Autor Subiect: Insonorizare S-Cross  (Citit de 36041 ori)

0 Membri şi 5 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline trl

Re: Insonorizare S-Cross
« Răspuns #150 : 12.Dec.2021, 08:36:10 a.m. »
Prin "fete de usi" intelegem partea din plastic a usii, cea pe care am pastrat insonorizarea stock si doar am mai adaugat foarte putin burete autoadeziv?

Sau partea usii unde am pastrat folia originala? Eu am pastrat folia originala doar din cauza ca nu vreau sa am probleme ulterior in service, in caz de defectare motoras geam sau inchidere centralizata etc. Dar intentionez sa aplic partial peste acea folie putin virboabsorbant; oi vedea la primavara.

Insonorizarea facuta de tine este la nivel profesional, felicitari! Eu nu mi-am dorit inca asa ceva si nu cred ca as avea "curajul" sa ma bag in service pt. asta. :)

Difuzoarele stock probabil ca suna mai bine dupa insonorizare, sunt convins de asta, dar tinanad cont ca pe partea din spate a membranelor erau vizibile picaturi de apa, dupa ce am iesit de la spalatorie, imi da de gandit. Chiar daca apa nu trecuse din spatele membranei in fata, tot nu dau viata indelungata membranelor astea din carton. Oricum, insonorizarea e partea grea, schimbatul difuzoarelor din portiere e relativ simpla, mai ales acum cand toate inelele si mufele adaptoare se gasesc de cumparat si nu mai trebuie DIY. :)

Stime multe si auditie placuta!
  • 2017 SX4 S-Cross 1.4 Spirit MT AllGrip
 

Offline Hoinar

Re: Insonorizare S-Cross
« Răspuns #151 : 12.Dec.2021, 09:14:26 a.m. »
O sa ma bag si eu sa fac ceva in privinta asta in primavara, unde se gasesc inelele pentru difuzoare?
  • Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Hybrid 2021 Passion, Suzuki Grand Vitara 3, 2L benzina
Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
 

Offline trl

Re: Insonorizare S-Cross
« Răspuns #152 : 12.Dec.2021, 11:46:42 a.m. »
Absolut toate accesoriile necesare se gasesc la dealerii auot gen: Be-Loud, SoundHouse etc. Spor la treaba!
  • 2017 SX4 S-Cross 1.4 Spirit MT AllGrip
 

Offline enicky

Re: Insonorizare S-Cross
« Răspuns #153 : 12.Dec.2021, 12:46:25 p.m. »
Prin "fete de usi" intelegem partea din plastic a usii, cea pe care am pastrat insonorizarea stock si doar am mai adaugat foarte putin burete autoadeziv?

Sau partea usii unde am pastrat folia originala? Eu am pastrat folia originala doar din cauza ca nu vreau sa am probleme ulterior in service, in caz de defectare motoras geam sau inchidere centralizata etc. Dar intentionez sa aplic partial peste acea folie putin virboabsorbant; oi vedea la primavara.

Insonorizarea facuta de tine este la nivel profesional, felicitari! Eu nu mi-am dorit inca asa ceva si nu cred ca as avea "curajul" sa ma bag in service pt. asta. :)

Stime multe si auditie placuta!
  Da, "fata de usa" ii spun partii din plastic care este prin interior si acopera partea de tabla.
Initial si eu am gandit ca au o izolare buna, care e mai buna decat deloc, dar buretele de 10mm este mult mai compact si izoleaza de fapt tot plasticul impiedicand practic aparitia unor vibratii care ar distorsiona sunetul.
Plasticul/folia transparenta am lasat-o si eu cu gandul sa fie un acces facil ptr. o eventuala reparatie si lasand astfel si o "incinta" mai mare ptr. difuzor. Chiar daca acolo raman cateva "fasii" de tabla neizolate, acestea nu au atata rezonanta incat sa produca distorsiuni.
 Pe de alta parte marimea incintei (aerul din interior) ridica calitatea sunetului, stiut fiind faptul ca boxele de dimensiuni mari(de podea) se aud mai bine decat boxele mici(de biblioteca) chiar daca ambele au aceeasi putere.
  AM avut difuzoare de schimb(DLS-uri), inele, cablaj facut, dar din cauza suruburilor(nepotrivite) nu le-am mai schimbat. Dar mai este timp.
Acum avem un sunet mult mai placut, dar sa nu uitam si de efectul/protectia termica, deloc de neglijat, atat iarna, cat si pe timp de vara.
Foto cu portbagajul, tot din doua straturi, pe care am omis s-o pun:
https://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?action=dlattach;topic=6600.0;attach=39431;image
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 
The following users thanked this post: Hoinar

Offline trl

Re: Insonorizare S-Cross
« Răspuns #154 : 12.Dec.2021, 01:16:21 p.m. »
Frumoasa treaba cu izolarea portbagajului. Ma gandisem si eu sa-l izolez fonic, dar tinand cont ca am dublu compartiment (doua "rafturi" din lemn/HDF unul peste altul la vreo 20 cm distanta, ambele capitonate cu mocheta), iar compartimentul de jos este dublat din fabrica cu material insonorizant/vatelina de aprox. 1 cm. grosime, am considerat ca nu se merita "osteneala". Oricum am si roata de rezerva acolo care mai adauga "masa", iar cauciucul mai aboarbe si ala ceva vibratii.

Cei care vor sa monteze subwoofer in portbagaj trebuie musai sa antifoneze portbagajul, inclusiv hayon-ul, ca altfel or sa auda doar vibratii nedorite in loc de bass curat.
  • 2017 SX4 S-Cross 1.4 Spirit MT AllGrip
 

Offline enicky

Re: Insonorizare S-Cross
« Răspuns #155 : 12.Dec.2021, 02:05:26 p.m. »
Cei care vor sa monteze subwoofer in portbagaj trebuie musai sa antifoneze portbagajul, inclusiv hayon-ul, ca altfel or sa auda doar vibratii nedorite in loc de bass curat.
Frumoasa treaba cu izolarea portbagajului.
Da, multumesc! Nu cred ca voi pune subwoofer vreodata, dar am izolat si hayonul, dar acolo e greu sa bagi mana(te tai in tabla) dar sa mai faci si fotografii ! Oricum s-a simtit imediat la sunetul de inchidere. Ciudat mi s-a parut ca fata de plastic era mult mai slab izolata fata de cea de la Vitara.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline trl

Re: Insonorizare S-Cross
« Răspuns #156 : 15.Dec.2021, 08:18:27 p.m. »
Hai ca am terminat intr-un final si portierele din spate, sper sa nu racesc de la vremea de afara (am incalzit portierele cu feonul ca sa pot lipi corect vibroabsorbantul). :)

E ciudat faptul ca pe spate nu am gasit nici urma de material fonosabsorbant pe partea din plastic a portierelor, spre deosebire de cele din fata care aveau un strat destul de generos. Deci am avut de lipit burete pe toata suprafata portierei, noroc c-am avut suficient.

Oare de ce pe usile spate cablurile sunt mai scurte decat pe cele din fata? Vorbesc de aproape 5cm, adica exact atat cat sa ma chinuie pe mine si sa-mi zdrelesc mainile ca sa rotesc portiera pt. a reusi sa o scot? Am vazut ca nici acele trei ranforsari longitudinale din tabla indoita nu se mai regasesc in portierele spate, dar macar bara de rigidizare au lasat-o. Sa fie "cost-reduction" oare?

Mi-au ajuns azi si difuzoarele pt. portierele spate de la Be-Loud (super prompti oamenii, chiar ii recomand cu caldura), si anume: ESX Quantum QE62, adica din seria superioara celor Horizon, puse de mine pe fata in pag. anterioara. Sunt coaxiale de calitate foarte buna, cu un crossover minimalist, dar care pare sa-si faca treaba foarte bine. Au 3.6 Ohms fata de cele originale care au 3.4 Ohms, dar au in schimb o sensitivitate mai mare, deci nu se aud mai incet, ci chiar din contra. Bass-ul este net superior celor originale, la fel si inaltele, nici nu exista grad de comparatie.

Cand ma uit la ce magnet "pueril" are difuzorul original, fata de QE62, nici nu ma mai intreb de ce am diferente asa mari de putere si de calitate a sunetului.

Recomand inlocuirea difuzoarelor originale cu modele compatibile de la ESX sau cu orice alte modele compatibile cu S-Cross/Vitara (Hertz merg si astea foarte bine), pe langa antifonarea necesara a portierelor.

P.S.: Acum cand bat cu degetul in portiera nu mai suna a conserva goala, ci a usa de intrare in apartament. :)
  • 2017 SX4 S-Cross 1.4 Spirit MT AllGrip
 
The following users thanked this post: enicky

Offline Hoinar

Re: Insonorizare S-Cross
« Răspuns #157 : 15.Dec.2021, 10:59:54 p.m. »
Ce head unit ai? SLDA-ul de la Bosch? Sau l-ai inlocuit?
  • Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Hybrid 2021 Passion, Suzuki Grand Vitara 3, 2L benzina
Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
 

Offline trl

Re: Insonorizare S-Cross
« Răspuns #158 : 16.Dec.2021, 07:28:41 a.m. »
SLDA-ul clasic cu ultima versiune (1880 parca). Nu are sens sa il inlocuiesc, deoarece nu am gasit pe nimeni pe net care sa il fi inlocuit cu ceva mai performant si sa pastreze si toate functiile masinii care le afiseaza SLDA-ului de la Bosch (nu m-am uitat la no-name-uri, ci doar la Pioneer, Kenwood si altele similare).

Oricum, nu vreau sa fac discoteca in masina, dar vreau ca atunci cand ascult la Tidal sau Apple Music sa nu-mi vibreze cablurile si mufele din portiere, iar frecventa de rezonanta deranjanta, de peste 150 Hz, sa se atenueze sau sa coboare in frecventa simtitor, lucru rezolvat binisor cu insonorizare si upgrade de drivere la ESX, deci upgrade de amplificator nu il vad in acest moment necesar, intrucat Bosch SLDA functioneaza in intervalele de volum 4...6 pe radio, urcand la max. 12...14 cand sunt singur si vreau sa ascult un pasaj muzical la un nivel mai ridicat.

Cine doreste sa atinga mai bine primele doua octave (subbass-ul) poate oricand sa-si adauge un subwoofer sub scaun sau, de ce nu, chiar in portbagaj (musai tb. insonorizat acesta).
  • 2017 SX4 S-Cross 1.4 Spirit MT AllGrip
 
The following users thanked this post: Hoinar

Offline trl

Re: Insonorizare S-Cross
« Răspuns #159 : 16.Dec.2021, 10:47:28 p.m. »
Tweeters time! :)

Am decis sa inlocuiesc si tweeterele din fata (din ultimele doua foto), cele de sub parbriz (la Vitara se afla in portiere-sus), tot cu difuzoare ESX, complementarele mid-wooferelor Horizon pe care le-am montat pe fata.

Pentru o dispersie mai buna a inaltelor am decis sa decupez grila din plastic de deasupra tweeterelor ESX, cu riscul de a deteriora membrana. Am lucrat atent, cu un clipper ascutit si o surubelnita fina, si am fost norocos: nu am atins membrana, e intacta. Tweeterele le-am lipit cu pistolul cu batoane de plastic, deoarece nu am gasit alta solutie mai rapida. Am lipit cu fludor si cate 2 pini la fiecare cablu care iese din crossover (foto #1), ca sa pot face corect contactul electric cu mufa originala din bord; am respectat polaritatea.

Se poate observa diferenta dintre crossover-ul ESX (care are la interior un filtru trece-sus/high-pass facut din condensatori nepolarizati, bobina si rezistente) si un simplu condensator polarizat montat pe tweeter-ul original Suzuki (ultima foto).

Am reusit sa introduc in bord ambele crossovere, sub vechile tweetere, dar putin mai in lateral, astfel incat sa nu blochez introducerea noilor tweetere.

Am facut un test rapid cu un fisier audio de 10 kHz si am masurat cu microfonul un castig de peste 3 dB, ceea ce e foarte bine. La ureche, am observat ca inaltele suna mai "crisp" si mai pronuntat, cu o claritate superioara, completand cu brio mid-wooferele ESX Horizon din portierele fata.

  • 2017 SX4 S-Cross 1.4 Spirit MT AllGrip