...
Cred ca astept pana schimb discurile si placutele sa vad daca cu ele noi mai face asa. Astea sunt cam uzate si poate ca ceva nu-i place ABSului. Foarte straniu.
Mie unul nu mi se pare foarte strantiu. Daca placutele sunt uzate e normal ca pedala sa tina mai jos. Sistemul mai compenseaza cresterea de volum datorata placutelor (si discurilor, ca zici ca si alea sunt uzate) subtiate in sensul restabilirii presiunii, dar nu poate face minumi => pedala 'tine' mai jos, din ce in ce mai jos cu cat uzura creste, n-ai ce-i face oricat ar compensa sistemul (In teorie compensarea ar trebui sa fie 100% efectiva in plaja de variatie a dimensiunilor placutelor/discurilor; in practica insa ...) ...
In conditiile astea pedala tine jos tot timpul dar nu percepi decat atunci cand intra morcovul si o calci tare. De unde si senzatia ca e in legatura cu ABS-ul. De fapt franele sunt slabute tot timpul, dar masina se opreste totusi daca franarea nu e violenta. Si se opreste la pedala relativ normala. Cand frana e brusca insa ... abia cu pedala la podea mai face fata si atunci da in nas => presiunea necesara este atinsa tarziu si brusc, de unde si ABS-ul si observatiile pe care deja le-ai facut.
Cred ca problema semnalata devine problema doar daca persista si dupa schimbul de placute si/sau discuri. Pana atunci, nimic neobisnuit sa ai 'scapari' de pedala. Evident, nu sunt mechanic si n-am vazut masina. Vorbesc doar din experienta proprie cu multiple placute si discuri ajunse la 'os', pe multiple masini; toate s-au comportat la fel. Ma intreb cum au sarit mecanicii la aerisire si probleme de ABS, inainte sa schimbe placutele si discurile evident (din spusele tale) uzate.