Autor Subiect: Jante si anvelope  (Citit de 57271 ori)

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline f.cristi

Re: Jante si anvelope
« Răspuns #170 : 13.Oct.2017, 08:30:32 p.m. »
Probabil ca la 4x4 ca sa nu sacrifice numai din portbagaj au sacrificat o parte si din alveola.

Offline f.cristi

Re: Jante si anvelope
« Răspuns #171 : 14.Oct.2017, 05:11:20 p.m. »
cred ca daca bag o roata de dimensiuni normale va fi cu peste 7 cm peste bordurile laterale
Avantajul ar fi ca s-ar crea o podea aproape plana cu scaunele spate rabatate.  :)

Offline f.cristi

Re: Jante si anvelope
« Răspuns #172 : 15.Oct.2017, 09:09:37 a.m. »
Le-ai si pus pe masina ?

Da, de o saptamana deja.
Nu e mult prea devreme, mai ales la vremea care e prin sudul țării ?

Offline f.cristi

Re: Jante si anvelope
« Răspuns #173 : 15.Oct.2017, 05:39:40 p.m. »
Apropos de jantele de tabla iarna.
Astazi am facut o inspectie la rotile de iarna si am constatat cat de ruginite si de urate s-au facut, desi sunt KFZ-uri (elvetiene), si desi au 5 ierni usoare in zona noastra, fara zapada multa sau inghet (pt. a se da cu multa solutie antiderapanta pe jos care sa afecteze jantele). Practic, daca dau cu degetul pe janta se ia un strat de rugina. Pe timpul verii pastrez rotile intr-o magazie uscata, intunecata si racoroasa.

Offline duculetu

Re: Jante si anvelope
« Răspuns #174 : 15.Oct.2017, 06:43:59 p.m. »
Ideea nu este ca sunt mai rezistente, ci mai ieftine. Daca o sa pui jante din aliaj or sa se faca la fel doar ca sunt mai scumpe de schimbat (imho).
 

Offline f.cristi

Re: Jante si anvelope
« Răspuns #175 : 15.Oct.2017, 07:23:42 p.m. »
Nu stiu, nu am vazut cum arata o janta de aliaj dupa niste ierni. Dar nu ma refer la lovituri si zgarieturi, ci la actiunea substantelor antiderapante. Am prins si eu niste capete si cozi de zapezi pe jantele de aliaj si, inafara ca s-au albit de la sare (jantele fiind negre) dar s-au si curatat la fel de usor, alt efect secundar n-am observat.
Parerea mea e ca substantele antiderapante (nisip, sare, clorura de calciu etc.) nu au efecte directe (chimice) asupra materialului din janta de aliaj (spre deosebire de janta de tabla - -oxidare) ci indirecte, fizice - ma gandesc la un efect probabil de sablare prin actiunea particulelor fizice respective si efectele colaterale specifice iernii (zgarieturi de la sloiurile de gheata, lovituri in borduri etc. de la derapaje usoare).
Pt. Ignis janta de tabla pe 15 e 220 lei, pe cea de aliaj, tot de 15, am dat 370 lei.
« Ultima Modificare: 15.Oct.2017, 07:34:47 p.m. de f.cristi »
 

Offline cristianvasuica

Re: Jante si anvelope
« Răspuns #176 : 15.Oct.2017, 08:32:35 p.m. »
Le-ai si pus pe masina ?

Da, de o saptamana deja.
Nu e mult prea devreme, mai ales la vremea care e prin sudul țării ?

E un pic devreme, dar am avut ceva timp liber si eu si prietenul care mi le a montat..oricum dimineata sunt pana in 10 grade. Dupa amiaza este mai cald, dar nu e problema. La cat merg eu, 15km pe zi, nu se uzeaza. Un alt motiv e ca vream sa testez si senzorii, pe care i-am luat de pe olx, sa vad daca sunt ok.
  • Matiz & Suzuki New Ignis GL+ 2WD Flame Orange
 

Offline duculetu

Re: Jante si anvelope
« Răspuns #177 : 15.Oct.2017, 09:18:32 p.m. »
@f.cristi: nu exista o solutie/lac care sa se poata da pe cele din aliaj sa tina mai bine iarna? Pe cele din tabla le revopsesti cand se fac urate dar sunt curios daca pot face ceva sa le protejez pe cele din stoc deoarece am sa imi montez anvelope de iarna pe ele iar la vara daca am bani imi mai cumpar un set de jante la fel sa imi montez anvelopele de iarna (poate pe ale tale daca nu le dai pana atunci).

@cristianvasuica: Masina poate tine minte 9-10 senzori? Ma gandesc la 4 roti de iarna, 4 roti de vara si una de rezerva. Am inteles ca masina ar detecta singura senzorii (desi nu inteleg cum o face daca ei nu au baterii, poate NFC?). Asta ar inseamna ca ea trebuie sa tina minte 5 senzori (4 montati pe rotile de sezon si unul in portbagaj).
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Jante si anvelope
« Răspuns #178 : 15.Oct.2017, 09:59:25 p.m. »
Există o baterie în fiecare senzor.
Sistemul adoptat de Suzuki nu ține minte ID-ul fiecărui senzor ci îl citește la fiecare schimbate împreună cu poziția pe mașină. 
La Outback nu e așa deștept sistemul, trebuie învățat la fiecare schimb cu seria și poziția pe mașină a fiecărui senzor.

Offline f.cristi

Re: Jante si anvelope
« Răspuns #179 : 15.Oct.2017, 10:13:10 p.m. »
Pai daca doar revopsesti jantele de tabla fara sa scoti rugina cred ca rezolvi doar un sezon; rugina de dedesubt va umfla vopseaua si va iesi din nou la suprafata.
Dupa ce iau masina intentionez sa scot la vanzare rotile originale complete (janta+anvelopa, ca separat banuiesc ca o sa le vand mai greu) pt. ca sa mai diminuez din "paguba"  :) Senzorii o sa-i mut pe jantele noi.
Pacat ca n-au pus din fabrica jante de aliaj pe 15; mi se pareau mai potivite din toate punctele de vedere pt. aceasta masinuta (masina mica, fara pretentii sportive, oferta mult mai bogata de anvelope pe 15, masina cu ceva inclinatii spre soft offroad etc.).