Autor Subiect: Jante si anvelope  (Citit de 57252 ori)

0 Membri şi 6 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline yeti

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1520
  • Thanked: 551 times
  • Gen: Bărbat
    • Bucuresti, Sector 3
Re: Jante si anvelope
« Răspuns #60 : 18.Sep.2017, 01:27:32 p.m. »
Ok, dar daca nu ai netu'-n față cum deosebești cele două tipuri de anvelope cu marcaje identice ?

In general este dificil de diferentiat vizual un cauciuc allseason de unul winter. Totusi, un ochi "antrenat" poate observa anumite diferente, mai ales daca pune alaturi un allseason cu un winter ale aceluiasi producator.
Ca indicatii de diferentiere, nu neaparat regula, ar fi:
- striatiile serpuite subtiri, sunt dese (multe) la winter (ajuta la aderenta pe gheata). La allseason-uri pot fi mai rare, eventual mai putin serpuite, pana la liniare.
- striatiile respective nu pot lipsi la winter-uri. Daca un cauciuc este marcat M+S/fulg de nea si nu are serpisorii subtiri, atunci este allseason (de ex. CrossClimate)
- o caracteristica a cauciucurilor de vara sunt doua trei santuri continue pe circumferinta. La winter-uri nu prea gasesti aceste santuri, in schimb unele allseason-uri le au.
- unele allseason-uri au banda de rulare asimetrica, jumatate avand profil specific de iarna, cealalata fiind mai de vara (de ex. Vredestein Quatrac). Pe langa profilul diferit pe cele doua zone, poate diferi si elasticitatea cauciucului (datorita materialului de compozitie diferita), dar asta este dificil de evaluat.
  • Opel Mokka Cosmo 1.4 benzina turbo 140CP 6MT 4x4 Red Velvet BFGoodrich G-grip allseason2 (fost Suzuki Vitara Cool 1.6 benzina 120CP 2WD 5MT Superior White Michelin CrossClimate)
Vitara 
Mokka
 
The following users thanked this post: shpeedy

Offline f.cristi

Re: Jante si anvelope
« Răspuns #61 : 18.Sep.2017, 01:37:02 p.m. »
Ok, mersi. Foarte interesant. Stiam eu ceva de genul...
Deci se poate si fara net si fara sa molfai guma.  :)
« Ultima Modificare: 18.Sep.2017, 01:56:13 p.m. de f.cristi »
 

Offline shpeedy

Re: Jante si anvelope
« Răspuns #62 : 18.Sep.2017, 02:02:14 p.m. »

Deci se poate si fara net...

De curiozitate intreb: tu cum accesezi forumu'?! :-/

Informatiile respective se gasesc pe net - trebuiesc doar cautate (colegul @yeti a avut si bunavointa sa-ti traduca); dar - cum a spus si colegul - este o abordare nesigura asta cu urmarirea profilului. Compozitia materialului anvelopei nu prea ai cum s-o probezi...




Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline f.cristi

Re: Jante si anvelope
« Răspuns #63 : 18.Sep.2017, 02:14:23 p.m. »
Din ce mai am eu prin curte pot spune ca anvelopa de iarna are o consistenta a caii de rulare semnificativ mai moale decat cea allseason.

Offline f.cristi

Re: Jante si anvelope
« Răspuns #64 : 19.Sep.2017, 10:46:11 a.m. »
Jantele originale de Ignis pe 15 au caracteristicile 5.0Jx15 ET40. Cele pe 16 cred ca au 6.0Jx16 ET40. Prinderi 4x100.
Pe configuratoare am vazut acceptate pt. jante de 15 J-uri de la 5.0 la 6.0 si ET-uri de la 38 la 40. Se pot monta in siguranta astfel de jante ? Pot dauna cu ceva sau poti avea probleme cu garantia ?
« Ultima Modificare: 19.Sep.2017, 11:00:50 a.m. de f.cristi »
 

Offline f.cristi

Re: Jante si anvelope
« Răspuns #65 : 19.Sep.2017, 11:34:20 a.m. »
Valvele cu senzorii de presiune se pot muta usor de pe jantele originale de 16 pe alte jante de 15 sau exista posibilitatea sa fie cumva lipite pe janta originala ?

Offline cristianvasuica

Re: Jante si anvelope
« Răspuns #66 : 19.Sep.2017, 11:54:37 a.m. »
Jantele originale de Ignis pe 15 au caracteristicile 5.0Jx15 ET40. Cele pe 16 cred ca au 6.0Jx16 ET40. Prinderi 4x100.
Pe configuratoare am vazut acceptate pt. jante de 15 J-uri de la 5.0 la 6.0 si ET-uri de la 38 la 40. Se pot monta in siguranta astfel de jante ? Pot dauna cu ceva sau poti avea probleme cu garantia ?
Din ce stiu eu si cele pe 16 tot 5.0J au. Exista pe net calculatoare de compatibilitate janta-anvelopa http://www.pro-line.ro/calculator-latime-janta-anvelopa.php. Si eu m-am uitat un pic de jante de tabla mai ieftine pe 15... Pentru anvelopele 175/65/R15 se pot pune si jante cu 6.0J. Ideal este sa fie cu 5.0J. Pe 6.0J janta este mai lata cu 1 cm, dar e compatibil. ET 38 vs 40 e o diferenta de 2 mm in pozitia rotii mai in interior sau exterior, ceea ce nu e mult deloc... din ce am mai citit si discutat cu personal vulcanizari se pot pune jante cu diferente ET de 10, 15 unitati fara probleme..Daca alti colegii stiu altceva chiar ii rog sa ne impartaseasca cunostintele.
Si eu tot caut variante pentru pachetul de iarna... incerc sa gasesc daca se poate jante/anvelope/senzori undeva la 2000-2400 de lei, dar vad ca e cam greu.
  • Matiz & Suzuki New Ignis GL+ 2WD Flame Orange
 

Offline cristianvasuica

Re: Jante si anvelope
« Răspuns #67 : 19.Sep.2017, 11:57:13 a.m. »
Valvele cu senzorii de presiune se pot muta usor de pe jantele originale de 16 pe alte jante de 15 sau exista posibilitatea sa fie cumva lipite pe janta originala ?
Din ce arata pozele cu senzorii de presiune, nu sunt lipiti, dar la dejantare exista posibilitatea sa se deterioreze anvelopa, janta sau chiar si senzor. Cum ziceam mai sus, am mai discutat cu cineva care lucreaza in vulcanizare, si mi-a zis ca au fost cazuri unde indiferent de cat de atent au lucrat, senzorii s-au stricat la inlocuire. Cel mai indicat este sa nu umbli prea des la ei, dar e si cel mai scump.
  • Matiz & Suzuki New Ignis GL+ 2WD Flame Orange
 

Offline duculetu

Re: Jante si anvelope
« Răspuns #68 : 19.Sep.2017, 12:09:13 p.m. »
Eu cred ca o sa aleg o varianta de schimbat doar anvelopele, cum a facut si @Zatarra22, dar daca totusi ajungeti la o concluzie in vederea rotilor (jante/anvelope/senzori) lasa-ti link-uri aici si pentru ceilalti. Se complica rau treaba cu ET-uri si cu J-uri ce scrieti mai sus :)
 

Offline f.cristi

Re: Jante si anvelope
« Răspuns #69 : 19.Sep.2017, 12:43:02 p.m. »
Dimensiunile aftermarket pe care le-am dat mai sus sunt cu certificare ABE ("fara modificari asupra caroseriei"), deci nu cred ca sunt probleme, mai ales in privinta diferentelor astea de offset (ET-ul) de 2 mm. J-ul ideal ar fi sa fie cat mai aproape de original. Jantele de tabla de 15 aftermarket au dimensiunile identice cu originalele de 15.
Ce ma ingrijoreaza e ce ati spus cu mutatul senzorilor de pe janta originala pe alta janta (eu nu am experienta deloc cu astfel de valve). Oricum, as umbla la ei doar odata, cand ii mut pe alta janta.


PS:
1. Voi primiti notificari de la topic-urile unde sunteti "abonati" ? Eu primesc o data la 2 saptamani, cred.
2. Vad ca nu se mai poate modifica o postare nici dupa 20 min.