Autor Subiect: Jante si anvelope  (Citit de 57253 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline enicky

Re: Jante si anvelope
« Răspuns #130 : 29.Sep.2017, 07:51:25 p.m. »
... pana acum si nu s-a slăbit niciun prezon. Ba chiar, o data, s-au chinuit sa le slăbească
        Am auzit situatia cand s-au "sudat" si-au rupt la desfacere, dar niciodata ca s-au slabit. De fapt nici n-au cum, tocmai datorita miscarii rotii. Intradevar mi s-a intamplat sa nu mi le stranga la vulcanizare si sa balambane roata.
        Se folosesc prezoane diferite pentru ca cele pt. jante de aliaj au capetele nichelate, iar diferitele solutii folosite iarna la zapada le pot degrada aceasta acoperire si vara cand aste curat se vor vedea urat. Si iarna se pun prezoane de OL simplu iar vara cele nichelate. Eu am cumparat jantele de aliaj si prezoanele au fost incluse.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline f.cristi

Re: Jante si anvelope
« Răspuns #131 : 29.Sep.2017, 08:43:13 p.m. »
Motivul principal pt. care in majoritatea cazurilor se folosesc prezoane/piulite diferite la rotile de vara/iarna nu este cel estetic ci faptul ca gaurile de prindere ale jantelor au (tot in majoritatea cazurilor, chiar daca jantele de vara/iarna sunt stock) geometrie diferita. In aceste cazuri, chiar daca, de exemplu, prezoanele/piulitele de la jantele de aliaj strang bine janta de tabla s-ar putea ca acestea sa nu "calce", sa nu se aseze perfect in gaurile de prindere ale jantei. La toate masinile pe care le-am avut pana acum am avut prezoane/piulite separate pt. rotile de aliaj/tabla si aparent, ochiometric (n-am stat sa le masor exact) acestea erau diferite, nu prea semanau. Nu stiu la Suzuki/Ignis cum e.
Jantele de aliaj aftermarket au inclus in pret kit de montaj (inel de centrare si prezoane/piulite); jantele de tabla nu, sistemul de prindere trebuie achizitionat separat (si neaparat pe modelul jantei, nu asa, la modul general).

Offline toma

Re: Jante si anvelope
« Răspuns #132 : 29.Sep.2017, 08:47:04 p.m. »
Asa o fi cum ziceti voi dar eu de doi ani folosesc aceleasi prezoane pentru rotile de vara din aliaj si cele de iarna din tabla si nu am observat nimic in neregula cu rotile in tot acest timp...  :-?
« Ultima Modificare: 29.Sep.2017, 08:57:15 p.m. de toma »
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3481 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Jante si anvelope
« Răspuns #133 : 29.Sep.2017, 08:51:19 p.m. »
Idem si eu de 8 ani...

Trimis folosind Tapatalk

  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline enicky

Re: Jante si anvelope
« Răspuns #134 : 29.Sep.2017, 09:05:40 p.m. »
......jantele de tabla nu, sistemul de prindere trebuie achizitionat separat (si neaparat pe modelul jantei, nu asa, la modul general).
     Ce dracu sistem de prindere, niste suruburi mai groase??! :-)) Prezoanele originale le am in porbagaj, si pe masina am "aliaj".
     Ne-ntalnim intr-o zi si desfac un prezon de pe roata si le comparam ! Partea de contact cu janta este conica la ambele ! Metric evident acelasi, cel mult poate varia lungimea. Daca citeste un ing. sau mecanic auto rade de noi  !
  Facem din tantar armasar, zau, iertati-ma !




  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline f.cristi

Re: Jante si anvelope
« Răspuns #135 : 29.Sep.2017, 09:17:11 p.m. »
Asa o fi cum ziceti voi dar eu de doi ani folosedc aceleadi prezoane pentru rotile de vara din aliaj si cele de iarna din tabla si nu am observat nimic in neregula cu rotile in tot acest timp...  :-?
In principiu nu prea are ce sa se intample, ca tot o gaura e.  :) Cel mult se modeleaza gaura jantei de tabla pe conul prezonului/piulitei de la aliaj in functie de forta de strangere. Exemplu in schema atasata: in loc sa intre perfect conul plin al piulitei in conul gol al gaurii de prindere, cu zona de contact pe toata suprafata (fig. 1), in functie de geometria piulitei zona de contact  piulita-janta se poate restrange la un punct care poate fi situat diferit (fig. 2 si 3, zonele punctate). Sigur, roata se strange, dar nu cred ca e foarte sanatos.
Ar trebui sa verificati acest aspect (potrivire perfecta piulita-gaura janta) in momentul schimbului de roti.

LE: nu e vorba de lungimea prezonului sau diametrul partii filetate (evident trebuie sa fie identice). Conurile mama-tata trebuie sa fie identice, sa intre perfect unul intr-altul. Nu cred ca un inginer are alta recomandare; un mecanic probabil zice "merge si-asa" (pe principiul "de ce sa pun surub cu piulita cand pot pune sarma ?"). Nu stiu daca sunt chiar bagatele chestiile astea; de fapt nici n-as vrea sa stiu.
« Ultima Modificare: 29.Sep.2017, 09:40:37 p.m. de f.cristi »
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Jante si anvelope
« Răspuns #136 : 29.Sep.2017, 11:23:05 p.m. »
Chiar daca sunt conice (la un unghi de 60°) nu sunt toate la fel. Daca baza conica este prea scurta exista riscul ca muchiile piulitei/prezonului sa agate in janta si sa nu se stranga bine. Am patit asta la Outback unde piulitele originale (si implicit jantele) au partea conica mai scurta si pentru jantele de iarna am cumparat alte piulite, tot conice, tot la 60° dar cu partea conica ceva mai lunga.

In practica sunt trei modele de piulite/prezoane mai raspandite: conice, sferice si plate.

Revenind la Suzuki si la modelele ce mi-au trecut prin mana (SX4, S-Cross si Swift), piulitele/prezoanele originale s-au potrivit fara probleme pe jantele de tabla achizitionate de la dealer. Nu cred sa fie altfel la noul Ignis.

Offline enicky

Re: Jante si anvelope
« Răspuns #137 : 29.Sep.2017, 11:37:53 p.m. »
"Conurile mama-tata trebuie sa fie identice, sa intre perfect unul intr-altul."
 
   Din  cunostintele mele despre materiale, eu cred ca problema ridicata de tine se pune mai mult la jantele de aliaj, motiv pt. care fabricantul le si livreaza cu prezoane.  Mai putin intra  in discutie janta din OL intrucat acesta este un material destul sau suficient de "plastic", capabil sa suporte deformarea produsa de un prezon cu un unghi diferit de cel de "fabrica" si astfel sa se "adapteze" situatiei. Dovada ca nu sunt livrate cu prezoane.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline f.cristi

Re: Jante si anvelope
« Răspuns #138 : 30.Sep.2017, 11:04:32 a.m. »
http://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=7097.msg231722#msg231722

Cricul trebuie achiziționat separat.  Bine ca macar au pus cheie de roti (de obicei se pune daca masina vine cu roata de rezerva).

Offline enicky

Re: Jante si anvelope
« Răspuns #139 : 30.Sep.2017, 12:21:15 p.m. »
Cricul trebuie achiziționat separat.  Bine ca macar au pus cheie de roti ....
             Atitudinea asta tipic"romaneasca" n-am inteles-o la Suzuki, o companie de top, cu renume, etc. : august 2015 imi cumpar masina cu kit de reparatie+cric,  fara roata de rezerva in dotare. Trei luni mai tarziu, noii posesori de Vitare "reclama" pe forum lipsa cricului, mirati ca noi ceilalti am primit(chiar daca nu aveam r.r.). N-au reusit sa mearga pe linia de "inceput" si doar la 6-7luni de la lansarea modelului o "zbarcesc". Oricum, trebui s-o recunosc,  masina(Vitara orice model) este contruita cu maxima economie : ma gandesc la calitatea materialelor folosite la interior, oglinzi retrovizoare nevopsite, fara degivrare, grile fata-motor diferite, s.a. Doar tractiunea integrala si numarul de air bag-uri se regasesc pe toate modelele.
   Inteleg (sau incerc) politica firmei, dar cred ca ei duc economia de materiale/dotari la extrem !
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip