Autor Subiect: Probleme frana... ciudate si posibil costisitoare  (Citit de 10971 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline laur

Re: Probleme frana... ciudate si posibil costisitoare
« Răspuns #20 : 07.Iul.2018, 02:56:38 p.m. »
Acum cateva minute am venit de la mecanic. Se ingrijeste de masina de vreo 5 ani. La ,,prima strigare" suspecteaza lichidul de frana. Dar cum si discurile si placutele sunt uzate si oricum trebuie sa le schimb, vedem dupa. La masurarea distantei in urma franarii s-a declarat multumit , dar un obstacol pentru o franare foarte buna sunt si cauciucurile care au vreo 8 ani, cu toate ca nu sunt foarte uzate. Va tin la curent.
FIAT SEDICI 1.9 MULTIJET
 

Offline Utilizator_Anonim

Re: Probleme frana... ciudate si posibil costisitoare
« Răspuns #21 : 07.Iul.2018, 03:06:15 p.m. »
Dupa ce schimbi anvelopele o sa ai senzatia ca ti-ai luat alta masina.😜
Asa am patit eu la sx4 in al 6-lea an cand le-am schimbat, mai ales pe ploaie
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline Laurentiu

Re: Probleme frana... ciudate si posibil costisitoare
« Răspuns #22 : 08.Iul.2018, 11:44:15 a.m. »
Nivelul lichidului ramane constant in pahar.
Eu nu cred ca e corect ca nivelul lichidului sa ramina la acelasi nivel (completat la MAX. la terminarea lucrarii de inlocuire a placutelor) daca de la inlocuirea placutelor si eventual a discurilor, nu au mai existat completari. Pe masura ce uzura avanseaza (uzura discuri si placute), nivelul lichidului din rezervorul de frina ar trebui sa scada
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline laur

Re: Probleme frana... ciudate si posibil costisitoare
« Răspuns #23 : 10.Iul.2018, 01:08:27 p.m. »
Discurile se schimba prima oara. Placutele au fost schimbate de trei ori. Pe acest parcurs de 10 ani si 3 schimbari a mai fost completat cu lichid. Faptul ca am spus ca lichidul ramane constant, m-am referit la problema aparut recent. Nu pierde lichid si nu pleaca din rampa sau panta chiar daca pedala coboara usor spre podea la apasare constanta si indelungata. Azi schimb discurile, placutele si lichidul. Am mers pe TRW, inclusiv lichid frana DOT 4. Cost fara manopera 560 lei, cost manopera 100 lei. Va tin la curent.
FIAT SEDICI 1.9 MULTIJET
 

Offline laur

Re: Probleme frana... ciudate si posibil costisitoare
« Răspuns #24 : 11.Iul.2018, 09:50:31 a.m. »
Nu am reusit ieri sa fac operatia dar vin cu o informatie de la un prieten care a, avut o problema identica. Cauza a fost prinderea furtunului de vacuum care duce la servo, mai exact la capatul unde intra in motor. Intr-un cuvant, ,,tragea aer".
FIAT SEDICI 1.9 MULTIJET
 

Offline fireburn

Re: Probleme frana... ciudate si posibil costisitoare
« Răspuns #25 : 11.Iul.2018, 09:59:48 a.m. »
Bine ca se remediaza la costuri rezonabile.
Spor.
_______________________
Fac ce vreau, dar stiu ce fac ?
 

Offline laur

Re: Probleme frana... ciudate si posibil costisitoare
« Răspuns #26 : 11.Iul.2018, 05:23:35 p.m. »
Schimbat tot ce precizez mai sus (oricum trebuia, dar asteptam sa se uzeze placutele). Vacuumul are un furtun de la servo catre motor undeva la nivelul pompei, cuplarea se face printr-o mufa rapida care sta bine (cel putin ,,audio si video" :good:). Situatia se mentine ! Ultima solutie pompa care scapa presiune pe langa garnitura, lichidul intrand pe retur (nu curge in cabina). Oricum daca asta este adevarul nu vreau schimb doar garnitura, ci pompa, pentru ca nu te joci cu franele. Momentan putina precautie. Franele ingheata. Dupa trei franari ,,la sange'' am crezut ca le-am dat foc. Dar cum cu focul nu te joci, trebuie sa ma misc repede pentru a nu ajunge intr-o situate grava.
FIAT SEDICI 1.9 MULTIJET
 

Offline adir

Re: Probleme frana... ciudate si posibil costisitoare
« Răspuns #27 : 11.Iul.2018, 06:04:59 p.m. »
Citat
Cauza a fost prinderea furtunului de vacuum care duce la servo, mai exact la capatul unde intra in motor. Intr-un cuvant, ,,tragea aer"
De ce s-ar manifesta doar dupa ce intra ABSul? M-as astepta sa faca mai des daca asta ar fi cauza...
  • SX4
 

Offline laur

Re: Probleme frana... ciudate si posibil costisitoare
« Răspuns #28 : 11.Iul.2018, 07:06:11 p.m. »
Nu are treaba cu ABS. Pe loc daca apas pe frana in 15-20" pedala atinde podeaua.
FIAT SEDICI 1.9 MULTIJET
 

Offline enicky

Re: Probleme frana... ciudate si posibil costisitoare
« Răspuns #29 : 11.Iul.2018, 07:24:41 p.m. »
De ce s-ar manifesta doar dupa ce intra ABSul?
Acum intrebarea ta ar avea un raspuns, (in opinia mea) aceasta franare care actioneaza ABS fiind foarte puternica, genereaza presiunea maxima in pompa+inreaga instalatie, moment in care sunt scapari ale unei garnituri.
 Pe de alta parte, pentru mine care merg zilnic cu masina, in Bucuresti si merg sportiv(as zice eu) se mai naste intrebarea : de cate ori franam(pe zi/luna/an) atat de puternic(deci frana de urgenta!) astfel incat sa fie actionat ABS-ul? Daca as scoate iarna din calcul, cand ABS-ul intra foarte repede fara a avea o franare puternica, nu stiu daca am franat  de urgenta de cinci ori in trei ani de cand am cumparat masina ! Situatie in care stand la semafor cu piciorul pe frana, iar pedala sa mai "fuga" cativa mm mai jos, am avut si eu si sotia, dar pedala a actionat corect ulterior, iar franarea a fost rapida si eficienta.
 De fapt, mie mi se pare usor ciudat declansarea (zilnica probabil?), a ABS-ului si astfel generarea situatiei respective.
  In mod normal, scaderea lichidului de frana din vas este cauzata de uzura placutelor si discului, plus ca determina ca pedala de frana sa actioneze si ceva mai jos, fata de situatia cand acestea sunt noi.

@laur daca pe loc ti se intampla, inseamna ca o garnitura de la pompa, cilindri de frana, etc., are o problema. Posibil chiar pompa sa necesite inlocuire.
  Sunt opinii generate de experienta, luati-le ca atare. :)
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip