Autor Subiect: Calitate parbriz  (Citit de 33256 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline shpeedy

Re: Calitate parbriz
« Răspuns #10 : 06.Dec.2016, 10:57:43 a.m. »
2. Te intinzi pina la parbriz pt ca mergi in pozitie culat (spatar mult lasat pe spate). Daca ti-ai pozitiona scaunul cum ar fi normal, cu degetul de la mina stinga ajungi foarte usor la parbriz in zona parasolarului.

Nu neaparat... Mai mult ca sigur ca e chestie de inaltime (1.85m, craci lungi)... ;)
« Ultima Modificare: 06.Dec.2016, 11:13:29 a.m. de shpeedy »
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline AT

  • Suzi Quatro (spirit 1.6 vvt 4x4 2015) - Probably the first owner of New Vitara in Romania -
 
The following users thanked this post: shpeedy, PAR

Offline Laurentiu

Re: Calitate parbriz
« Răspuns #12 : 06.Dec.2016, 11:41:46 a.m. »
1.85m, craci lungi... ;)
Banuiesc ca esti proportional si ajungi la parasolar.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline SPIRIDUSHU

Re: Calitate parbriz
« Răspuns #13 : 06.Dec.2016, 03:01:05 p.m. »
Salut,

Am mai postat pe forum despre parbriz, am patit eu acum un an si ceva si colegii de forum mi-au spus atunci ca am fost eu ghinionist sa iau o piatra aruncata de tir.
Atunci m-am interesat unde este fabricat parbrizul : Salglas - Ungaria, nu va obositi, nu raspund la mailuri. Am dorit sa aflu si daca "privacy glass" inseamna factor de protectie solara sau este doar o sticla colorata.
Pe modelele diesel, parbrizul este acustic, are folia aceea de la mijloc mai speciala, este tratata si astfel in masina nu se aude motorul - ca la un benzinar. Dar nu este atermic, am intrebat la mai multi producatori de parbrize (eu doream atunci sa pun si pe laterale un heliomat sau atermic), dar nu au pentru modelul nostru. Asa ca ... asta e !
Plus ca acum sa schimbi parbrizul, e trista treaba, dupa aia poate iti ploua in masina alte alea ... sau ai probleme cu semnalul gps samd.
  • New Vitara 1.6 ddis, Luxus
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: Calitate parbriz
« Răspuns #14 : 06.Dec.2016, 03:01:38 p.m. »
Multumesc pentru raspunsuri dar...nu prea ajuta. Nu vorbesc de criblura si circulat cu viteza  in aceste conditii (intradevar atunci pui o mana pe geam sa faci atenuare dar asta merge la pietre mari, nu la mici care oricum te ciupesc si apoi am vazut doar una din  ele). Eu am descris circulatia de autostrada , 120-130 km/h si cate o pietricica ce poate sa sara si de la roata altuia din fata. Asa cum am scris, am luat  vreo 6 in 11200km si toate mi-au lasat semne, unul mai maret ca altul. Si asta nu prea imi vine bine, daca la 120-130 km/h o pietricica iti ciupeste parbrizul ce face la mai mult? Unde e siguranta si mai ales in ce am investit, ca doar nu vreau o masina ciupita de varsat dupa 1 an/20000km! Iar reparatia parbrizului mi-a lasat un gust amar , va dati seama cum o sa arate cu si mai multe reparatii? Pentru mine e clar, exteriorul e slab si in mod sigur le scriu celor de la Suzuki (si vopseaua mi-a sarit intr-un loc dar pentru ea mi-au dat deja tubul de culoare , sa dau cu "oja").
Deci stie cineva ceva mai bun? Oricum suntem dezavantajati ca masina e nou aparuta, eu unul in afara de dealeri nu am incredere in ce prezinta altii. Ma gadeam poate exista o variata cu folie adeziva exterioara, a facut vreo firma ceva in genul?
Cand circuli 2 h zilnic pe autostrata nu exista ghinion ci doar certitudine...cel putin eu am depasit "norma" de o piatra/ciupitura pe luna, ce ma fac in 24 de luni? Va inchipuiti un parbriz cu 30 de ciupituri? Oricum e clar, trebuie sa incep sa "sap" dupa ceva mai bun. Si cu vopseaua e o discutie, mi-a atins pragul cineva cu calcaiul pantofului, s-a zgariat de parca a dat cu smirghel...chiar asa , economie de consum?
« Ultima Modificare: 06.Dec.2016, 03:11:58 p.m. de Costique »
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline SPIRIDUSHU

Re: Calitate parbriz
« Răspuns #15 : 06.Dec.2016, 03:09:19 p.m. »
Eu iti recomand sa stai cu ochii pe producatori aftermarket si cand apare unul calumea, il montezi la niste neni in care ai incredere. Pana atunci, din pacate, nu se pune nimic pe parbriz. Siguranta este , ai folia aceea la mijloc care, teoretic, nu lasa sa-ti cada geamul in poala. Are niste standarde de securitate impuse de UE. Te inteleg si la partea cu vopseaua si ghici ce : tabla nu e galvanizata ! asa ca stai cu ochii pe caroserie, cum e ciupita, cum repara ca atlfel intra rugina pe sub si iti "fierbe" vopseaua peste cativa ani.
Spalat des, reparat ciupituri, reparat parpriz, este cam tot ce poti face. La vospea poti pune folie peste, dar eu nu sunt adeptul.
  • New Vitara 1.6 ddis, Luxus
 

Offline Cosmin09

Re: Calitate parbriz
« Răspuns #16 : 06.Dec.2016, 03:09:33 p.m. »
Eu stiu ca pe parbriz sunt interzise foliile de orice fel (cu exceptia celor care coboara doar pana la nivelul maxim al parasolarelor), dar asta in Romania.

Daca ajungi prin Romania si vrei sa-ti schimb parbrizul si in alta parte decat la dealer, eu iti recomand centrul de parbrize de pe Calea Serban Voda (in apropiere de Piata Eroii Revolutiei) din Bucuresti. Eu acolo am montat pe masina anterioara un parbriz Pilkington. Si m-am declarat multumit de cum au lucrat, de grija acordata masinii iar parbrizul a fost mult mai rezistent decat cel de origine (schimbat si el dupa ce cel cu care venise masina luase multe lovituri) care se crapase anterior in mai putin de o luna de la montaj, din cauza unei pietre. Schimbul l-am facut pe CASCO si am ales sa nu-l fac in service de marca si nu cu piesa de origine.
  • Vitara S 1.4 turbo 4x4 6AT Galactic Grey din 18.11.2015 pana in 07.02.2022
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: Calitate parbriz
« Răspuns #17 : 06.Dec.2016, 03:22:47 p.m. »
Am cautat, Pilkington inca nu are ceva pentru noi  cu noua Vitara. Mai rau e ca nici altii. Asa ca... ma apuc de fumat ( "rabdare si tutun" parca era...)!
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline AT

Re: Calitate parbriz
« Răspuns #18 : 06.Dec.2016, 04:06:30 p.m. »
... parbriz ... standarde de securitate impuse de UE.
... vopseaua ghici ce : tabla nu e galvanizata ! asa ca stai cu ochii pe caroserie, cum e ciupita, cum repara ca atlfel intra rugina pe sub si iti "fierbe" vopseaua peste cativa ani. Spalat des, reparat ciupituri, reparat parpriz, este cam tot ce poti face. La vospea poti pune folie peste, dar eu nu sunt adeptul.


Parbriz:  poate reusim sa aflam daca in aceste standarde UE sunt si prevederi legate de nivelul de protectie (duritate minima) al suprafetei exterioare pe care trebuie sa-l asigure un parbriz montat pe masinile produse in UE.  Apoi putem trage o concluzie.

Vopsea:  folia de protectie pare in acest moment singura solutie de rezolvare a calitatii foarte slabe de protectie a lacului/vopselei respectiv prevenirii riscului coroziunii a tablei subtiri.  Daca tabla este negalvanizata atunci riscul este si mai mare.  Altfel, fara folie de protectie a caroseriei nu stiu cum se poate mentine garantia oferita X ani pentru caroserie. Singurul impediment pe care-l vad in acest moment pentru a aplica o asemenea masura de protectie (corectie a problemei?) o reprezinta  costul aplicarii foliei de protectie a caroseriei, de aprox. 3800 lei .
« Ultima Modificare: 06.Dec.2016, 04:34:04 p.m. de AT »
  • Suzi Quatro (spirit 1.6 vvt 4x4 2015) - Probably the first owner of New Vitara in Romania -
 

Offline enicky

Re: Calitate parbriz
« Răspuns #19 : 06.Dec.2016, 10:20:48 p.m. »
      Recunosc ca am "luat" si eu o piatra destul de mare in parbriz undeva de la jumatate in sus si stanga. Dupa urma lasata si zgomotul puternic am crezut ca e deja spart dar era urma pe praf. Am dat cu mana si nu mai era nimic.
      Cand am pus folia pe geamurile laterale am vazut un mercedes caruia ii colantau parbrizul cu o folie complet transparenta. Cred ca asta e singura solutie viabila de protectie. Nu cunosc rezistenta lui la zgaraieturi(stergatoare).
      Si daca tot ai zis de parbriz, verifica si zona frontala a capotei.
      In zona reparatiei parbrizului incearca o "polisare" cu carpa si pasta de dinti, de mai multe ori si cu marci diferite(intai mai proasta/de 4-5 ori apoi mai buna la fel). Pe vremuri atenuam zgaraieturile geamului de la ceasul de mana cu aceasta metoda.
      L.P. Vad ca se aprofundeaza iar subiectul garantie vopsea : eu zic sa nu mai despicam firul in 4 inutil, pt. ca din ce-mi amintesc eu(n-am chef sa mai verific), garantia acopera o corodare de la interior catre exterior.(deci garantia este lejer "acoperita") Asadar exteriorul ne apartine total, independent de garantie. :angel:
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip