A încercat cineva pe Vitara sa schimbe becurile halogen cu becuri led cu chip-uri CREE?
Am văzut in C-ta mai multe mașini care au asa ceva și in trafic sunt o.k. spre deosebire de kit-urile xenon aftermarket...
Led-urile after market sunt ok asa cum le vezi tu din exterior. Trebuie sa fi condus tu masina pe intuneric cu astfel de becuri ca sa tragi o concluzie.
Eu am testet pe farurile Vitarei, atat Led cat si Xenon.
Daca as clasifica, as pune pe primul loc Xenonul (35W, intensitate luminoasa echivalenta unui bec high efficiecy Osram sau Philips, dar lumina mai alba). Apoi becul clasic cu incandescenta (halogen). Si la urma Led-ul aftermarket.
Problema observata de mine la Led este neuniformitatea puternica a luminii proiectate. Se formeaza in fata zone cu stralucire mare amestecate cu pete intunecate. In zone cu ilminat stradal nu iti dai seama; trebuie sa iesi la sosea ca sa observi asta. Este mai deranjant decat o lumina msi slaba, dar relativ uniforma.
Cauza este unidirectionalitatea luminii chipurilor led. Pe "batul" suport al led-urilor sunt doua chipuri ce emit lumina preponderent in sus si in jos. Oglinda si lupa nu reusesc sa imprastie aceasta distributie de lumina uniform in afara farului.
Altfel sta problema la incandescent, unde filamentul are o emisie uniforma in toate directiile. Ansamblul optic oglinda + lupa este optimizat pentru acest gen de emisie luminoasa si o distribuie cat poate de uniform in afara. Becul Xenon, emite la fel ca incandescentu', lumina in toate directiile. De aceea acest gen de bec este mai bine potrivit decat led-ul.
In opinia mea, optiunile de iluminat la Vitara cu far faza scurta cu lupa sunt:
- bec halogen ultra, plus, high, ultimate, sau cum le-or mai numi producatorii - asta pentru a avea un plus de lumina ramanand in litera legii
- halogen 35w, 4300-6000K - lumina foarte decenta fara a deranja pe cei din fata. Din punctul meu de vedere at trebui acceptate legal pe faruri cu lupa. Deocamdata sunt acceptate doar cele de 25W, indiferent de tipul de far.
- becuri Led - doar daca mergi preponderent in zone cu iluminat stradal, si mai ales daca vrei sa impresionezi pe "prieteni". Daca ma gandesc bine, Led-urile aftermarket ar putea fi puse in afara legii langa Xenoane.
Sa nu intelegeti ca hulesc Led-urile, dar ele functioneaza foarte bine, mult mai bine, doar in constructie dedicata.