Autor Subiect: Despre 4x4 la New Ignis  (Citit de 16279 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline ariciul

Re: Despre 4x4 la New Ignis
« Răspuns #20 : 20.Apr.2017, 11:29:19 a.m. »
Deci sa inteleg ca Ignisul e un AWD Permanent On-Demand ? Actionarea butonului de Grip Control il transforma intr-un AWD  Full-Time (mai degraba decat intr-un LOCK) ?

Vezi ca nu esti lamurit ce face una si ce face alta, grip control e altceva fata de Lock, te rog deschide http://www.globalsuzuki.com/allgrip/  si la allgrip auto gasesti toate explicatiile necesare
  • Suzuki Vitara 1.6 Passion allgrip
 

Offline jupanul1

Re: Despre 4x4 la New Ignis
« Răspuns #21 : 20.Apr.2017, 11:36:02 a.m. »
Grip Control ăla e un fel de Traction Control (as part of ESP system), doar că piticul răspunzător de funcția asta are mai multă cofeină în sistem și e mai jumpy. Sau cel puțin așa lasă să se înțeleagă reclama. Presupun că e [mult] marketing și nimic în plus.
  • Hyundai Tucson HEV (NX4e); ex Vitara 1.4 S, Allgrip, AT, turquoise
 

Offline shpeedy

Re: Despre 4x4 la New Ignis
« Răspuns #22 : 20.Apr.2017, 11:37:59 a.m. »
Fara suparare, @f.cristi, dar tu ce vrei mai exact de la masina?!

La 18cm garda la sol si anvelope de asfalt, frica mi-e ca ramai cu masina suspendata/impotmolita inainte de a atinge limitele motorului/sistemului 4x4...

Parerea mea...
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline ariciul

Re: Despre 4x4 la New Ignis
« Răspuns #23 : 20.Apr.2017, 12:01:11 p.m. »
Grip Control ăla e un fel de Traction Control (as part of ESP system), doar că piticul răspunzător de funcția asta are mai multă cofeină în sistem și e mai jumpy. Sau cel puțin așa lasă să se înțeleagă reclama. Presupun că e [mult] marketing și nimic în plus.

Asa este, e acelasi lucru ca si in cazul allgrip select in modul Lock cand ESP-ul detecteaza daca sunt roti care se invart in gol si le franeaza/blocheaza transferand astfel putere spre rotile cu aderenta. Diferenta intre Vitara si Ignis este ca Ignis nu are Lock dar in situatia de mai sus amintita ESP-ul se va comporta la fel ca pe Vitara adica va bloca roata sau rotile care se invart in gol daca acel buton de grip control este apasat! Sa fim intelesi Ignis-ul nu are Lock deci nu va merge 4x4 permanent ci numai in situatii cand sesizeaza diferente de rotatie intre rotile din fata fata de cele din spate! In tot restul timpului e un 2WD! Asta nu-l face capabil de soft offroad!
  • Suzuki Vitara 1.6 Passion allgrip
 

Offline f.cristi

Re: Despre 4x4 la New Ignis
« Răspuns #24 : 20.Apr.2017, 01:25:46 p.m. »
Sa fim intelesi Ignis-ul nu are Lock deci nu va merge 4x4 permanent ci numai in situatii cand sesizeaza diferente de rotatie intre rotile din fata fata de cele din spate! In tot restul timpului e un 2WD!
Fix asa se comporta si un Kuga by-default (pt. ca nu are selector 2WD/4WD) si un Vitara sau un Duster in modul 4WD AUTO. Adica pe sosea uscata, fara sa duci masina spre limita aderentei, masinile enumerate vor rula strict in 2WD.
Nu confundati 4WD permanent cu 4WD Full-Time care e o subcategorie a tractiunii permanente. 4WD permanent nu inseamna ca se invart toate rotile permanent si ca, in orice moment, sistemele electronice ale masinii au la dispozitie tractiunea integrala in situatiile cand este nevoie de aceasta, fara interventia soferului.

Cu Grip Controlul am cam lamurit-o (banuiam eu ceva) ca e un sistem legat mai de graba de Traction Control, ESP etc.

Offline f.cristi

Re: Despre 4x4 la New Ignis
« Răspuns #25 : 20.Apr.2017, 01:44:29 p.m. »
Recapitulez o clasificare a tipurilor de tractiune integrala (asa mai neprofesionista, pt. masini din-astea uzuale, mai de sosea, cu mai multe sisteme electronice decat mecanice):
1) Permanenta:
- Full-Time (toate rotile trag tot timpul, indiferent de conditii, probabil in proportii variabile): Subaru
- On-Demand (la nevoie, la cerere, tractiunea poate varia automat comandata de electronica de la tractiune strict 2WD la tractiune pe toate rotile in proportii variabile, fara interventia soferului): Kuga, Tucson, Sportage si multe altele.
2) Nepermanenta, Part-Time (cand soferul poate alege mai multe tipuri de tractiune cu ajutorul unui selector, de la strict 2WD, la 4WD AUTO, 4WD LOCK): Vitara, SX4, Qashqai, ASX, Duster.
Observatie: in general, la masinile de generatie mai noua, selectarea modului 4WD AUTO echivaleaza cu tractiunea permanenta On-Demand (adica facand o comparatie un pic exagerata, un Duster setat pe 4WD AUTO se comporta ca un Kuga).

Avand in vedere ca Ignisul cu are niciun fel de buton/selector de tractiune (nu ma refer la Grip Control) cred ca se incadreaza la tractiune integrala permanenta On-Demand.

PS: la masinile de generatie mai veche sau de offroad greu, tractiunea integrala permanenta insemna intr-adevar ca toate rotile trag permanent. Dar acum, cu electronica asta, cu reducerea consumului computerul masinii jongleaza cu sistemul de tractiune.
Bine, mai sunt nuante tractiune integrala - tractiune 4x4 etc.
« Ultima Modificare: 20.Apr.2017, 01:54:59 p.m. de f.cristi »
 
The following users thanked this post: duculetu

Offline rexkrokiDAU

Re: Despre 4x4 la New Ignis
« Răspuns #26 : 20.Apr.2017, 01:50:13 p.m. »
Sa speram ca muta cineva toată discuția despre 4x4 într-un topic dedicat și lasă aici doar informațiile despre noul Ignis.

Offline shpeedy

Re: Despre 4x4 la New Ignis
« Răspuns #27 : 20.Apr.2017, 02:10:50 p.m. »
Ma bucur ca proaspatul nostru coleg @f.cristi are lucrurile mai clare in ceea ce priveste sistemele 4x4. Acuma poate ne spune si la ce ii sunt necesare informatiile...
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline f.cristi

Re: Despre 4x4 la New Ignis
« Răspuns #28 : 20.Apr.2017, 02:24:55 p.m. »
Eu am avut tot timpul clar ce inseamna tractiunea integrala, asa, la nivel de amator.
Informatiile au stransa legatura cu Ignis-ul, pt. ca sa stiu la ce sa ma astept de la el. V-am spus, inafara de naveta zilnica la munca prin oras, intentionez sa-l scot in weekend-uri prin imprejurimi impreuna cu familia, pe drumuri mai proaste, de tara sau pe la munte, fara sa ma bag in noroaie grele sau zapezi mari si vreau sa stiu daca ma pot baza pe el (indeosebi pe tractiunea integrala). Pot urca pe Transalpina cu el si un pic pe drumuri de genul care se vad pe acolo ? Daca da, ma declar multumit.
Mi-ar placea un offroad mai greu dar nu am bani (de fapt nu sunt dispus sa bag bani) intr-un offroader serios, asa ca m-as multumi cu escapade usoare cu o masina nu foarte scumpa, de care sa nu-mi para rau daca o mai ating pe undeva.

Offline AT

Re: Despre 4x4 la New Ignis
« Răspuns #29 : 20.Apr.2017, 02:34:18 p.m. »
Dar observ in semnatura Nissan Qashqai.   El nu este suficient pentru traseele mentionate?  Sau nu are 4x4?
  • Suzi Quatro (spirit 1.6 vvt 4x4 2015) - Probably the first owner of New Vitara in Romania -