Autor Subiect: Jante si anvelope  (Citit de 44309 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Tucidide

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 48
Re: Jante si anvelope
« Răspuns #100 : 05.Dec.2010, 04:21:16 p.m. »
Am pus gume de iarna Continental WinterContact 175/65/15 care sunt mult mai bune decat GoodYear NTC 5 185/50/15 puse din fabrica, atat ca aderenta cat si ca zgomot. Pare un pic mai instabila pe miscari laterale, probabil din cauza talonului mai ingust.
 

Offline WayOfLife

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2846
  • Gen: Bărbat
  • Fuffy POWER! - 0724.19.64.19
Re: Jante si anvelope
« Răspuns #101 : 05.Dec.2010, 06:14:25 p.m. »
Pai NCT-urile 5 sunt anvelope de vara si de apa pe cand winter contact sunt strict pentru iarna.
4 roti:Do not fear, 'cause the SWIFT is here! Suzuki Swift 1.3 GS Superior White WIP!Nume de cod: White Fury!
2 roti: DHS Climber 2642 Full Suspension
 

Offline Trixi

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 376
Re: Jante si anvelope
« Răspuns #102 : 06.Dec.2010, 02:10:52 p.m. »
Am pus gume de iarna Continental WinterContact 175/65/15 care sunt mult mai bune decat GoodYear NTC 5 185/50/15 puse din fabrica, atat ca aderenta cat si ca zgomot. Pare un pic mai instabila pe miscari laterale, probabil din cauza talonului mai ingust.


sigur! tot din cauza asta imi vine si mie sa plang.am coborat de pe 205 pe 165 .de 2 saptamani nu ma pot adapta,nici in curbe nici la pornire de pe loc. consumul mi-a ramas la fel,asa la primavara imi pun 215/55/16 ! >:)
 

Offline BXXENL

Re: Jante si anvelope
« Răspuns #103 : 06.Dec.2010, 02:18:55 p.m. »
Ce probleme ai in curbe si la plecarea de pe loc?

Mai baga 0.2-0.3 bari in ele, poate se mai inzdravenesc.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline Trixi

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 376
Re: Jante si anvelope
« Răspuns #104 : 06.Dec.2010, 03:50:39 p.m. »
problema porneste de la mine.sunt obisnuita cu aderenta celor de 205 si conduc cam sportiv.desi incerc sa pornesc mai finut sau sa franez inainte de curbe ,in clipa in care nu imi impun cu ratiune de fier,iara fluiera rotile  :( 
atat de tare ma deranjeaza treaba,incat ma gandesc serios sa imi iau un alt set de roti de iarna pe setul de jante de vara...numai ca stiu bine,ca daca va fi zapada mare iarna asta,tot ar fi mai bine cu gumele inguste care "taie" zapada.
 

Offline BXXENL

Re: Jante si anvelope
« Răspuns #105 : 06.Dec.2010, 04:16:08 p.m. »
Incearca sa mai bagi aer in ele, cum ti-am zis. Poti incerca si 185/60R14, sau sa intrii mai lin in curbe. Problema cu cauciucurile mai inguste este ca sunt facute dintr-un material mai dur, cu aderenta mai putina, dar care disipa mai bine caldura. Caldura care apare din cauza ca anvelopa se deformeaza mai mult. (pata de contact are aceeasi suprafata si la 175 si la 205, doar ca la 175 e mai lunga iar la 205 e mai lata. Din cauza asta, cauciucul de 175 se deformeaza mai mult, deformare care produce caldura, caldura de care cauciucul trebuie sa scape, de unde nevoia folosirii unui compus capabil sa disipe caldura mai degraba decat sa ofere super aderenta.)

Desi eu cred ca daca iei curbele mai lin, nu neaparat mai incet, dar mai progresiv, astepti sa se incarce suspensia si apoi accelerezi treptat pe iesire, se descurca onorabil si astea. Eu n-am simtit nevoia de cauciucuri mai late pe cotetz decat de vreo 2 ori, ambele dati din vina ca nu am apreciat corect viteza de intare, si odata am subvirat cam crunt si am cipit bordura, si odata am supravirat pt ca aveam cauciucurile de pe spate mai proaste decat pe fata). Suza e mai mare, mai grea, mai inalta, si beneficiaza din plin de pe urma 205-urilor, ba chiar cred ca 225/55R16 ar fi fost si mai si, macar pe spate, impreuna cu o bara antiruliu cat de cat rigida.

Poti sa incerci si o realiniere a rotilor, cu cateva grade unghi de cadere negiv pe fata. Poate nici cauciucurile pe care le ai nu sunt excelente. Oricum, prima data incearca sa le mai umfli putin (2.5bar peste tot, sau chiar 2.6/2.5 fata/spate) si vezi de acolo.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline Trixi

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 376
Re: Jante si anvelope
« Răspuns #106 : 06.Dec.2010, 05:29:35 p.m. »
promit,ca am sa incerc sa mai bag aer.Multumesc frumos! :)
 

Offline gigelm5m3

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 308
  • Gen: Bărbat
Re: Jante si anvelope
« Răspuns #107 : 07.Dec.2010, 08:20:12 p.m. »
Mai trebuie specificate niste aspecte aici: daca luam un cauciuc de vara si unu de iarna la aceesi latime, cel de iarna nu va avea aceeasi aderenta din simplu motiv ca are crampoane mai mari deci elasticitate mai mare ....automat da o senzatie de instabilitate. Ar mai fi inca un aspect ...apropos de chestia cu rotile de 215 latime, eu personal nu cred ca ofera aderenta mai buna sau semnificativ mai buna decat cele de 185, sunt deacord ca la 215 vei avea un talon mai mic, deci senzatia ca masina va merge ca pe sine va fi accentuata, dar mai conteaza si calitatea cauciucului si cel mai important lucru este geometria...degeaba schimbi latimea cauciucului daca nu schimbi si geometria ...acel cauciuc nu va calca corect pe toata suprafata lui. Mai este ceva....un cauciuc mai lat are si o masa mai mare...masa care este de fapt inertiala...si conteaza destul de mult.

A fost demonstrat prin teste ca in anumite situatii un cauciuc mai lat nu ofera mai multa aderenta, asta pe ciruit ...asfalt uscat si cu cronometru in mana...in sensul ca nu orice latime in plus aduce imbunatatiri  (excludem situatia in care roata atinge caroseria).

Apropos de scartai: am avut anvelope de vara Pirelli P6 care cu cat scartaiau mai tare cu atat aveau aderenta mai buna, pentru ca se incalzeau si se inmuiau..ele fiind rigide la temperaturi normale.
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Jante si anvelope
« Răspuns #108 : 07.Dec.2010, 08:47:36 p.m. »
nu neaga nimeni ca exista diferente intre comportamentul cauciucurilor de diferite dimensiuni (latime, talon etc) sau intre cauciucurile de aceleasi dimensiuni dar provenite de la firme diferite, precum si intre diferitele tipuri de jante...  dar dupa mine aceste diferente se simt doar la in situatii limita, situatii n care se ajunge rar sau cu ocazia diferitelor teste de specialitate... pentru un sofer obisnuit, fara aere de pilot de curse, aceste diferente tin mai mult de domeniul esteticului decat de cel al performantelor...

Offline Trixi

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 376
Re: Jante si anvelope
« Răspuns #109 : 07.Dec.2010, 10:25:54 p.m. »
...eu in mod cert nu pot sa ve zic altceva,decat ceea ce am experimentat deja.
in primul rand,cauciucul moale,are aderenta mai buna.(la concursuri de accelerare,chiar se lasa pneurile mai moi)cauciucul tare aluneca pe suprafata asfaltului,insa in cazul in care este foarte moale,se roade ca radiera,nici un sezon nu tine.astea sunt marcile Avon si Semperit de exemplu.

daca cauciucul nu calca pe toata suprafata,atunci eu cred,ca nu a fost aleasa bine latimea lui fata de adancimea jantei.eu exact de aceea urc pe 215 pt ca am 7.7 J.
si da,intr-adevar,cauciucul mai mare ,cel de 205 are o masa mult mai mare decat  unul de 165 si dupa 10.000 km zdrangane masina destul de tare,(experienta proprie)insa cu asta cu tot,am sa urc pe 215/50/16,doar ca am sa imi caut un amestec moale,pt ca ,pe aceeasi marime un amestec dur este semnificativ mai greu decat una moale.nu sunt inconstienta,stiu ca am sa fiu nevoita sa schimb unele piese,dar credeti-ma ,ca merita senzatia ce iti poate oferi masinuta in asa fel.