Autor Subiect: Dolly Iasi  (Citit de 84420 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Laurentiu

Re: Dolly Iasi
« Răspuns #20 : 22.Oct.2009, 02:12:51 p.m. »
A mai facut cineva recent revizia la Doly?
Inca n-am facut-o. Astept informatii de la tine in acesta privinta pt ca in februarie-martie urmeaza s-o fac si eu.
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline chrys-gryz

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 208
  • Gen: Bărbat
Re: Dolly Iasi
« Răspuns #21 : 22.Oct.2009, 09:31:33 p.m. »
sapt viitoare ma duc la revizie...am vb cu ei...mi-au spus un tarif de aprox 550lei (e prima revizie) cu ulei 5w40. va tin la curent.
2008 swift 1.3 GLX SE 92hp red

интересное
 

Offline pentium3d

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 193
  • Gen: Bărbat
  • SX4 4WD GS / SX4 S-Cross 1.4 AllGrip Passion
Re: Dolly Iasi
« Răspuns #22 : 24.Oct.2009, 06:10:11 p.m. »
@Laurentiu    eu pot sa-ti spun despre cum a decurs revizia abia pe la inceputul lui noiembrie, se pare ca primul de la care vei afla noutati este chrys-gryz

@chrys-gryz    te asteptam cu noutatile :)
Oameni suntem toti. OAMENI sunt putini.
 

Offline Silfax

Re: Dolly Iasi
« Răspuns #23 : 25.Oct.2009, 10:53:52 p.m. »
.... nu pot sa nu ma intreb cum naibii o revizie obisnuita la o Honda CRV este 300RON, iar la un SX4 pleaca de la 500 RON. Basca daca te mai si uiti in comanda vezi trecute 3h manopera cu toate ca in 30min masina este ready... Si aici nu ma refer numai la Doly Iasi...
  • S-Cross Elegance benzina 4x2
 

Offline Batranul

Re: Dolly Iasi
« Răspuns #24 : 26.Oct.2009, 01:22:20 p.m. »
Treaba cu orele de manopera si orele efective cred ca s-a mai discutat.
Ideea esta ca producatorul da niste standarde pentru diferitele operatiuni de manopera. Asadar fiecare operatiune este cuantificata ca si durata de catre producator. Asta nu are legatura cu indemanarea mecanicului care poate termina treaba mai repede sau cu faptul ca duratele sunt supraevaluate.

De ce ar face un producator o supraevaluare? Pentru ca de acolo castiga banuti dupa vanzarea masinii si astfel isi permite sa vand masina cu un pret initial mai mic.

Iar service-urile agreata "agreeaza" ideea pentru ca ei in 2 ore reale pot incasa 4 ore manopera (spre exemplu) ceea ce e super ok daca ai avea si tu service.
fost posesor de Ignis 1.5 4wd
www.scoaladepaine.ro
 

Offline Laurentiu

Re: Dolly Iasi
« Răspuns #25 : 26.Oct.2009, 02:12:41 p.m. »
Iar service-urile agreata "agreeaza" ideea pentru ca ei in 2 ore reale pot incasa 4 ore manopera (spre exemplu) ceea ce e super ok daca ai avea si tu service.
Fiscul, cind face verificarea, nu vede ca in 8 ore sint facute de fapt 16 ?  :)
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline ..::Khaos::..

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 5819
  • Thanked: 3 times
  • Gen: Femeie
  • ..::SX4: love at first sight!::..
Re: Dolly Iasi
« Răspuns #26 : 26.Oct.2009, 04:57:02 p.m. »
Postare mutata dintr-un topic nou, pe aceeasi tema ca si acest topic. Sper ca nu se supara nimeni daca am mutat-o asa. :)

Salutare tuturor!

O mare rugaminte catre cine a ajuns in service-ul de la Dolly Iasi in special pentru revizii; se pot posta impresii, mai ales despre revizia de 2 ani (sunt profesionisti, ce preturi au, isi respecta devizul...).
La revizia de 15 mii pot sa va spun ca mi-au lasat un gust amar cand mi-au facturat 2,5 ore pentru operatiuni de maxim o ora.
Cam la ce costuri ar trebui sa ma astept si la ce operatiuni?

Multumesc anticipat!!

PS: Ignis 1.3 2X4, Rosu nemetalizat, 18500Km Iasi
« Ultima Modificare: 26.Oct.2009, 04:59:11 p.m. de ..::Khaos::.. »
SX4 1.6 GS 4WD Sunlight Copper named YOSHI :x

 

Offline chrys-gryz

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 208
  • Gen: Bărbat
Re: Dolly Iasi
« Răspuns #27 : 01.Nov.2009, 08:02:36 p.m. »
Salutari
Sambata am bifat la Doly revizia de 15000km. Ce pot sa zic e ca baietii s-au comportat foarte ok. Desi s-a intarziat cu aprox 15 min fata de ora programata telefonic, tot ce a tinut de revizie a fost ireprosabil. Mecanicul s-a prezentat foarte bine, am stat langa masina tot timpul reviziei si mi-a raspuns la toate intrebarile. De apreciat, pt ca altii te-ar trata cu ass-ul.
Despre pretul final, pot zice ca am ramas placut surprins: 530lei.
Defalcat:(fara TVA)
ulei 5w40 Mobil Super 3000 fabricat in Belgia (am avut timp sa citesc toate etichetele) - 144lei/4litri
curatat frane - 16,5lei
filtru ulei - 17lei
filtru aer - 22
filtru polen - 37 (toate filtrele au fost schimbate).
manopera: 210lei
Mai mult de atat, aveam si un greieras in portiera....pe care mecanicul s-a chinuit sa-l rezolve timp de vreo ora.....sa zicem ca a reusit pe jumate (toata operatiunea s-a facut pe garantie). Sapt viitoare revin la ei pt problema asta, sambata nu mai aveam timp sa stau, si nici ei nu mai aveau program (inchideau la 13).

Timp tarifat: 3 ore cu 70lei/ora.

E prima revizie la Doly si ii recomand, desi ce auzisem despre initial ei in materie de revizie....parerile erau impartite.

Numai bine.
2008 swift 1.3 GLX SE 92hp red

интересное
 

Offline Laurentiu

Re: Dolly Iasi
« Răspuns #28 : 02.Nov.2009, 03:45:23 p.m. »
ulei 5w40 Mobil Super 3000 fabricat in Belgia (am avut timp sa citesc toate etichetele) - 144lei/4litri
:-S  Si in manual este specificat a se folosi un ulei 0W20.

Citat
Despre uleiurile de motor, clasificare, caracteristici etc.
Pentru functionarea optima a motoarelor autovehiculelor, uleiurile de motor trebuie sa îndeplineasca urmatoarele functii:
Sa evite contactul metal-metal dintre piesele în miscare, rezultând diminuarea energiei consumate si uzura pieselor
Sa evacueze caldura si sa raceasca piesele în miscare ale motorului
Sa protejeze suprafetele interne ale motorului împotriva coroziunii produse de apa si de acizii rezultati în urma combustiei
Sa participe la etanseitatea motorului pentru a se asigura raportul de compresie optim

In majoritatea tarilor dezvoltate din lume, clasificarea uleiurilor de motor in functie de vascozitate, folosita uzual, este cea stabilita de SAE (Societatea americana a inginerilor de automobile) in standardul SAE J300 DEC 99, care a intrat in vigoare in luna august 2001, (tabelul 1). Aceasta clasificare cuprinde 11 clase; 6 de iarna – 0w, 5w, 10w, 15w, 20w, 25w (w – winter, iarna) si 5 de vara – 20, 30, 40, 50, 60.
Pentru uleiurile multigrad se foloseste notarea dubla cu cratima, prima notare indica clasa de iarna (cu indicele w), iar a doua notare indica clasa de vara; de ex. SAE 5w-40, SAE 10w-30 etc. Uleiurile de vara sunt caracterizate de 2 valori maxime de vâscozitate la temperaturi scazute (dinamica) si valoarea minima a vâscozitatii cinematice la 100°C. Uleiurile de vara sunt caracterizate de limitele vâscozitatii cinematice la 100°C, de asemenea valoarea minima a vâscozitatii dinamice la temperatura ridicata (150°C) si gradientul vitezei de circulatie 106 c-1.
Cu cât este mai mica cifra in fata literei “w” (SAE), cu atât este mai mica vâscozitatea uleiului la temperatura scazuta si, respectiv, pornirea la rece a motorului este mai usoara. Cu cât este mai mare cifra care se afla dupa cratima (SAE), cu atât este mai mare vâscozitatea uleiului la temperatura ridicata si mai sigura ungerea motorului pe timp de canicula.
SURSA: http://bucatidincarti.wordpress.com/2008/09/20/despre-uleiurile-de-motor-clasificare-caracteristici-etc/


Citat
Cum ne alegem lubrifiantii !
Tehnologia actuala în domeniul auto pastreaza aproape neschimbat principiul functionarii motoarelor cu combustie interna.
Oricine, nu neaparat pasionat, cunoaste motorul, piesele, subansamblele, caracteristicile tehnice si performantele, cu care atâtia se mândresc si care, cu fiecare model nou aparut, cresc, cresc, cresc...
Ceea ce scapa din vedere este însa ... exact ceea ce nu se vede.
Daca apreciem un design agresiv al unui spoiler, niste jante full-chrome, eleronul futurist sau esapamentul cu functie combinata – estetica si fonica, nu mai conteaza ce se gaseste sub capota, în afara de herghelie.
Înauntru, ascuns (ca daca se vede, curge sau este scuipat afara e o mare problema!) dar vital pentru motor este lubrifiantul, cu o prezenta atât de necesara între partile mobile ale motorului.
Lubrifiantii de motor au rolul de a unge, etansa si raci motorul (pe astea doua din urma nu le banuiati, asa-i?) pe timpul functionarii acestuia.
Cum functioneaza ?
Adunati în baia de ulei, cei câtiva litri asteapta: contact, aprindere, motorul a pornit.
Angrenata de rotatia motorului, pompa de ulei începe sa-si faca datoria.
Esentiala este durata de timp în care uleiul parcurge întregul circuit: de la 7 la 20 de secunde, în functie de tipul de ulei si temperatura la care se gaseste.
Aici apare prima diferentiere: pornirea la rece si pornirea la cald.
În cazul din urma, pornirea se face usor, motorul se afla deja în temperatura, uleiul este cald si fluid.
Pentru pornirea la rece trebuie sa stiti ca uleiul are caracteristica principala vâscozitatea, definita ca "gradul de curgere" a uleiului, invers proportionala cu temperatura – la temperatura joasa este foarte vâscos, gros, ca mierea, iar la temperatura înalta devine foarte fluid, subtire, ajungând sa-si piarda proprietatile de ungere.
Pentru a face o diferentiere clara a tipurilor de ulei, în anii `50 ai secolului trecut Institutul American al Petrolului (API) a introdus ca obligativitate marcarea gradului de vâscozitate a uleiului.
Cum în zilele noastre uleiurile monograd nu se mai folosesc, iata o scurta explicatie cu privire la cele multigard: gradul de iarna (winter) W si gradul la temperatura de lucru.
De ex: 10W-40. Asta înseamna ca uleiul respectiv are gradul de iarna 10W, corespunzator a 97,2 centistokes (cSt) la 40°C (standard de temperatura pentru testari) si care înca mai curge la -25°C si poate fi pompat de motor la -30°C. Practic, la o temperatura mai joasa de -30°C uleiul are aspectul si consistenta unei bucati de unt!
Motorul nu va porni, sau, în cazul fericit ca da, se va gripa!
În continuare: gradul 40 pentru temperatura de lucru (100°C) înseamna o vâscozitate de 14,1 cSt.
Observati cum scade vâscozitatea, invers proportional cu cresterea temperaturii. Acest tip de ulei se va transforma în gudron si se va autoaprinde la temperatura de 220°C.
Un sfat: În sezonul rece, motorul trebuie ajutat cu un ulei mai subtire (un grad de iarna mai mic), tinând cont ca acesta va fi mai fluid si se va pompa mai repede în motor, scazând cu mult perioada de timp în care motorul functioneaza "uscat" în clipele ulterioare pornirii.
De ex: 0W este pompabil pâna la -54°C; 5W pâna la -45°C; 10W pâna la -30°C; 15W pâna la -20°C; 20W pâna la -15°C.
Tot API a introdus si normele calitative ale lubrifiantilor, separat pentru motoare cu aprindere prin scânteie (S si înca o litera, începând de la A si pâna la M, în zilele noastre, un lubrifiant cu caracteristicile API SM fiind mai performant decât unul clasificat SJ) si pentru motoare cu aprindere prin compresie (C si idem, de la A la I, curent, un ulei clasificat API CH/CI fiind mai performant decât unul clasificat CF).
În secolul trecut, Asociata Europeana a Constructorilor de Autovehicule (ACEA) a introdus norme proprii în ceea ce priveste clasificarea lubrifiantilor pentru motoare, dupa cum urmeaza: clasa A pentru motoare pe benzina, începând de la 1 si mergând în continuare pâna la cela mai înalt nivel de performanta, în prezent A5; clasa B, pentru motoare Diesel usoare (turisme), începând de la 1 si ajungând în prezent la B5. Pentru motoare Diesel grele – autoutilitare, uleiul este încadrat la categoria "E".
În principal, trebuie urmarit ca uleiul pe care îl alegem pentru motor sa apartina unui producator care si-a încredintat produsul spre testare acestor institutii si ca flaconul are marcat pe eticheta gradul de vâscozitate si indicele de performanta API si/sau ACEA.
Desigur, indicatorii de performanta vor faca diferenta între un tip de ulei si altul, încât pe viitor veti sti sa alegeti (la aceleasi caracteristici generale) un lubrifiant mai performant pentru motorul Dvs.
Un alt aspect se vizeaza uzura motorului.
Cu cât motorul este mai vechi si mai uzat, performantele vor scadea, va începe sa consume ulei si sa scoata fum.
Trebuie spus ca fumul provocat de arderea uleiului în motor are o paleta de culori începând de la gri si pâna la albastru închis.
Daca motorul scoate fum negru, acesta este datorat arderii incomplete a combustibilului si apare în general la Diesel.
Asadar, daca motorul scoate fumul gri-albastrui, trebuie sa stiti ca acesta se datoreaza arderii uleiului împreuna cu combustibilul si indica o problema de uzura excesiva a motorului.
SURSA: http://www.lukoil.ro/produse/despreUleiuriMotor.php

Mai multe despre uleiuri: http://www.lukoil.ro/produse/despreUleiuriMotor.php

P.S. Poate se transfera postul intr-un topic adecvat.
« Ultima Modificare: 02.Nov.2009, 03:58:32 p.m. de Laurentiu »
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline ..::Khaos::..

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 5819
  • Thanked: 3 times
  • Gen: Femeie
  • ..::SX4: love at first sight!::..
Re: Dolly Iasi
« Răspuns #29 : 02.Nov.2009, 04:48:29 p.m. »
Hmm si eu stiu de service-uri unde ti se pune 5w40 (Autonet, Pitesti). @Laurentiu, n-am avut rabdare sa citesc tot ce ai postat, si oricum nu ma pricep eu asa tare la domeniul asta :P, dar oare e asa mare diferenta intre cele doua? :-/ ..ca in 2 sapt tre sa merg la revizie si ma ingrijoreaza subiectul.

Am inteles ca intre 0w si 5w este diferenta de temperatura pana la care rezista,
0W este pompabil pâna la -54°C; 5W pâna la -45°C;
aici cred ca n-ar fi o problema ca se pune 5w si nu 0w.

Dar partea cu 20 vs. 40? asta e cu temperatura pe grade C + ?
SX4 1.6 GS 4WD Sunlight Copper named YOSHI :x