Autor Subiect: cuplu motor boosterjet  (Citit de 2484 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline SCRS

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 22
  • Gen: Bărbat
    • bucuresti
cuplu motor boosterjet
« : 07.Iul.2017, 09:53:41 a.m. »
Salut,
 
Am o intrebare legata de cuplul motoarelor boosterjet , care este 170Nm pt 1.0 si 220Nm pt 1.4 , fiecare in plaja lui de turatii . Se simte o mare diferenta de tractiune intre modul Auto si modul Sport , in modul Sport e clar un cuplu mai mare . Valoarea  declarata pt cuplu in care mod este obtinuta ?
  • s-cross 1.0
 

Offline ...

Re: cuplu motor boosterjet
« Răspuns #1 : 07.Iul.2017, 10:00:19 a.m. »
In modul cel mai turat, as zice eu :)
 

Offline shpeedy

Re: cuplu motor boosterjet
« Răspuns #2 : 07.Iul.2017, 10:37:50 a.m. »
Parerea mea e ca - la motoarele turbo - o programare a diferitelor moduri de livrare a puterii/cuplului nu se traduce neaparat in niste valori marite (daca ar fi fost asa, ma gandesc ca Marketing-ul ar fi profitat pentru trambitarea surplusului - cum face Ford cu overboost-ul valabil pentru cateva secunde), cat in diferite harti de livrare a cuplului pe anumite plaje de turatie...

Sent from my LG-H818 using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline jupanul1

Re: cuplu motor boosterjet
« Răspuns #3 : 07.Iul.2017, 10:44:15 a.m. »
Exact cum a spus și @shpeedy - cuplul [maxim] livrabil de către motor este același indiferent de setarea AllGrip folosită. Referitor la asta, singurul lucru care variază între cele 4 setări AllGrip, privitor la cuplu, evident, este modul în care acesta este livrat raportat la turație.

Scopul? Economie de carburant.
  • Hyundai Tucson HEV (NX4e); ex Vitara 1.4 S, Allgrip, AT, turquoise
 

Offline SCRS

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 22
  • Gen: Bărbat
    • bucuresti
Re: cuplu motor boosterjet
« Răspuns #4 : 07.Iul.2017, 11:01:38 a.m. »
La o turatie de 2500 in modul Auto, mers cu viteza constanta , in treapta a doua , daca accelerez brusc am un anumit castig de viteza.
La o turatie de 2500 in modul Sport, mers cu viteza constanta , in treapta a doua , daca accelerez brusc am un  castig de viteza mult mai mare.
Acest castig de viteza mai ridicat eu il traduc prin cuplu mai mare la aceeasi turatie .
  • s-cross 1.0
 

Offline jupanul1

Re: cuplu motor boosterjet
« Răspuns #5 : 07.Iul.2017, 11:40:23 a.m. »
Acest castig de viteza mai ridicat eu il traduc prin cuplu mai mare la aceeasi turatie .
...diferite harti de livrare a cuplului pe anumite plaje de turatie...

N-ai citit atent ceea ce a scris colegul @shpeedy , nu? Hai să punem altfel problema - la motoarele cu injecție, pedala de accelerație nu face nimic propriu-zis. Nu acținonează direct (mecanic sau electronic) asupra vreunui subansamblu care să lase să vie mai mult combustibil sau nu. Poziția ei este ”tradusă” de computerul de injecție care, apoi, în funcție de n factori, printre care și setarea AllGrip, comandă fiecare injector în parte, monitorizând rezultatele și corectându-le dacă e cazul... Deci, senzația ta este un simplu algoritm; cuplul [maxim] este același!


  • Hyundai Tucson HEV (NX4e); ex Vitara 1.4 S, Allgrip, AT, turquoise
 

Offline SCRS

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 22
  • Gen: Bărbat
    • bucuresti
Re: cuplu motor boosterjet
« Răspuns #6 : 07.Iul.2017, 11:53:15 a.m. »
In tabel se vede clar ca in modul Sport caracteristica acceleratie/cuplu este schimbata.Cuplul este clar mai mare la aceeasi turatie fata de modul Auto.Pot sa trag concluzia ca in modul Auto cuplul nu este de 170Nm , ci mai mic ?
  • s-cross 1.0
 

Offline jupanul1

Re: cuplu motor boosterjet
« Răspuns #7 : 07.Iul.2017, 12:03:58 p.m. »
Nu cred neapărat că este mai mic ci doar că îți este livrat ție mai lent. Chestie de percepție.

Plus că în modul SPORT o parte din cuplu din start se duce și la roțile spate (+controlul tracțiunii intervine mai târziu) iar asta accentuează senzațiile... tari.

Am pe laptopul de acasă și ceva grafic despre cum e în modul sport (cred că a mai fost pus și pe forum, dacă nu greșesc). Duminică seară, când oi ajunge acasă, dacă nu uit, îl pun și aici. E drept, e pentru motorul M16A, dar nu contează, ideea e cam aceeași.
  • Hyundai Tucson HEV (NX4e); ex Vitara 1.4 S, Allgrip, AT, turquoise
 

Offline SCRS

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 22
  • Gen: Bărbat
    • bucuresti
Re: cuplu motor boosterjet
« Răspuns #8 : 07.Iul.2017, 12:10:59 p.m. »
Nu cred neapărat că este mai mic ci doar că îți este livrat ție mai lent. Chestie de percepție.

Plus că în modul SPORT o parte din cuplu din start se duce și la roțile spate (+controlul tracțiunii intervine mai târziu) iar asta accentuează senzațiile... tari.


Corect , o sa incerc modul Auto cu ESP dezactivat , s-ar putea sa fie diferente.
  • s-cross 1.0
 

Offline jupanul1

Re: cuplu motor boosterjet
« Răspuns #9 : 07.Iul.2017, 01:05:11 p.m. »
Diferențe semnificative acum, pe timp uscat, ar putea fi doar la plecarea de pe loc - dacă dezactivezi ESP-ul și te înfigi corespunzător în pedală, va fi cu ”scârț”. Nu recomand să rulezi constant cu ESP dezactivat deoarece pierzi funcția de protecție oferită de sistem.

La AT se simte ceva mai bine diferența între modurile AUTO și SPORT. De exemplu - cu pedala de accelerație apăsată constant, modificarea din AUTO în SPORT aduce imediat o creștere a turației motorului cu aproximativ 500rpm. Și mai ales la AT, treaba asta se aude foarte bine, întrucât turația de croazieră încearcă să o mențină cât mai aproape de 1500rpm, deci o creștere bruscă la 2000rpm este foarte... plăcută. Plus treaba cu trimisul cuplului [și] la roțile spate.
  • Hyundai Tucson HEV (NX4e); ex Vitara 1.4 S, Allgrip, AT, turquoise