Reglementarea stabileste clar faptul ca ridicarea vehiculului reprezinta masura tehnico-administrativa pe care politistul rutier o poate dispune in una din situatiile prevazute de art. 143 din Regulament, cand vehiculul stationeaza neregulamentar pe partea carosabila:
Pana acum doar politia locala raspunde la apelurile cetatenilor pentru acces auto blocat. Vedem ce iese cu politia rutiera, insa nu trag sperante. Pentru cei ce nu au folosit serviciile politiei rutiere in caz de acces auto blocat, iata cum stau lucrurile:
1. operatorul intreaba adresa, culaorea, marca si nr. autovehicului in cauza. Eventual te pune sa stai cu ochii pe el si daca dispare sa le mai dai un telefon ca sa nu mai trimita echipajul.
2. odata ajuns echipajul am avut parte de urmatoarele trei cazuri:
a) is nervos, dau buna ziua, soferul contravenient palavrageste, intreb de formalitati, arat actul CI, completez formular, dau buna ziua, contravenientul isi ia amenda.
b) nu is nervos, soferul contravenient palavrageste, politistul o da pe aia romaneasca - "daca nu doriti sa ii dam amenda sunati si spuneti ca a mutat'o intre timp"
c) daca contravenientul e vreun prieten al politiei locale (a se citi mafiot, interlop) politistii vin la adresa, dau noroc si imi zic zambitori ca nu mai e nimeni care ma blocheaza. Cu masina in cauza 5m mai incolo, cu interlopul privindu-ma ranjind de sus. Acesta va bloca accesul auto zi de zi dupa bunul plac.
Ce e comun celor 3 cazuri ? Politia identifica proprietarul auto dupa nr. de inmatriculare si il suna, astfel incat acesta ori este in strada cand apare politia ori deja a mutat masina pe sestache. Ma indoiesc ca acest comportament marca UE sa se schimbe brusc o data cu nu stiu ce alta bucata de hartie imprimata.