Eu am detinut si condus asa :
1. Dacia Supernova - luata de noua in 2002 de taica-meu si intrata strict pe mana mea timp de 5 ani. In total cand am vandut-o avea 12 ani.Era varianta cheala ''Europa''. Motorul si cutia superbe , tepene , tin o viata daca le oferi intretinerea minima. Consum mediocru nu te ardea rau la buzunar si fiind usurica era fasneata. Intretinere minimala si costuri reduse. In rest fara pretentii deloc - rugina , tabla subtire,plasticaraie mediocra , greieri la greu in interior , la ploi torentiale aveai apa la picioare si ca sa nu se supere nimeni si pasagerul dar si soferul beneficiau de tratamentul asta
( apa intra pe la grila de aerisire de pe capota si ajunge prin aeratoare la picioare) , haionul trancanea si scartaia din toate incheieturile indiferent ce-i faceai, siguranta in ea nu mai zic - calitatea per-total lasa de dorit dar niciodata timp de 12 ani cat a stat in familie nu ne-a lasat in drum , baga caldura iarna de stateam in maieu si aveam incredere sa plec cu ea la orice ora oriunde nu conta distanta si vremea.
2. Renault Symbol 1.4 benzina 75 cai - tot de noua luata in 2007 , condusa de mine 4 ani.Un fel de Supernova upgradata mai elevata dar cu consum mai mare fiind mai greoaie. Portbagaj incapator. Acelasi motor teapan, fiabil si nepretentios cu exceptia cutiei care nu este de Megane cum era la Supernova. Pana acum 2 ani am bagat in ea doar filtre , ulei , distributie , senzor turatie. Foarte multumit , face casa buna , tine la buzunarul tau daca ii oferi intretinere de bun simt. De 1 an am trecut-o pe GPL , merge de rupe.Inca este in familie condusa numai de maica-mea si o sa mai ramana probabil pana nu mai merita investit in ea. Tachetii plescaie putin am observat. Are 188.000 km.
3. Peugeot 307 1.6 HDI 109 cai hatch an 2007 - luata la mana a doua, 169.000 km , a stat la mine pana la 210.000 km adica 4 ani. Teapa vietii mele. Am bagat bani in ea la greu : turbina , injectoare ,amortizoare , arcuri si termo-cupla si alte mici piese care adunate cu manopera cu tot in timp m-au dus la aproape cat am dat pe ea , desi in prima faza era ok , verificata si cu mecanic cat mai amanuntit. Asa se intampla cand te iei dupa altii si n-ai mai avut diesel ( era perioada cu diesel-ul este la putere , consum mic , caluti multi etc ce sa mai visul american).Daca era intretinuta ar fi fost un vis frumos. Nu mai imi iau diesel cat traiesc indiferent ce imbunatatiri si vrajeli aduc astia. Doar nou si daca este tanc de 3 tone si data dupa 3-4 ani maxim. In rest , confortabila , stabila , ergonomica , design frumos , desi avea 7-8 ani deja , mie nu imi dadea senzatia ca are vechimea asta ci ca este model nou aparut deci isi pastreaza look-ul in timp. Multumit de demaraj si de calitatea materialelor care era foarte ok per-total , fara niciun greier sau paraituri la interior. Necesita o atentie mai sporita la intretinere ceea ce inseamna costuri de intretinere mai ridicate daca nu vrei sa ai problemele mele de mai sus.
Plus alte marci conduse ocazional dar alea nu se pun.
Si in final Japs-ul , adica Baleno actual de care sunt super multumit si cu plusurile si cu minusurile lui pana acum. Consider ca raportul dotari / pret / calitate este cel mai bun de pe piata in momentul asta , este foarte bine proportionata , balanta nu este inclinata excesiv ci egala in majoritatea ariilor - confort , consum , ergonomie ,spatiu , dotari , pret si de ce nu si calitate atat cat se poate oferi in banii ceruti pe ea. Mi-am dorit de mult o japoneza si mi-as dori foarte mult sa am si una din liga mare ( Toyota / Mazda /Honda) dar sunt foarte convins si mi-am propus clar sa nu mai revin la masini europene ci sa optez numai pe asiatice , japoneze mai ales chiar si SH daca va fi cazul.