Autor Subiect: Despre 4x4 la New Ignis  (Citit de 16299 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline f.cristi

Despre 4x4 la New Ignis
« : 19.Apr.2017, 06:50:07 p.m. »
La modelele 4x4 tractiunea integrala este permanenta sau ce rol are butonasul acela de sub comenzile AC-ului ?

PS: au sosit masinile de test drive la dealeri dar inca nu au numerele rosii. Cica undeva pe saptamana viitoare vor fi disponibile la testare.

Offline f.cristi

Re: Despre 4x4 la New Ignis
« Răspuns #1 : 19.Apr.2017, 08:01:22 p.m. »
Cumnatul meu are o kia sportage 4x4 cu AT la 186 cp si vrea sa isi schimbe masina fiind prea rigida - asa ca de ceva vreme tot testeaza masini - a ramas impresionat de ignis la capitolul spatiu, consum si tinuta de drum (o suspensie moale - mult mai moale fata de vitara si sx) - v-am zis si ce masina are ca sa va dati seama ca acele plusuri sesizate nu sunt facute in comparatie cu vreun logan.... si cum el mereu isi face calcule.... a ajuns la concluzia ca un ignis full are ca si costuri de intretinere pe an undeva la 1000 euro fata de 4000 cat are la kia ( a luat in calcul pretul de achizitie, casco si alte taxe si pretul de revanzare); Saptamana viitoare bag suza la revizia de 2 ani si o sa ma dau si eu cu noul ignis si am sa revin cu impresii personale;
Si eu vreau sa cumpar o masina pt. naveta zilnica in oras (si m-am orientat spre Ignis) dar n-as putea inlocui un Sportage sau Qashqai-ul meu cu un Ignis sau orice alta masina mica.

Offline shpeedy

Re: Despre 4x4 la New Ignis
« Răspuns #2 : 19.Apr.2017, 08:28:22 p.m. »
La modelele 4x4 tractiunea integrala este permanenta sau ce rol are butonasul acela de sub comenzile AC-ului ?

Nu, nu este permanenta...

A viscous coupling (hydraulic clutch) positioned in front of the rear differential uses high-viscosity silicone oil to transfer drive power. When rotational variance occurs between the front and rear wheels, a shear effect caused by wheel spin heats the silicone oil and causes it to expand. The pressure resulting from the expanded silicone oil engages a multiple-disc clutch, which transfers torque to the rear wheels.

Butonul ala e Grip Control-ul...

This function ensures a smooth start on roads that are slippery with snow or mud. It quickly applies the brake to the slipping wheel while focusing drive power on the opposite wheel, and improves escape performance by using traction control to limit the loss of engine torque.

Cauta Allgrip Auto pe pagina Suzuki Global.

PS: au sosit masinile de test drive la dealeri dar inca nu au numerele rosii. Cica undeva pe saptamana viitoare vor fi disponibile la testare.

Cea de la Dageco vazuta ieri avea numere rosii...

Sa-nteleg ca esti un posibil viitor client de New Ignis. Ceva detalii despre masina de interes/comandata?
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline aleksanders

Re: Despre 4x4 la New Ignis
« Răspuns #3 : 19.Apr.2017, 09:22:10 p.m. »
ALLGRIP AUTO is the optimal 4WD system, gives the driver peace of mind in everyday driving, especially when driving on slippery roads or snowy surfaces. With the viscous coupling four-wheel drive system, torque is automatically distributed to the rear wheels when it detects the front wheel losing its grip of the road.
  • vitara-spirit 1.6 vvt 4x4 2015
http://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=5810.msg220737;topicseen#new2015 Spirit 4x4 1.6 VVT benzină - Suza - prima japoneza din viata mea
 

Offline f.cristi

Re: Despre 4x4 la New Ignis
« Răspuns #4 : 19.Apr.2017, 09:48:44 p.m. »
Deci, sa inteleg ca 4x4 e tot timpul la dispozitie (adica un fel de 4x4 AUTO de la Vitara) in mod nepermanent ? Cand ma refer la permanent nu ma refer la faptul ca in orice moment trag toate rotile.
In acest context dauneaza cu ceva sa mergi tot timpul cu Grip Control-ul activat ? Butonul respectiv are contact analog sau digital ? Adica odata apasat asa ramane si dupa oprirea si repornirea masinii ?

In privinta achizitiei, am pornit de la ideea de a cumpara o masina mica de oras, pe benzina/hibrida/electrica, pt. naveta zilnica scurta, cu cutie automata, scaune incalzite (pt. zilele reci de iarna) etc. Ma orientasem spre Suzuki pt. raportul foarte bun pret/calitate/fiabilitate/dotari/performante si asteptam noul Swift 2017 cand cineva de pe un alt forum auto mi-a "deschis ochii" spre noul Ignis. Mi-a placut cum arata (ceva mai putin spatele dar se poate "indulci" cu un eleron aftermarket) si sunt dispus sa trec peste neajunsul lipsei cutiei automate in Romania. Ar fi fost interesant si sistemul hibrid dar nici ala nu e disponibil in Romania (bine, conta si pretul).
Inca n-am comandat masina. Mai intai vreau s-o testez sa vad cum se comporta motorul, insonorizare...Ma intereseaza GLX-ul 4x4 pt. ca sunt amator de soft-offroad la sfarsit de saptamana pe coclaurii din apropiere (sper sa fie suficienti cei 30 de litri ai rezervorului). Sa inceapa si programul Rabla...Nu sunt inca hotarat la culoarea/combinatia de culori exterioara. Plus cateva accesorii: eleron spate, scuturi de protectie, senzori de parcare etc. Din pacate din atatea dotari am impresia ca lipsesc senzorii de lumina si de ploaie.

PS: oare de ce nu primesc notificari de pe forum cu toate ca am activat functia si de aici, de sub casuta de unde scriu, si din pagina topicului ?

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14538
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Despre 4x4 la New Ignis
« Răspuns #5 : 19.Apr.2017, 09:51:49 p.m. »
O sa le primesti, dar ceva mai tarziu... :)
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline f.cristi

Re: Despre 4x4 la New Ignis
« Răspuns #6 : 19.Apr.2017, 10:10:14 p.m. »
Inteleg de pe suzukiglobal ca la Ignis 4WD-ul e activ permanent (echivalent cu 4x4 AUTO de la Vitara) iar Grip Control-ul e o functie suplimentara utila pe zapada sau noroi. Corect ?

Offline shpeedy

Re: Despre 4x4 la New Ignis
« Răspuns #7 : 19.Apr.2017, 10:42:37 p.m. »
Parerea mea e ca e o (mica) confuzie la mijloc - 4x4 permanent ar semna sa traga tot timpul toate rotile fata:spate 40:60/50:50/60:40 (cam cum e la Subaru). Or in cazul Suzuki, modul Auto (indiferent pe ce model este) inseamna ca arborele cardanic se invarte tot timpul, dar miscarea nu se transmite la puntea spate decat in situatiile de pierdere aderenta pe puntea fata.

Referitoare la butoane, sunt de fapt doua - Hill Descent si Grip Control. La modul meu de intelegere, GripControl-ul e un fel de Lock, dar functioneaza doar pana la 18mph/30kmph...



Vezi si descrierea din fimulet.
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 
The following users thanked this post: alexMM

Offline f.cristi

Re: Despre 4x4 la New Ignis
« Răspuns #8 : 19.Apr.2017, 11:26:03 p.m. »
Eu prin 4x4 permanent inteleg ca 4WD e disponibil permanent (cum e de exemplu la Kuga sau Tucson 4WD), fara posibilitate de trecere strict in 2WD si fara a insemna ca trag obligatoriu toate rotile.
Aia cu Hill Descent Control stiu ce face. Functioneaza in orice treapta de viteza ? Care e modul de actiune ?
Grip Control-ul nu face chiar Lock dar are o actiune pe aproape.

Offline shpeedy

Re: Despre 4x4 la New Ignis
« Răspuns #9 : 20.Apr.2017, 06:58:38 a.m. »
Pai daca nu ajunge la roti, cum adica e "disponibil permanent"?! :-/
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X