Autor Subiect: Chip-Tuning New Vitara  (Citit de 17631 ori)

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline shpeedy

Re: Chip-Tuning New Vitara
« Răspuns #40 : 02.Aug.2017, 04:41:22 p.m. »
Se recomanda, pentru a avea certitudinea ca nu e vorba de un efect placebo...

Dar depinde de ce cauti la un chip-tuning. In cazul de fata, cand vorbim de cativa cp/Nm, nu cred ca are prea mare importanta cati sunt, ci mai degraba cum arata curba de cuplu (sa fie progresiva, fara caderi/cresteri prea abrupte) - or asta se simte la condus, nu pe dyno. Asta ca sa nu mai spunem ca fiecare dyno are o abatere mai mica sau mai mare...

Sent from my LG-H818 using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline ovidiu68

Re: Chip-Tuning New Vitara
« Răspuns #41 : 02.Aug.2017, 09:25:14 p.m. »
stai linistiti. Pe tipul asta de ECU nu se poate rescrie prin OBDII, ci doar prin desfacerea ECU. Asa a fost si la mine. Daca vrei sa incerci, cei de la OBDTuning mi se pare ca au si in Iasi. Eu am facut la DOC am 3 ani si ceva si nu am avut nicio problema, nici cu garantia, nici la revizie, nici cand au pus tester pe ea. Nu cred sa difere ceva la Vitara cu acelasi motor

Stii cit costa la OBDTuning ?
Si ce se obtine?
Ai un nr de contact?
Ma gindesc sa-i contactez daca pretul e decent...
  • vitara passion 2x4
 

Offline aleksanders

Re: Chip-Tuning New Vitara
« Răspuns #42 : 02.Aug.2017, 09:57:30 p.m. »
Am vorbit cu DOC si nu avea nimic pentru new vitara..... o sa il mai sun sa vad daca a aparut ceva.
  • vitara-spirit 1.6 vvt 4x4 2015
http://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=5810.msg220737;topicseen#new2015 Spirit 4x4 1.6 VVT benzină - Suza - prima japoneza din viata mea
 

Offline Sconx

Re: Chip-Tuning New Vitara
« Răspuns #43 : 03.Aug.2017, 10:28:44 a.m. »
Va salut.
La motorul de 1.6l al Vitarei, aspirat, sincer, nu cred ca veti simti nimic, poate doar pe hartie un 5-10 CP (cu indulgenta si acestia) plus cuplul va fi marginal spre nimic.
Sincer, investiti banii in altceva, deoarece va fi nimic mai mult decat un placebo dupa acest chip tuning la 1.6l aspirat.
Fac aceste afirmatii, deoarece acum ani buni am detinut un 1.6l opel Astra aspirat si am bagat o groaza de bani in evacuare, filtru aer sport, tuning motor, cam tot ce se putea (fara turbina) si am scos din el, fix pix, adica nimic, bani cheltuiti degeaba.
Indreptati-va spre accesorii mai bine.
Sigur, masina pe care o detineti, fiind proprietate personala puteti face orice modificari doriti, indiferent ce spun eu sau altii, dar e bine totusi sa tineti cont de cei care au fost sceptici si totusi au investit in tuning, rezultatul fiind mai mult decat dezamagitor.
Totusi nu va aventurati sa credeti ca puteti scoate niste cifre, care in viata reala sunt la jumate poate, dintr-un motor mic, de 1.6l si aspirat, pentru ca, sincer, va veti insela amarnic pe banii dvs.
Castigul, acela marunt si el, il veti simti dupa 4000 rot/min oricum, deja cand putem spune ca iese din comun folosirea masinii la aceste turatii.
Imi veti spune ca va ajuta putin in depasiri.
Eu va spun altceva, Vitara nu este facuta sa depasiti tot ce intalniti, pentru ca la 1.6l aspirat, nu, nu veti reusii depasiri "sageata albastra" indiferent ce modificari aveti sau urmeaza sa realizati.
Cu toate acestea, daca cineva a facut acest tuning si intradevar a simtit ceva REAL dupa acesta modificare si poate demonstra in viata reala vs o vitara stoc ca intradevar se merita, promit sa fac si eu modificarea, pana atunci, lasati masinuta in pace, pentru ca oricum DA TOT CE POATE !

Cum spunea si shpeedy curba de cuplu oricum cam aia este cand comutam pe modul sport, modificarile ei fiind la fel de marginale, deci...

As concluziona ca modificarile aduse masinii in viata reala nu vor avea nici un efect, decat placebo si nimic mai mult. (test vitara cu chip aspirata vs vitara fara chip aspirata si atunci veti vedea ca am dreptate, diferentele fiind poate sintetice dar in viata reala nu se vor aplica)
  • Suzuki Vitara 1.6 VVT Spirit
 
The following users thanked this post: ambmihai

Offline ...

Re: Chip-Tuning New Vitara
« Răspuns #44 : 03.Aug.2017, 11:16:48 a.m. »
Ma bag si eu ca musca-n lapte :)
Din experienta mea de 1 an cu motorul 1.6 aspirat de pe S-Cross-ul meu, depasirile in viteza a 3-a, retrogradand din a 5-a sau a 4-a (chiar si cu A/C pornit), chiar sunt tip "sageata", pentru ca ajung la 5000 de turatii pe putin si simt ca motorul poate duce mai mult. E grozav, iar senzatia plus sunetul produs sunt fantastice.
Poate ca S-Cross-ul e mai aerodinamic, avand si garda mai joasa ca Vitara, botul e domol, si atunci rezistenta intampinata este mai redusa. Sunt subiectiv, vin de pe 1.4 MPI cu 75 CP, deci 1.6 cu 120 CP reprezinta o diferenta covarsitoare (stiu, cuplul e important etc.).
 

Offline Utilizator_Anonim

Re: Chip-Tuning New Vitara
« Răspuns #45 : 03.Aug.2017, 11:44:29 a.m. »
Am mai scris aici  http://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=923.140 ca aparusera niste kituri turbo pentru motoarele suzuki, practic sa-i adaugi turbina si evacuare.
Acu daca bubuie motorul, nu stiu😂, dar pare interesant, poate ma joc pe swiftul nevestei daca-i iau in prealabil alta masina
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline Sconx

Re: Chip-Tuning New Vitara
« Răspuns #46 : 03.Aug.2017, 01:16:33 p.m. »
@cad

Absolut, la turatiile acelea da, aspiratul are ceva "muschi".

E okay si kitul turbo after market dar cu siguranta motorul de aspirat nu este conceput sa rezistre la uzura unui supraalimentat, asta cu certitudine.

Dar daca in 1 an vrei sa o vinzi, de ce nu ?
  • Suzuki Vitara 1.6 VVT Spirit
 

Offline AT

Re: Chip-Tuning New Vitara
« Răspuns #47 : 03.Aug.2017, 02:42:47 p.m. »
Ce este sigur pana in acest moment, la doi ani de la lansare: nimeni nu a comunicat ca a facut/reusit un tuning eficient la noul M16A de pe New Vitara. Nici in tara nici afara.  Posibil ca la generatia de M16A pusa pe Vitara deja Suzuki a imbunatatit (stors) tot ce se putea. Doar cineva care are SX4 si ar compara/conduce New Vitara ne-ar putea spune daca este mai sprintena. Tunerii probabil ca mai pot efectua doar un fine tuning constand nu in aportul suplimentar de 10 CP sperat de posesor ci intr-o optimizare prin care raspunsul motorului este mai liniar si cu un castig de cel mult 3-5 CP.  Insa daca acest fine tuning (mai degraba optimizare) costa 500 EURO, cred ca nu merita, este putin cam mult.
  • Suzi Quatro (spirit 1.6 vvt 4x4 2015) - Probably the first owner of New Vitara in Romania -
 

Offline Sconx

Re: Chip-Tuning New Vitara
« Răspuns #48 : 03.Aug.2017, 03:34:00 p.m. »
@AT

Exact asta am spus si eu in primul post al meu , ca deja motorul de vitara DA TOT CE POATE !
  • Suzuki Vitara 1.6 VVT Spirit
 

Offline shpeedy

Re: Chip-Tuning New Vitara
« Răspuns #49 : 03.Aug.2017, 03:49:47 p.m. »
Fac aceste afirmatii, deoarece acum ani buni am detinut un 1.6l opel Astra aspirat si am bagat o groaza de bani in evacuare, filtru aer sport, tuning motor, cam tot ce se putea (fara turbina) si am scos din el, fix pix, adica nimic, bani cheltuiti degeaba.

De curiozitate: 1.6-le ala era cumva A16XER cu DCVCP (Double Continuous Variable Cam Phasing technology)?

VVT/VTEC-ul are si el un aport la comportamentul motorului/masinii (cu toate ca - fata de versiunile non-VTEC - citisem ca se cam pierde cuplul la turatii mici, pentru a se castiga la turatii mai mari)...

Castigul, acela marunt si el, il veti simti dupa 4000 rot/min oricum, deja cand putem spune ca iese din comun folosirea masinii la aceste turatii.

Eu, la motorasul asta - mai ales din cauza rotilor mai mari/mai grele - cam dupa 3,500rpm fac acum depasirile/urc pantele; vede lejer 4,500-5,000rpm. In afara de zgomot, m-am obisnuit...

Imi veti spune ca va ajuta putin in depasiri.
Eu va spun altceva, Vitara nu este facuta sa depasiti tot ce intalniti, pentru ca la 1.6l aspirat, nu, nu veti reusii depasiri "sageata albastra" indiferent ce modificari aveti sau urmeaza sa realizati.

Daca esti obisnuit sa faci depasirile foarte din scurt, cu M16A-ul de pe modelele SUV (non-SSS) prea mare diferenta intre unul stock si unul chipat nu vei avea. Dar, daca esti dispus sa apesi acceleratia / sa tii masina in ture si nu te arunci inconstient in depasire, iti poate asigura depasiri in siguranta.

Referitor la turbo, din ce am vazut, cam toate implementarile pe M1xA (Swift, SX4) pe care le-am gasit pe forumuri au fost unele de succes, atata vreme cat s-a mers pe o presiune relativ rezonabila (0.5-1.5bar). Ceva imi spune ca problemele legate de GPL sunt diferite de cele ce ar putea tine de implementarea unui turbo (temperaturile inclin sa cred ca sunt mai mari la GPL). Motorul M1xA este unul destul de rezistent / fiabil in regim de exploatare chiar intensiv (vezi exemplul SSS-urilor de inchiriat pentru ture de Nurburgring).

Ce este sigur pana in acest moment, la doi ani de la lansare: nimeni nu a comunicat ca a facut/reusit un tuning eficient la noul M16A de pe New Vitara. Nici in tara nici afara.  Posibil ca la generatia de M16A pusa pe Vitara deja Suzuki a imbunatatit (stors) tot ce se putea. Doar cineva care are SX4 si ar compara/conduce New Vitara ne-ar putea spune daca este mai sprintena. Tunerii probabil ca mai pot efectua doar un fine tuning constand nu in aportul suplimentar de 10 CP sperat de posesor ci intr-o optimizare prin care raspunsul motorului este mai liniar si cu un castig de cel mult 3-5 CP.  Insa daca acest fine tuning (mai degraba optimizare) costa 500 EURO, cred ca nu merita, este putin cam mult.

Defineste 'tuning eficient', te rog.
Sa nu uitam ca M16A-ul de pe SSS are 135cp, diferenta fiind parca doar arborele si/sau injectoarele fata de M16A-ul de pe SUV-uri. Din ce am mai citit, cica limita pentru un M16A stock de pe SSS ar fi pe la 150-155cp, dar intr-adevar e de munca (ECU, admisie, evacuare).   
Din discutia avuta cu Doc in urma cu un an si ceva retinusem un pret de 1000-1200ron pentru o masina, cu un 10% discount pentru doua. Deocamdata nu ma grabesc - parca as vrea sa-i fac inainte o evacuare custom, ca admisie i-am pus un filtru k&n.
« Ultima Modificare: 03.Aug.2017, 04:08:13 p.m. de shpeedy »
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X