Autor Subiect: Jante si anvelope  (Citit de 57290 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline f.cristi

Re: Jante si anvelope
« Răspuns #250 : 04.Nov.2017, 09:24:44 p.m. »
Poate in primavara, te scap eu de rotile originale daca le mai ai.
Azi au facut băiță. Uite-le cum asteapta:

Offline f.cristi

Re: Jante si anvelope
« Răspuns #251 : 05.Nov.2017, 09:02:59 a.m. »
Senzorii astia TPMS sunt "invatati" si cu pozitia pe autoturism sau rotile pot fi mutate in orice pozitie pe autoturism ca ei indica pozitia si presiunea corecte ?

Offline duculetu

Re: Jante si anvelope
« Răspuns #252 : 05.Nov.2017, 12:48:06 p.m. »
Nu, din ce am citit eu, generatiile recente de senzori detecteaza ele pozitia pe autoturism. Asta este un mare avantaj fata de primele generatii unde aveai nevoie de un dispozitiv magnetic care le scria pozitia/activa. Senzori sunt detectati de masina datorita prezentei constante, deci nu se poate pune problema ca stai la semafor si ti se rescriu de la un autovehicul vecin.
Am vazut la un Focus ‘13 o treaba interesanta in care isi ia datele de presiune in functie de viteza de rotatie a anvelopei (ceva de genu). Nu are senzor propriu-zis in anvelopa.
Vad ca pe brosura Suzuki in dreptul senzorilor scrie ca din ‘14 s-a impus (probabil UE) echiparea tuturor vehiculelor cu TPMS deci probabil stiu ei ceva.
 

Offline bekxy

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1344
  • Thanked: 386 times
  • Gen: Bărbat
  • SX4 S-Cross '16 Spirit 1.4 4WD 6MT
    • Bucuresti
Re: Jante si anvelope
« Răspuns #253 : 05.Nov.2017, 01:16:02 p.m. »
Am vazut la un Focus ‘13 o treaba interesanta in care isi ia datele de presiune in functie de viteza de rotatie a anvelopei (ceva de genu). Nu are senzor propriu-zis in anvelopa.
Interesantă şi nu prea. Tehnologia TPMS pasivă n-o să-ţi spună presiunea din avelope, ci doar dacă ai vreo pană (sau pe-aproape)
  • Suzuki SX4 S-Cross 2016 Spirit 1.4 Boosterjet 4WD 6MT
 

Offline f.cristi

Re: Jante si anvelope
« Răspuns #254 : 05.Nov.2017, 09:21:02 p.m. »
Imi era teama ca atunci cand am schimbat rotile si am mutat senzorii mecanicul nu i-a mai nimerit exact in aceeasi pozitie si sa nu-mi indice aiurea (adica senzorul sa fie mutat de exemplu din fatza in spate si sistemul sa mi-l vada ca fiind tot in fatza).

Offline zippy

Re: Jante si anvelope
« Răspuns #255 : 07.Nov.2017, 04:37:11 p.m. »
Am pus rotile de iarna pe 15". Diferenta mai mult decat notabila la zgomot/confort pe denivelari mici. E ca si cum merg pe mocheta.
TMPS-ul n-a crâcnit la noii senzori si nici nu stranuta de la al 5-lea senzor din portbagaj (roata de rezerva).
  • Ignis MF
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Jante si anvelope
« Răspuns #256 : 07.Nov.2017, 05:10:38 p.m. »
Normal că nu strănută. Cum roata nu se învârte, nici senzorul nu emite semnal.  :)

Offline f.cristi

Re: Jante si anvelope
« Răspuns #257 : 07.Nov.2017, 09:01:33 p.m. »
Am pus rotile de iarna pe 15". Diferenta mai mult decat notabila la zgomot/confort pe denivelari mici. E ca si cum merg pe mocheta.
TMPS-ul n-a crâcnit la noii senzori si nici nu stranuta de la al 5-lea senzor din portbagaj (roata de rezerva).
Si eu, care sunt mare fan de jante cat mai mici cu guma cat mai multa, am ramas surprins de diferenta de confort in sens pozitiv la trecerea (nu foarte importanta) de pe 16 pe 15. Stiam ca se va simti o diferenta dar nu chiar in asa masura. Probabil, jumatate de contributie o are si consistenta mai moale a anvelopelor allseason sau de iarna. Despre zgomot ce ai vrut sa zici ? Eu nu am simtit nicio diferenta; nu stiu cum e peste 100 la ora pt. ca n-am avut ocazia sa le testez.
Da-ne mai multe detalii despre roata de rezerva. E cea originala de pe masina ? A incaput in portbagaj ? Poate ar fi bine sa-ti faci si tu un jurnal.

Offline zippy

Re: Jante si anvelope
« Răspuns #258 : 08.Nov.2017, 01:26:10 p.m. »
Normal că nu strănută. Cum roata nu se învârte, nici senzorul nu emite semnal.  :)
In teorie. In practica, la o alta natie de utilaj cu senzori asemanatori si fara senzor in rezerva din fabrica, se intampla sa iei la rand niste gropi sau bump-uri de viteza si se apride becu' ca e ceva in neregula. Pesemne incepe senzorul sa emita. E drept ca e sistem cu antena centrala si locas din plastic pt rezerva.
La Ignis nu stiu exact cum e tot sistemul. Acum, dupa cum se comporta cu senzorii noi, pare ca are antene separate per roata, deci no problem nici daca s-ar invarti rezerva in locas :)

f.cristi, e vorba de zgomotul la rulare pe asfalt -- e o diferenta.
Deocamdata am pus ca rezerva una din rotile cu care a venit (cele de aliaj pe 16). De retinut ca e vorba de 2WD.
De intrat, intra ca diametru. Iese un pic in sus fata de marginile locasului dar pare ca e la nivel cu limitele extreme din stg/dreapta (sageata galbena). Am pus capacul peste roata si nu pare ca are nevoie de distantiere sub el. In poza e o roata de iarna dar e la fel cu cea de vara. Atinge un pic plasticul unde e sageata rosie.

Initial am vrut sa tin ca rezerva una din rotile de vara pe timp de iarna si viceversa dar:
- la cea de 15 nu-mi intra toate acareturile in ea;
- acaraturile intra in cea de 16 dar, pusa cu fata in jos, atinge janta de fund (trebuie pusa ceva de protectie sau distantier) si, janta neavand gaura la mijloc, e mai greu s-o prinzi  cu surub (trebuie facut ceva in plus pt prindere pe o gaura de prezoan care ar insemna sa-mi ridice roata inca vreo 5-10 mm).

Asa ca pesemne ca o sa iau o roata de rezerva slim pe 16" ca sa impac toate caprele si toate verzele.
  • Ignis MF
 
The following users thanked this post: duculetu

Offline f.cristi

Re: Jante si anvelope
« Răspuns #259 : 08.Nov.2017, 01:44:11 p.m. »
f.cristi, e vorba de zgomotul la rulare pe asfalt -- e o diferenta.
La zgomotul de rulare ma refeream dar ziceai ceva de mersul ca pe mocheta (la comun cu confortul). Totusi, sa inteleg ca sunt mai zgomotoase, nu ?
Eu nu am apucat sa-mi fac o idee prea clara despre rotile originale pt. ca le-am schimbat foarte repede, dar allseason-urile de 15 nu ma deranjeaza cu nimic. Poate daca as avea o ureche de muzician  :)

De intrat, intra ca diametru. Iese un pic in sus fata de marginile locasului dar pare ca e la nivel cu limitele extreme din stg/dreapta (sageata galbena). Am pus capacul peste roata si nu pare ca are nevoie de distantiere sub el. In poza e o roata de iarna dar e la fel cu cea de vara. Atinge un pic plasticul unde e sageata rosie.
Pfoai, e parfum. Diferenta imensa la dimensiunile alveolei fata de versiunile 4WD.