Autor Subiect: Despre 4x4 la New Ignis  (Citit de 16282 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Utilizator_Anonim

Re: Despre 4x4 la New Ignis
« Răspuns #90 : 10.Ian.2019, 02:22:47 p.m. »
iti spun eu la ce e bun allgrip vara, daca te bagi ca mine prin parcarile cu nisip afanat de la vadu, sau daca prinzi niste noroi/iarba uda la picnic.
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline f.cristi

Re: Despre 4x4 la New Ignis
« Răspuns #91 : 10.Ian.2019, 02:27:21 p.m. »
Cu cat mai slaba aderenta cu atat ii simti mai mult prezenta in comparatie cu o masina cu 2WD.

Offline shpeedy

Re: Despre 4x4 la New Ignis
« Răspuns #92 : 10.Ian.2019, 02:29:09 p.m. »
Sunt curios daca si la acest sistem Allgrip de pe Ignis, masina se pune in miscare de pe loc cu toate cele 4 roti, cum se intampla la SX4/S-Cross/Vitara...

Asta se poate vedea destul de simplu cu un dongle OBD2 si SZviewer.

Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 
The following users thanked this post: Soimu

Offline Soimu

Re: Despre 4x4 la New Ignis
« Răspuns #93 : 10.Ian.2019, 02:33:06 p.m. »
Evident ca 4WD-ul e un plus fata de 2WD in orice situatie, oricat de mic ar fi aportul. Eu zic ca e un PLUS (cu litere mari).

...intrebarea mea pleca de la faptul ca in conditiile mele de utilizare (in afara de plusul de pret, 1500 euroi in plus si plusul la consum mai mare cu aprox.10% si plusul de deficit de spatiu portbagaj) vara nu prea vad niciun avantaj pt. mine ca voi avea "allgrip". Pt.faptul ca sunt un orasan simplu fara pasiuni pescaresti/vanatoresti, sau altele care sa ma duca pe drumuri cu "provocari"....dar imi pun mari sperante ca pe timp de iarna o sa rup "gura strazii" iesind cu masina din zapada necuratata de Primarie in timp ce aia cu masini obisnuite 2WD se uita pe geam sau merg cu metroul....si nutresc si speranta ca la intoarcere sa-mi regasesc locul de parcare, sau sa o pot pune pe alaturi in zapada mare unde altii evita. Cam asta vreau eu de la ignis AllGrip!...sper sa fie asa! :->
  • 2018 SWIFT 1.2 PASSION 90 CP 2WD si 2018 IGNIS 1.2 GLX AllGrip
 

Offline f.cristi

Re: Despre 4x4 la New Ignis
« Răspuns #94 : 10.Ian.2019, 02:37:12 p.m. »
Evident ca in conditiile specificate de tine vara nu prea ai ce face cu 4x4. Dar cum (inca) nu avem doar veri eu zic ca e de foarte mare folos Allgrip-ul. Limitarea mai mare la Ignis Allgrip e legata de garda la sol "umflata' cam din pix.

Offline Soimu

Re: Despre 4x4 la New Ignis
« Răspuns #95 : 10.Ian.2019, 02:45:10 p.m. »
Sunt curios daca si la acest sistem Allgrip de pe Ignis, masina se pune in miscare de pe loc cu toate cele 4 roti, cum se intampla la SX4/S-Cross/Vitara...

Asta se poate vedea destul de simplu cu un dongle OBD2 si SZviewer.

Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk

F.buna intrebare!!!....detinatorii ce au observat?
  • 2018 SWIFT 1.2 PASSION 90 CP 2WD si 2018 IGNIS 1.2 GLX AllGrip
 

Offline shpeedy

Re: Despre 4x4 la New Ignis
« Răspuns #96 : 10.Ian.2019, 02:50:08 p.m. »
Evident ca 4WD-ul e un plus fata de 2WD in orice situatie, oricat de mic ar fi aportul. Eu zic ca e un PLUS (cu litere mari).

...intrebarea mea pleca de la faptul ca in conditiile mele de utilizare (in afara de plusul de pret, 1500 euroi in plus si plusul la consum mai mare cu aprox.10% si plusul de deficit de spatiu portbagaj) vara nu prea vad niciun avantaj pt. mine ca voi avea "allgrip". Pt.faptul ca sunt un orasan simplu fara pasiuni pescaresti/vanatoresti, sau altele care sa ma duca pe drumuri cu "provocari"....dar imi pun mari sperante ca pe timp de iarna o sa rup "gura strazii" iesind cu masina din zapada necuratata de Primarie in timp ce aia cu masini obisnuite 2WD se uita pe geam sau merg cu metroul....si nutresc si speranta ca la intoarcere sa-mi regasesc locul de parcare, sau sa o pot pune pe alaturi in zapada mare unde altii evita. Cam asta vreau eu de la ignis AllGrip!...sper sa fie asa! :->

Cu privire la utilizarea iarna, as fi putin mai realist in asteptari - daca iti trece un plug cu lama pe strada si-ti planteaza un gardulet de zapada de-a lungul rotilor/in spatele masinii, nu cred ca te va ajuta nici garda la sol, nici sistemul 4x4 care nu are functie Lock (si decide cu de la sine putere cand sa bage si spatele in ecuatie, certandu-se poate si cu ESP-ul intre timp)... Daca mai vorbim si de all-season-uri de asfalt... :popa:

Te va ajuta in schimb la rularea pe zapada...

Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline f.cristi

Re: Despre 4x4 la New Ignis
« Răspuns #97 : 10.Ian.2019, 03:04:28 p.m. »
Situatii punctuale de imobilizare totala a masinii nu diminueaza capabilititatile in plus pe care le ofera tractiunea integrala.

Offline Soimu

Re: Despre 4x4 la New Ignis
« Răspuns #98 : 10.Ian.2019, 03:53:59 p.m. »
Situatii punctuale de imobilizare totala a masinii nu diminueaza capabilititatile in plus pe care le ofera tractiunea integrala.


Pana la urma cum este? poti sa ai tractiune pe toate 4 rotile(bineinteles in functie de care patineaza) chiar de la inceput, de cand te urci in masina, de pe loc? ca parca citisem pe undeva ca rotile din spate incep sa intre la tractiune datorita faptului ca se incalzeste nu stiu ce ulei din sist. de transmisie spre spate...
  • 2018 SWIFT 1.2 PASSION 90 CP 2WD si 2018 IGNIS 1.2 GLX AllGrip
 

Offline f.cristi

Re: Despre 4x4 la New Ignis
« Răspuns #99 : 10.Ian.2019, 04:01:02 p.m. »
Afirmatia mea era la modul general.
De ceea ce intrebi tu nu stiu sa-ti raspund cu exactitate. Oricum, tractiunea pe spate se cupleaza rapid dupa ce incepe sa patineze fata, insesizabil aproape.
Din ce stiu eu doar Subaru ofera tractiune integrala permanenta pe toate cele 4 roti, indiferent de moment (de aici si consumul mai ridicat).
Dar pot sa-ti zic o situatie concreta de la mine din curte: dimineata cand plec de pe gheata cu Ignis-ul Allgrip (anvelope allseason  :)) plec foarte bine; cand plec cu Captur-ul 2WD (anvelope snow) patinez un pic, mai dansez..., ceea ce ma face sa cred ca puterea e distribuita si la rotile din spate daca nu din start cel putin macar in fractiuni de secunda.