., dar n-am certitudinea.