Dupa aproape un an de cand am facut un drive test cu noul Jimny cu cutite de viteze manuala (vezi
aici) am condus azi si versiune automata.
Desi pare sa fie aceeasi cutie de viteze de pe Swiftul automat din ograda, in treptele de viteza I si II parca se comporta putin diferit. Treapta I-a e cu siguranta mai scurta, schimba mult mai repede, desi nu pare sa urce prea mult in ture, iar treapta a II-a mi-a lasat impresia ca e putin mai lunga ca la Swift.
Zgomotul motorului si cel dat de vitezele mai mari (nu am depasit azi 100 km/h) este insa mult mai pregnant in habitaclu daca e sa il compar cu Swiftul.
Cutia automata aduce cu siguranta un confort in utilizare in zona urbana (nici nu mai tremura schimbatorul) dar in afara localitatilor parca mai mult mi-a placut cum se comporta cutia manuala. Parca e mai elastica, asta automata retrogradeaza aproape la orice schimbare de declinivitate. Plus ca in modul "D" frana de motor e ca si inexistenta, trebuie sa schimbi in modul "2" ca sa simti ceva.
Ca si informatii conexe, valabile in CH, termenul de livrare pentu o comanda noua acum e undeva la 30 de luni. Pretul inca nu se stie cu siguranta dar e cu aproximativ 3.000 - 4.000 chf mai mare ca cel pentru masinile ce se afla acum pe stoc. Care sunt ca si inexistente. Masina cu care am facut drive-test era inca disponibila dar cu livrare abia in luna mai a anului viitor. E masina de test si nu se vinde pe loc. Se poate insa rezerva (nu stiu cat costa avansul) sub garantia dealerului ca anul viitor in mai nu va avea mai mult de 5.000 km