Pentru că sunt de multişor posesor de Honda şi pentru că ştergătoarele de Honda sunt a pain in the ass (cel puţin în materie de preţuri practicate de dealeri), am făcut de-a lungul anilor "cercetări extinse" pe linia asta şi după încercări cu tot felul de surogate (prostii de la hypermarket, Bosch, Valeo etc. - unele mai scârţâitoare ca altele...) am ajuns până la a găsi şi a aduce din Japonia lamelele (inserturile) originale Mitsuba ambalate de Honda sub brandul lor intern HAMP (Honda AfterMarket Parts).
Aşadar se schimbă doar lamela de cauciuc, nu e nevoie de întreg ştergătorul.
Avantaje... înlocuirea cu lamela originală şi calitatea aferentă, ştergătorul original rămâne pe maşină (cu design-ul original) etc.
După ce de curând am făcut pasul şi spre Suzuki, nu mică mi-a fost surpriza să constat că noua Vitara are exact acelaşi tip de ştergătoare ca CR-V III, CR-V IV, Accord VIII, Civic IX... (fiecare cu dimensiunile ei, evident). Ca să vă faceţi o idee, mai jos schiţa de la un Accord:

Ştergătoarele sunt reperele 18 şi 20 şi exact la fel sunt şi la Vitara (alte dimensiuni). Inserturile (lamelele) sunt reperele 19 şi 21 şi au, la Vitara, 600mm şi 400mm. Dacă o să aveţi curiozitatea să vă uitaţi îndeaproape la ce aveţi pe maşină, ar trebui să vedeţi asta:

Pentru înlocuire (sau măcar inspecţie) extrageţi lamela din ştergător (trageţi cu curaj, nu se întâmplă nimic), observaţi cele două "vertebre" metalice introduse în şanţurile de ghidaj. Acestea se transplantează pe noua lamelă, care se introduce înapoi în ştergător. Easy-peasy.
Dar la ce vârstă au noile Vitare nu prea ar fi trebuit să apară deja probleme cu ştergătoarele originale, dar atunci când vor apărea reţineţi că există posibilitatea de a schimba doar lamelele. Sfatul meu e să încercaţi periodic să le şi întoarceţi (scoateţi lamela din ştergător pe la un capăt şi o introduceţi rotită prin celălalt capăt - practic expuneţi cealaltă faţă).
Sunt prea nou pe forum ca să îndrăznesc să deschid un topic la bursă cu inserturile. Am un topic de acest fel cu vechime pe Hondafan şi anunţuri pe OLX. În fine, paragraful ăsta se poate şi şterge, nu-i bai, vroiam în primul rând să vă spun că pentru ştergătoare există o variantă OE cu un preţ decent.
PS: Dacă la Vitara lucrurile mi-s foarte clare, partea proastă (pentru mine) e că pe S-Cross-ul pe care îl aştept după 9 decembrie par să fie alte inserturi, mai subţiri. Aprofundez după ce-mi vine maşina.

La celelalte modele Suzuki habar n-am cum e, posibil ca la cele din ultimii ani să fie tot inserturi Mitsuba.