Autor Subiect: Vitara in 5 usi cateva informatii...  (Citit de 5023 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Andrei-

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 6
    • Iasi
Vitara in 5 usi cateva informatii...
« : 22.Ian.2017, 03:33:06 a.m. »
As dori sa-mi cumpar o vitara in 5 portiere, modelul vechi din anii 90-97 si as avea unele intrebari pentru cunoscatori.

1. Exista si varianta autoturism in acte, nu doar autoutilitara?

2. Ce motorizare ar fi mai buna? Eu as opta pentru 1.6 16v. Se poate face cip tuning la motor, a facut careva, se merita?

4. Sasiurile sunt identice la intre motorizarile benzina si diesel?

5. Am luat in calcul faptul ca e posibil sa gasesc un exemplar care necesita reconditionare, si as fi curios sa stiu cat e de greu de scos caroseria de pe sasiu, eventual fara portiere. Ce metode cunoasteti?

6. Cum se manifesta pe sosea la drum lung, cum sta cu stabilitatea in viraje?


Masina o cumpar pentru offroad usor spre mediu, mai exact excursii pe drumuri forestiere nemarcate pe harta, unde cu o masina obisnuita m-am intors din drum, apoi mai am de urcat frecvent niste dealuri in jur de 200 de metri, unde iarna e noroi sau zapada.
  • Dacia
 

Offline shpeedy

Re: Vitara in 5 usi cateva informatii...
« Răspuns #1 : 23.Ian.2017, 09:44:21 a.m. »
Sa le luam pe rand:

1. Tinand cont ca la baza este autoturism, ar trebui sa fie total invers... Poate e ceva doar la tine in zona, cu toate ca nu-mi explic de ce - aceasta generatie de Vitara are cel mai mare motor de 2 litri (un V6), deci nu castigi cine stie ce din perspectiva impozitului daca e trecut ca autoutilitara (impozitul la autoutilitarele cu motoare peste 2.0 este mai mic in comparatie cu impozitele la autoturismele de aceeasi capacitate -> de aici logica trecerii unui autoturism ca autoutilitara).

2. Cea mai fiabila este cea de 1.6 (fie ca e 8v sau 16v, pe carburator sau injectie). Desi mai puternic, V6-le 2.0 este destul de sensibil la o mentenanta necorespunzatoare si destul de complicat ca sa-l repare orisicine. Fiind vorba de motoare pe benzina normal-aspirate, fara prea multa electronica, nu se pune problema unui chip-tuning.

3. L-ai uitat...

4. Mi se pare ca exista o diferenta in zona compartimentului motor (la nivelul prinderilor motorului) intre 1.6 si V6-le de 2.0 - dar nu sunt sigur, e de confirmat...

5. Cauta sa iei legatura cu colegul @sosobum de aici de pe forum - el stiu ca se ocupa cu Vitare vechi (service, reconditionare, preparare off-road); de vazut daca se mai ocupa.

6.  Fiind un off-roader clasic (sasiu separat), iti dai seama ca nu are un comportament prea stralucit pe asfalt. Plus ca motoarele nu-ti permit cine-stie-ce prestatii dinamice deosebite pe asfalt.

Alte consideratii:
- AC-ul este destul de rar pe acest model de Vitara, indiferent de motorizare;
- Tinand cont ca vorbim de masini de 20-25 ani, in general cam au rugina (multa), chiar daca aceasta este acoperita de diferitele protectii de plastic - de verificat temeinic pentru a sti la ce sa te astepti;
- Daca exista buget, mai bine te orientezi spre inlocuitor - prima generatie de GV; colegul@ulise aici pe forum are un autobuz d'asta GV de 2.0L si-ti poate spune mai multe.

Bafta!
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 
The following users thanked this post: SuViPa

Offline Andrei-

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 6
    • Iasi
Re: Vitara in 5 usi cateva informatii...
« Răspuns #2 : 26.Ian.2017, 05:29:51 p.m. »

Profit de faptul ca am omis punctul 3, si as vrea sa te intreb daca Grand Vitara, prima generatie, este diferita fata de Vitara in privinta strict a rulajului offroad, si aici ma refer daca are 2x4, 4x4 mic si mare. Pana in ce an si luna a fost fabricata gv cu sasiu separat? Stiam ca pana in 2005, dar nu stiu daca inclusiv decembrie.

Nu sunt cunoscator in domeniu offroad, aici ma refer mai mult la partea strict mecanica...reductoare, blocante si alte cele, insa ma pricep oarecum la motoare clasice, precum si sudura electrica, cu reconstruire/restaurare elemente de caroserie/structura, si mai putin la partea de cutie, transmisie, unde nu m-am bagat vreodata.

Oricum o sa-i intreb si pe colegii cu GV de aici pe forum, dar inainte de a-i intreba cum se comporta masina, sau mai multe detalii, vroiam sa stiu acele lucruri care te-am intrebat mai sus, doar daca stii.

Multumesc pentru ca mi-ai raspuns la toate intrebarile :), chiar si la cea pe care am uitat s-o pun!
  • Dacia
 

Offline shpeedy

Re: Vitara in 5 usi cateva informatii...
« Răspuns #3 : 27.Ian.2017, 04:11:53 p.m. »
GV prima generatie are tot solutia clasica cu sasiu separat - s-a fabricat intr-adevar pana in 2005, cand a aparut generatia a doua de GV.

Referitor la 4x4 - da, se pastreaza si reductorul.

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline ulise

Re: Vitara in 5 usi cateva informatii...
« Răspuns #4 : 08.Feb.2017, 01:15:21 p.m. »
Salut!

1. Exista, desigur. Parerea mea e ca s-au adus in Romania utilitare datorita unei taxe mai mici pentru inscriere.

2. LWB-ul are urmatoarele motorizari benzina: 1.6 16v si 2.0 V6. 2.0 V6 este in motor pretentios. Motorinarele sunt contrarecomandate. 1.6  8v nu s-a montat pe LWB( poate doar pentru anumite tari). Recomandare: 1.6 16v.

4. La 2.0 V6 sasiul e mai lat.

5. Caroseria are 8 prinderi pe sasiu: 4 data si 4 spate.  Recomandare:  Vitarele aduse din Italia- sunt cam certate cu rugina.

6. Cum spuneau colegii, nu are veleitati sportive pe sosea. E stabila, dar nu e pentru viteze mari. Nu ca nu ar duce 130km/h.


3. Grand Vitara-  prima generatie are caroserie portanta- despre ea ti-a raspuns colegul @speedy. Are un facelift aparut in 2003. Are sasiu mai lat fata de Vitara 1.6. GV are viteza maxima mai ridicata, fata de Vitara.

Pentru off-road, atat Vitara, cat si GV, parerile utilizatorilor este ca ar trebui inaltare-  marita garda la sol.

  • Dacia Duster- motor K4M cu GPL
Viata este prea scurta pentru a alerga prin ea.
 

Offline Andrei-

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 6
    • Iasi
Re: Vitara in 5 usi cateva informatii...
« Răspuns #5 : 25.Feb.2017, 06:56:05 a.m. »
Observ din semnatura ta ca ai un GV motor de 2.0 benzina si as vrea sa te intreb daca e la fel de pretentios, si scump la intretinere ca cel de 2.0 de pe vitara.

Ai idee ce valori de compresie ar trebui sa aiba motorul de 2.0 de pe GV?

Momentan ma uit la GV si Vitara in 5 usi, dar inca n-am gasit nimic interesant prin judetele frecventate de mine.

Chiar acum cateva zile am ramas impotmolit in noroi pe o alee in rampa si a trebuit sa las masina la asfalt, si sa fac offroad cu bocancii...iar astazi aflu ca si la tara au aparut noroaie, s-a aruncat niste pamant de la o canalizare fix intr-o poienita pe unde treceam eu, ca cica nu au avut unde sa-l puna.

Sa auzim numai de bine!
  • Dacia
 

Offline ulise

Re: Vitara in 5 usi cateva informatii...
« Răspuns #6 : 25.Feb.2017, 08:58:32 a.m. »
2.0  V6, de pe Vitara LWB, este in motor pretentios. Multi il contrarecomanda. Distributia, desi e pe lant, cand se ajunge la 150 000 km, destul de intalnita situatie, incepe a tacani si impune schimbare. Pret piese distributie - cca 2000 lei.
Motorul de 2.0 16v( 4L,) al GV 1, este cel mai fiabil motor de pe acest model. Cod motor J20A.
Nu cunosc valorile compresiei.
GV  1( cu J20A)  este cam greu de gasit.Nu este o masina, a carei vanatoare, in prisma achizitiei, sa fie focusata in zona imediat limitrofa a propriului habitat.
  • Dacia Duster- motor K4M cu GPL
Viata este prea scurta pentru a alerga prin ea.
 
The following users thanked this post: Andrei-

Offline shpeedy

Re: Vitara in 5 usi cateva informatii...
« Răspuns #7 : 25.Feb.2017, 09:46:48 a.m. »
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 
The following users thanked this post: Andrei-

Offline ulise

Re: Vitara in 5 usi cateva informatii...
« Răspuns #8 : 26.Feb.2017, 08:28:08 a.m. »
  • Dacia Duster- motor K4M cu GPL
Viata este prea scurta pentru a alerga prin ea.
 

Offline Bobcat134

Re: Vitara in 5 usi cateva informatii...
« Răspuns #9 : 11.Apr.2017, 11:24:19 p.m. »
Stie cineva, dintre posesorii Vitara Passion AllGrip daca aceasta vine cu ceasul analog ? Nu stiu daca include acest ceas, si daca nu daca se poate adauga ulterior.

Danke!  :good:
  • Vitara passion 1.6 Mt 5 Allgrip