Autor Subiect: Rubin - Bistrita  (Citit de 11614 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline macold

Re: Rubin - Bistrita
« Răspuns #40 : 10.Mar.2019, 08:48:48 a.m. »
Da, am vazut si la Renault cand s-au chinuit sa masoare presiunea la rampa de ungere.
Dar ca sa-l foloseasca e cale lunga la meseriasii de azi de la Suzuki. Sau cel putin asa rezulta din Forum...
Nu stiu de ce dar incep sa am din ce in ce mai mult impresia ca lui Suzuki nu-i prea pasa de cum se petrec lucrurile in Romania.
Chiar sistemul ca fiecare dealer (asa sa il numim?...) cumpara el insusi masinile pe care le va vinde si pentru care a luat avans de la clienti spune multe...
Oare stie cineva (apare pe vreo statistica) numarul de Suzuki-uri vandut anul trecut in Romania? Sa&u macar unde se plaseaza intr-un clasament?
  • Suzuki ignis GL+ ALLGRIP 2018
Bicolor: portocaliu-negru (prezent-viitor...)
 

Offline remarque

Re: Rubin - Bistrita
« Răspuns #41 : 11.Mar.2019, 10:58:14 a.m. »
Atașez extras din manualul de service al M16A în fișierul atașat ”Oil_PressureCheck_M16A.pdf” din care rezultă ce am zis, că presiunea uleiului se măsoară dând jos senzorul de presiune ulei ”Oil pressure switch” și amplasând în locul lui un manometru special ”Oil pressure gauge” prin folosirea unui adaptor/conector ”Oil pressure gauge attachment”.

Dacă vă uitați în fișier pe imagini treaba e simplă și clară, nu se atinge nimeni de filtrul de ulei.

Măcar pe voi să vă intereseze unele aspecte din manualele de service că pe cei din service-ul Suzuki sigur nu-i interesează de vreme ce nu respectă ce scrie în ele.
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 

Offline macold

Re: Rubin - Bistrita
« Răspuns #42 : 11.Mar.2019, 01:40:44 p.m. »
Prostia a mai mare e ca daca nu poti sta langa ei sau ii vezi de departe de sus nu prea poti vedea exact ce umbla la motor...
  • Suzuki ignis GL+ ALLGRIP 2018
Bicolor: portocaliu-negru (prezent-viitor...)
 

Online ntire2000

Re: Rubin - Bistrita
« Răspuns #43 : 11.Mar.2019, 10:08:15 p.m. »
daca esti prea aproape, uneori te apuca groaza.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 
The following users thanked this post: remarque

Offline remarque

Re: Rubin - Bistrita
« Răspuns #44 : 18.Mar.2019, 06:38:45 p.m. »
Episodul 3:
La 20.09.2018 merg cu programare în service la Rubin Bistrița pentru a investiga troncănitul evident al motorului. Evident pentru mine, evident pentru userii suzuki-club.ro, evident pentru service-ul Suzuki din Debrecen, dar sub nici o formă evident pentru vreun service autorizat Suzuki din România, sau Doamne ferește pentru managerul pe România al service-urilor Suzuki, Mr. Lucian Gârbaciu.

Când pun la bătaie artileria mea grea, o coadă lungă de ciocan, pe care o folosesc drept stetoscop auto și vreau să le arăt celor de la Rubin cum troncănea motorul în special în dreptul cilindrului 1, ăștia îmi râd superiori în nas și îmi spun - de la înălțimea poziției lor de specialiști - că ei nu sunt genul care să asculte motoarele cu scule de genul cozilor de mătură așa cum fac eu. Îi întreb plin de umilință dacă nu știu totuși că există și scule profesionale de genul stetoscoapelor auto. Văd că au un moment de indecizie și-l atribui oboselii de a face față zilnic acelorași Gică contra care nu înțeleg nimic din plenitudinea meseriei lor.

Îmi răspund ceva de genul: "Da, da siguuur ..."

Dar pe 08.10.2018 când am ajuns la ei pentru aceiași problemă nerezolvată cu ce m-au întâmpinat ? Cu o mândrețe de stetoscop auto de genul din poza atașată.

Sunt în culpă, i-am obligat să facă pentru mine  cheltuieli exorbitante de vreo 30-40 de lei.
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 

Offline remarque

Re: Rubin - Bistrita
« Răspuns #45 : 22.Apr.2019, 02:26:32 p.m. »
Episodul 4:
Pe 26.10.2019 am fost la Rubin Bistrița și mi-au schimbat injectoarele cu unele de pe altă mașină (una nouă !!!) și după aia le-au pus la loc pe fiecare de unde le-au luat. Au zis că e posibil ca zgomotul să provină de la injectoare deși eu am insistat că la injecția indirectă injectoarele nu se prea duc, că solicitările sunt mici. N-am avut însă nimic împotrivă să le schimbe de test. Rezultatul testului: zero barat, zgomotul era la fel.

Dar cu ocazia asta s-a mai întâmplat și altceva ce merită povestit.
Dacă tot au luat-o prin eliminare i-am rugat să verifice și jocul la tacheți. S-au tot codit, că e o operațiune greu de făcut, implică desfacerea motorului, trebuie garnituri noi, etc. Aveau dreptate, verificarea jocului tacheților era inutilă, dar din alt motiv: motorul avea ceva mult mai grav, bătaie de bielă.

L-am întrebat pe inginerul din service dacă nu cumva au prin service și vreun mecanic bătrân care să fi reglat tacheții la vreo Dacie modelul vechi să-i poată spună cât de greu e de făcut o astfel de operație. Mi-a replicat că nu-mi permite să-l iau la mișto că el are cei mai buni mecanici.

Ok, i-am zis, hai să contorizăm operațiunile:
- desfăcut capac filtru aer și filtru aer: 5 minute
- desfăcut capac motor: 15 minute
- ridicat una din roțile față pe cric (că n-are rost să sui mașina pe elevator că ajungi greu/deloc la motor)și schimbătorul de viteză pus în viteza a 5-a: 5 minute
- verificat tacheții: 35 minute (se învârte roata liberă cu mâna și se verifică tacheții)
- pus totul la loc: 25 minute.
Total: 1 h și 25 minute, hai să zicem o oră și jumătate.

Și atunci inginerul mi-a zis bomba: NU E BUNĂ METODA CARE MI-AȚI ZIS-O CĂ ATUNCI CÂND ÎNVÂRȚI ROATA CU MÂNA, VITEZA E MICĂ ȘI TACHEȚII NU SUNĂ SĂ-L POȚI DEPISTA PE ĂLA CARE BATE.

Omul nu știa că jocul la tacheți se măsoară cu o leră.

Așa că la 01.11.2019, când mi-am făcut timp, i-am trimis pe e-mail d-lui Spătăreanu, inginer la Rubin, acest fișier, ”Masurare_JocTacheti_M16A.pdf”, adnotat cu pixul de mine, e un extras din manualul de service pentru M16A, pe care-l atașez și aici și care ne arată cum se măsoară jocul la tacheți. Cu lera. Arată asta doar cui îl interesează.
Cuvinte magice:
- MANUAL DE SERVICE (o prostie ...)
- LERA.

Aș mai putea de exemplu la episodul 5 să vă zic cum au susținut că motorul M16A are tacheți hidraulici. Și să vă aduc dovada că M16A nu are tacheți hidraulici.
Și la episodul 6 să reproduc conținutul e-mail-ului prin care-l anunțam pe dl. inginer de la Rubin că simptomele motorului s-au agravat mult. Și cred că mai găsesc și alte lucruri de relatat.

Dacă nu mai sunt cereri, închei aici serialul: ”Amintiri despre Rubin”.
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 

Online ntire2000

Re: Rubin - Bistrita
« Răspuns #46 : 22.Apr.2019, 02:48:22 p.m. »
ce te mai miri, în reprezentanta Opel din Târgu-Mures acum vreo 10 ani nu aveau lera.
stii cu ce reglau tachetii?

cu tabla luata de la un dosar cu sina.   =))

între timp poate si-or fi facut rost....
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3481 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Rubin - Bistrita
« Răspuns #47 : 18.Aug.2019, 06:54:48 p.m. »
La un eveniment cultural numit Festivalul usturoiului am intalnit chioscul dealer-ului din Bistrita, cu doua mașini si trei reprezentanti.

Salutara initiativa, prin prisma miilor de oameni prezenti la manifestare.

Mai putin salutara a fost atitudinea unuia dintre reprezentanti, caruia i-am povestit despre forum. Nu l-a interesat interactiunea cu posibilii sau actualii clienti prin acest mijloc de informare in masa,  pe motiv de ... lipsa de timp. Si era un om tânăr.


  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 
The following users thanked this post: ntire2000, remarque

Online ntire2000

Re: Rubin - Bistrita
« Răspuns #48 : 18.Aug.2019, 07:36:33 p.m. »
Nu l-a interesat interactiunea cu posibilii sau actualii clienti prin acest mijloc de informare in masa,  pe motiv de ... lipsa de timp. Si era un om tânăr.

Din asta nu ies bani, si în plus poti sa-ti iei hate asa cum se vede în postarile anterioare.
Si atunci de ce sa risti?
Relatia furnizor client e mai profitabila doar într-un sens, nu?

PS: La cât avea de raspuns pe aici, cred si eu ca n-avea timp.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 
The following users thanked this post: remarque

Offline suzukibistrita

Re: Rubin - Bistrita
« Răspuns #49 : 30.Ian.2020, 03:54:03 p.m. »
Va multumim pentru aprecieri ! Dorim sa promovam brandul Suzuki prin orice mijloc de comunicare .

Pentru noi este foarte importanta interactiunea cu posibilii sau actualii clienti drept dovada fiind marturiile clientilor care ne au trecut pragul iar colegul abordat nu avea legatura cu activitatea noastra de vanzari.

In continuare va stau la dispozitie pentru orice informatii, recomandari sau sugestii considerati ca ar imbunatatii calitatea serviciilor noastre!

Cu stima,
Adina Bogdan
Rubin 0726 999 988

  • suzuki
 
The following users thanked this post: toma