In sfarsit putem sa povestim cum fuse drive testul cu Jimny ! Independent de vointa noastra, n-am putut sa va impartasim experienta inca de Sambata.
Ne-am prezentat la dealer Sambata dimineata 3 forumisti si o sotie, adica a mea, deci in total 4 persoane am testat-o/condus-o.
Am sa incep cu inceputul, dar va anunt ca din motive de timp si spatiu, nu am testat tot ce este pe ea, cum ar fi 4x4 si 4x4L. Practic ne-am urcat in "orb" pe ea, neavand cine sa ne prezinte configuratia bordului, adica comenzile, dl. din reprezentanta era singur si trebuia sa se imparta in mai multe locuri.
Cu cheia arhicunoscuta(mare) deschidem si urcam in cabina : garda la sol este mare, deci si piciorul trebuie ridicat mai sus. Am inchis usa, usa care nu m-a lovit in umar. Scaunul l-am aranjat simplu (inainte-inapoi) si pot spune ca am stat la fel ca in Vitara. Geamul se deschide din bord.
Calc ambreiajul, ca la Vitara era, pornim motorul : se aude un sunet serios, gros, nu se cutremura masina(cum spuneau unii colegi), dar se misca schimbatorul.
Schimbatorul este special as zice: este usor arcuit spre spate, suficient de inalt incat sa ajungi comod la el si cel mai important, are cursa foarte scurta la schimbarea treptelor(chiar daca la pct.mort se misca), mult mai scurta ca la Vitara, zici ca ar fi masina de curse. (scuze, dar voi face comparatie cu Vitara)
Eu am turat-o pana in 3000r/min, avand in vedere ca e noua, nu stiu colegii cum au turat-o, dar stiu ca s-a ridicat repede viteza pe la 80 am dat si aVa.
Deci scaun sofer confortabil, pozitie la volan inalta, vizibilitate excelenta printr-un parbriz mai mic ca al Vitarei. Stalpii stanga-dreapta nu deranjeaza absolut deloc.
Oglinzile generoase, nu prea am avut nevoie de ele.
Insonorizare in zona motor e bunicica, doar dupa 3000rot/min este mai zgomotos. La relanti aproape ca nu se aude.
Pedala de frana tine corect, pe la mijloc, am testat-o odata dar usor, ca n-am vrut sa lipesc pe nimeni de parbriz.
Eu as zice ca are zvac, e nervoasa pt. 3(trei) persoane mari, practic cred ca la fel se misca si cu doi.
Volanul merge foarte usor, iar canalele le absoarbe chiar bine(mai bine ca Ignisul
)
Am intrat intr-o parcare unde am testat cum urca bordurile si parerea mea este ca daca ai fi legat la ochi, n-ai crede ca a incalecat o bordura(daca mergi usor) si la mers incet, am incalecat vreo trei borduri in unghi de vreo 30
0si cu fata si cu spatele, chiar fara sa accelerez.
Pe scaunul pasagerului stai chiar bine, nu te atingi de sofer, iar AC-ul te congeleaza.
Am mers pe macadam sau pietris, se simtea usor, nu era deranjant, iar intoarcerea am facut-o din 3(trei) miscari chiar daca n-am avut nici camera, nici senzori(
@gabineg confirma)
Nu m-a derajat modul de bracare, mai bine zis n-am simtit nicio diferenta intre Jimny si Vitara, chiar daca o exista!!!
Per total masina este extrem de usor de manevrat si de strecurat cu ea prin trafic !
Vederea ampla, de sus, iti lasa impresia ca esti intrun camion si te uiti de sus la toata lumea
In spate, culmea, se sta bine ! Dl. dealer imi spune ca nu-i masina de 3 persoane. Probabil, dar daca tot avem 4 locuri, hai sa le folosim.
Portbagajul este pt. poseta doamnei, daca vrei sarsanale, lasi scaunele jos si ai o platforma de toata frumusetea.
Vis a vis de portbagaj, ai un bord sportiv sau ...militar, cum va place destul de intuitiv si comod. Pasagerul are o bara de sustinere, sub ea un torprdo micut si loc suficient la picioare.
Acum al IIlea schimbator are o pozitie punct mort, tragi si ai 4x4, apoi apesi si tragi si ai low(greul). La cuplare se aude un clic si se afiseaza in bord. Nu indica trepte de viteza, nu are start-stop.
Dupa spusele colegilor se pare ca este un alt Jimny, as zice eu extrem de manevrabil si usor de condus chiar si pt. doamne. Sotia mea chiar n-a avut nicio problema de adaptare.
Deci daca japonezii si-au dorit un 2 in 1, eu cred ca le-a iesit foarte bine. Sper sa pot incarca si foto:
Observati bateria ingusta si lunga, dar intra si mai mare, dar si blocul motor.
Nu are niciun fel de scut !
Chiar daca n-aere importanta, semnalul are un sunet deosebit, merge si doar cu atingere, iar claxonul e puternic dar pitigaiat.
Atentie la coborare, daca n-ai picioare lungi, ai impresia ca ai sarit doua trepte.
In bord mai gasim comenzi pt incalzire scaune si cruise control pe volan. Volan ok, parca putin mai mare ca al Viterei(?), fin(piele), cu priza si parca revine mai repede.
Daca i se aplica si o insonorizare(cum a facut colegul), este si mai linistita, pastreaza si caldura dar si aerul rece ridicandu-se mult confortul.
Atentie : pasaje aripi si contraaripi neizolate ca la Vitara, deci necesita ori stp, ori o antifonare.
Stand in masina, vederea bordului as putea spune ca-ti da o senzatie de strong, de fermitate, de siguranta si incredere atat in masina cat si in capacitatile tale.
Nu platim numai pentru o masina noua, platim si pentru forta ei si pentru viata ei, care, zic eu, nu e tocmai scurta !