Am inspectat si eu un Jimny acum ceva timp, dar n-am avut timp sa scriu. N-am condus, doar m-am uitat atent la el cu ochiul de soacra. Era la cateva zile dupa ce le-au adus la dealer-ul din Canberra. Postarea e evident tardiva… dupa cat s-a discutat deja pe topic, dar risc o parere -> subiectiva, cum altfel ??!!
Din afara arata bine; mai bine decat in poze; si pare mult mai mare decat e in realitate. Spatiul interior e si el mare in raport cu marimea pe hartie a masinii. Finisarile mi s-au parut surprinzator de bune; par mai bune/solide decat la toate celelalte modele Suzuki de pe piata, cu exceptia S-Cross. Deci arata si se simte mai mult decat decent; chiar foarte bine as zice.
Un singur minus am gasit la design: si anume scaunele din fata, la care spatarul este mult prea ingust. Nu gasesc rostul deciziei, intruct este suficient de mult spatiu pentru niste scaune de latime normala. Mie imi iesea spatele in afara cu mult chiar si in zona de jos, nu mai zic de zona umerilor. Si se simte dubios cum apasa marginile bombate ale spatarului pe spate jos, la solduri. Practic m-am simtit incomod pe scaun din secunda 1, fara sa misc masina din loc. Cred ca la drum, chiar si unul scurt, mi-as trage palme... E ciudata decizia pentru la ca vechiul Jimny, care avea habitaclul mai ingust, scaunele erau normale ca latime. Probabil fasia de scaun in plus costa
si-ar fi dus pretul de vanzare catre G-Klasse
.
Am mai gasit diverse aspecte care ar intra la categoria minusuri (evident din punctul meu de vedere), dupa cum urmeaza:
- Vopseaua e data neglijent, ba chiar in bataie de joc pentru anul 2019. Am vazut prin zonele dificile scursuri si galme de vopsea, ca atunci cand masina e vopsita manual de un nene neglijent sau nepriceput (cam cum mi-a iesit mie acum vreo luna cand am vopsit cu spray o rama de geam metalica…
). In zonele respective, dupa cum arata si suna vopseaua la ciocanire… in mod clar se va exfolia rapid. De altfel, fix in mijloc pe capota din fata era un punct exfoliat cam cat unghia de la degetul mic, iar fierul era deja maro. Nu parea sa aiba grund sau altceva. Vopseaua e direct pe tabla chioara.
- Burta masinii arata foarte dubios pentru ceea ce se vrea de la ea; pur si simplu "defies its purpose" cum ar zice chinezul
. Pentru orice doritor de off-road adaugarea unei platose cat toata burta masinii e obligatorie. Ma tem ca scut motor e prea putin.
- Balamalele si broasca usii din spate sunt prinse pe portiuni de tabla foarte, foarte firave; practic sunt prinse de tabla, care se misca la apasarea cu degetele; nu parea sa aiba ramforsare suplimentara sau daca avea e cam degeaba. Am mari temeri relativ la comportamentul lor in timp.
Una peste alta, masina arata bine, dar este extrem de firava. Estimez ca vechiul Jimny va deveni in scurt timp foarte cautat de catre pasionatii de off-road, pentru ca cel nou nu pare sa fie la inaltimea asteptarilor din punctul asta de vedere. Motorul mai mare nu-l face "by default" mai bun. Desi am zambit ingaduitor cand am vazut pe topic ca lumea vede noul Jimny ca masina de oras… cred ca pana la urma cam asta e utilizarea cea mai potrivita. Doar ca acum are motor de 1.5, nici la oras nu mai da asa bine.