Ştiu că există un topic asemănător la Vitara, ştiu că e acelaşi filtru şi la S-Cross, dar am zis că merită şi S-Cross-ul topicul lui în materie. Mai ales că mi-am propus să vin direct cu o soluţie, nu cu o dezbatere.
Pentru că de aici aflasem că maşinile vin din fabrică echipate cu filtru de polen cu carbon activ, am făcut o verificare şi la mine. Remarcasem deja că maşina nu e chiar aspirator de mirosuri, aşa că... nici o supriză, carbon activ:
Supriza a fost să văd cât de subţire e. În poză nu se vede atât de clar, dar puteţi vedea că la scuturare în palmă am reuşit să îl rup puţin. E aproape foiţă şi relativ casant. Uşor dezamăgitor.
La revizii acest filtru se pare că se înlocuieşte cu unul normal, 95850-61M00-000, care la capitolul retenţie mirosuri e... nu e. Şi costă vreo 60 lei.
Pentru că filtrele cu carbon activ Suzuki (99000-990B7-P25) şi chiar cele de la producătorii de top sar binişor de 100 lei, iar cu alde Jakoparts, Herth+Buss, Zaffo, Zero Pollution & Co m-am cam lămurit în trecut în materie de carbon activ (zero barat), am zis că e momentul să schimb strategia.
Adică până la urmă dimensiunile nu-s chiar aşa bătute în cuie, nu? Teoretic 213x191x30. Practic...
- poate fi şi mai scund de 30mm, nu-i bai, că încape, iar dacă e suficient de lung şi lat nici nu joacă în lăcaş;
- mai înalt de 30mm nu merge, că nici nu intră şi nici nu poate fi decupat;
- mai puţin lung sau lat iar nu e ok, că suflă pe lângă el;
- dar dacă e mai lung sau mai lat??
În concluzie mi-am propus să găsesc un filtru cu carbon activ de la Purflux (am eu drag de ei), cu următoarele specificaţii:
- gros de 30mm sau mai puţin, cu ideea (culeasă tot de aici) că eventuala diferenţă de grosime poate fi completată cu o "foaie" de filtru de hotă cu carbon activ decupată la cote;
- lung sau lat de aprox. 215mm şi 190mm sau mai mult, dar mai mult doar pe una dintre dimensiuni (pentru că poate fi decupat doar în lungul pliurilor).
Rezulatul? Purflux AHC208, 216x197x25, 33 lei aici:
http://www.epiesa.ro/cautare-piesa/?find=ahc208Diferenţa de calitate între original şi Purflux (e mai mare decât lasă pozele să se vadă!):
Diferenţa la cote (după rotirea unuia la 90 de grade):
Bricolajul şi rezultatul:
Şi comparaţia la final:
Mă gândesc serios ca diferenţa de "calibru" să o rezolv cu un strat de filtru de hotă decupat la cote, aplicat pe partea de ieşire a aerului. Dar nu e musai, filtrul nu joacă deloc în lăcaş, ar fi doar ceva extra carbon. Adică mai puţin miros de la TDI-uri.
În conluzie, la 33 lei, pot schimba liniştit două pe an, odată cu anvelopele de vară/ iarnă.