Buna seara,
O scurta istorie a unei revizii ce trebuia sa fie foarte simpla dar a devenit subiect de stres.
Ca tot omul inainte de plecarea in concediu am hotarat sa merg la Expocar Constanta (sunt din Tulcea) sa fac prima revizie (intrucat nu am parcurs 15.000km ci doar 8.500km a fost cea de 1 an). Mare greseala. Inca de cand a fost adus uleiul si filtrul pentru schimb (la recomandarea celor de acolo nu e nevoie de schimb filtre aer si polen) am vazut pe bidon ulei pentru diesel. Mecanicul cu toate ca inainte discutasem despre masina si stia ca e benzina a motivat ca asta a primit de la magazie. Abia la insistentele mele a plecat sa schimbe cele 4 bidoane cu un bidon de 4 litri corect. (uleiul pentru benzina clasa 5W30 cu eticheta rosie, cel pentru diesel 5W30 eticheta verde). Toate bune si frumoase obosit dupa tarasenia cu uleiul pleaca omul la tigara ca e ostenit si ma lasa cu ochii in soare. Revine dupa 10 min si se apuca de turnat uleiul in motor din bidonul de 4 litri de nu se mai opreste. (au ramas cred 50-100ml). Il intreb ce cantitate intra: raspuns 3,8l (nu ma certati trebuia sa stiu, acum stiu 3,3l). Bun, e gata, vine alta persoana sa reseteze intervalul de service, ok. Nu am fost atent daca a verificat nivelul pe joja, l-am intrebat, raspuns e ok, stati linistit. (alta greseala a mea - vezi cu ochii tai). Platesc si plec acasa. Pe seara hai sa imi arunc ochii in manual, inghet 3,3l nu 3,8-3,9l cat a pus marele mecanic. Azi dimineata merg la masina si verific pe joja: inca jumatate peste reperul maxim.
Concluzie documentati-va inainte si verificati singuri, mecanic de 2 bani. Niciodata nu mai calc pe la Expocar.
Ma gandesc doar ca am mers 120 km cu uleiul mult peste nivel. O sa vad daca sunt consecinte probabil mai tarziu.
Cele bune!