LSD-ul are aplicabilitate in teren. El permite o anumita diferenta de viteza unghiulara intre perechea de roti de tractiune, dar cand diferenta devine prea mare (incrucisare de punti, in care una din roti patineaza si are viteza mai mare decat cea care sta) cuplul transmis ambelor roti creste si masina poate fi urnita. In cazul in care o roata este in aer, cuplul transmis lor este egal, dar mai mic decat cel necesar miscarii masinii, astfel, tu dai talpa si masina sta. Prin limitarea diferentei de viteza unghiulara intre cele doua roti motoare (de unde si denumirea), se transmite mai mult cuplu si rotii cu tractiune, rezultand punerea in miscare a masinii, cam asta fiing principiul LSD-ului.
Jimny nu avut niciodata diferential central si nici nu se poate monta, functioneaza pe alt principiu decat cele care au asa ceva din fabrica. Marele avantaj al diferentialului central este ca poti rula 4x4 permanent (gen Lada Niva), datorita faptului ca permite viteze de rotatie diferite ale cardanelor fata/spate, respectiv rotilor de pe cele doua punti (similar cu diferentialul deschis dintr-o punte, care permite viteze diferite ale rotilor). In momentul in care blochezi acest diferential central, el devine identic cu transmisia lui Jimny pe 4H (sau 4L), transmite aceeasi viteza unghiulara ambelor punti. La Jimny este o simpla cutie de transfer (care inglobeaza si reductorul) ce cupleaza si cardanul/puntea fata.