Ieri Ignisul meu a vazut prima zapada din viata lui (cam pana in 10 cm) si m-am gandit sa vad ce poate.
In primul rand am vrut sa vad daca rotile din spate chiar se invart (la nevoie)
. Glumesc. Am pus masina pe o rampa cu zapada si am fortat pornirea de pe loc. S-au invartit si rotile din spate, a intrat putin si ESP-ul si masina a pornit fara probleme.
Apoi am mers pe o rampa si mai inclinata si un pic curbata pe o lungime de vreo 50 de metri. Era un capat de drum (o fundatura), ingust, cu o singura banda si asfaltat. Stanga, dreapta - boscheti, intr-o parte cam abrupt. Am urcat fara probleme vreo 40 de metri pana m-am oprit de teama ca nu am unde intoarce in capat si voi fi prea sus. Am incercat sa las masina sa mearga inapoi cu spatele si s-o tin din frana. Mi-a fost imposibil, masina aluneca; in cativa metri aproape ajunsesem in boscheti cu botul . Mi-a fost frica ca o zgarii. Sa merg cu marsarierul mi-a fost teama c-o pierd, s-o las mai libera la vale mi-era teama ca n-o pot inscrie pe drum si o sa derapez pana in sant din cauza vitezei. M-au trecut toate caldurile. Am zis ca ori las masina acolo si plec rusinat dupa ajutoare (nici nu ma puteam da jos pe partea mea) ori, daca mai incerc cu spatele, intru in boscheti sau in sant. Desi am fost convins ca n-o sa reusesc am incercat sa urc din nou. Si am reusit sa urnesc in fatza masina din prima, mai intai un pic mai greu, cu un pic de derapaj la roata, apoi fara nicio problema dupa ce m-am redresat pe centrul drumului pana in varf. Noroc ca masina e scurta si am reusit s-o intorc din 2 manevre. In coborare am cuplat Hill Descent-ul si am coborat foarte frumos, elegant, fara nici cel mai mic derapaj.
In concluzie consider ca deocamdata sistemul 4x4 isi face pe deplin datoria cu toate ca, reamintesc, am anvelope allseason.