Autor Subiect: PTC – dispozitiv electronic de amplificare a incalzirii ( diesel )  (Citit de 4213 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline MariusS

Salut,

Cum nu am gasit nimic referitor la acest subiect pe forum, am zis sa creez un topic nou.

Cand am primit oferta de la dealer, printre multiplele dotari, era si "PTC – dispozitiv electronic de amplificare a incalzirii ( diesel ) ".
La livrarea masinii, am intrebat ce inseamna. Se pare ca este un sistem auxiliar care incalzeste mai repede motorul si porneste automat daca temperatura de afara este scazuta ( sub 7 grade parca ).

Avand in vedere ca de ceva vreme vremea s-a racit, ati simtit utilitatea acestei optiuni ? Se simte in vreun fel cand este activa ?
Incalzeste motorul..sau doar temperatura la interior ?

Eu nu am simtit nici o diferenta...si d'asta intreb. :dknw:

ps: daca subiectul nu e relevant...mi scusi signori  :)

  • Vitara 1.6 DDIS Spirit ALLGRIP
 

Offline BXXENL

Re: PTC – dispozitiv electronic de amplificare a incalzirii ( diesel )
« Răspuns #1 : 19.Oct.2016, 04:13:17 p.m. »
La smart fortwo diesel este o rezistenta electrica pe langa electro-ventilator, practic transformand sistemul de ventilatie intr-o aeroterma.

Rezistenta se activeaza numai cand afara e foarte frig, caldura e data la maxim si parca si ventilatia trebuia sa fie pe o treapta anume.

Acest sistem este total diferit de acele Sirroco, incalzitor auxiliar ce arde carburant pt a incalzi lichidul de racire.

Mai mult ca sigur manualul explica functionarea acestei dotari.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline MariusS

Re: PTC – dispozitiv electronic de amplificare a incalzirii ( diesel )
« Răspuns #2 : 19.Oct.2016, 04:22:34 p.m. »
Nu prea am gasit detalii in manual..sau poate mi-au scapat.

Asta ma interesa si pe mine..daca trebuie sa mai apas ceva butoane de la clima, ca sa functioneze optim.
Dealerul mi-a zis ca daca nu e temperatura sub 7 grade, pot sa activez sistemul manual, apasand butonul FRONT ( cel cu ventilatia pt parbriz )...dar in acelasi timp porneste si AC-ul...si parca mi se pare ciudat sa stau cu AC pornit iarna

Apoi, daca sub 7 grade el porneste automat...sa inteleg ca nu mai conteaza ce treapta si mod de ventilatie am ?

E grea tehnologia asta  :)
  • Vitara 1.6 DDIS Spirit ALLGRIP
 

Offline BXXENL

Re: PTC – dispozitiv electronic de amplificare a incalzirii ( diesel )
« Răspuns #3 : 19.Oct.2016, 04:26:43 p.m. »
A/C face si cald, nu doar frig,are foarte mult sens sa-l folosesti si iarna, si in plus, daca nu-l folosesti se strica.

Pe langa asta, el si usuca aerul, de aceea porneste automat atunci cand directionezi aerul spre parbriz, altfel s-ar aburi foarte repede parbrizul.



  • SX4 1.5
Alex
 

Offline enicky

Re: PTC – dispozitiv electronic de amplificare a incalzirii ( diesel )
« Răspuns #4 : 19.Oct.2016, 04:41:23 p.m. »
..... Se pare ca este un sistem auxiliar care incalzeste mai repede motorul....
Eu nu am simtit nici o diferenta...si d'asta intreb. :dknw:
               Acest sistem , daca exista, este foarte util, mai ales la diessel. N-ai simtit diferenta intre ce si ce? Pai tocmai asta e rolul lui, sa "atenueze" dif. de temperatura si asta e bine ca n-ai simtit diferenta! Diferenta ar fi  ca motorul/habitaclul se incalzesc la fel de  repede cand e 0gr.  sau -5. Inteleg ca nu e ceva cu on/off, ca porneste automat, deci nu poti face o dif. de genul azi pornesc cu dispozitivul resp., maine fara, sa vad cum e. Ca fost posesor de motorizare diesel as aprecia existenta acestui dispozitiv.
  L.P.  Deci asta e toata jmecheria ; la +7 se incalzeste in 10min, dar si la 0grade(+dispozitiv) tot in 10min.Fara dispozitiv de ex. in 15min.
« Ultima Modificare: 19.Oct.2016, 04:58:43 p.m. de enicky »
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline MariusS

Re: PTC – dispozitiv electronic de amplificare a incalzirii ( diesel )
« Răspuns #5 : 19.Oct.2016, 04:53:33 p.m. »
Ca diferenta, ma refeream la temperatura din interior.
Mai exact, dupa cat timp incepe sa sufle aer cald. Si nu am sesizat ca s-ar incalzi mai repede fata de perioada trecuta ( cand era frig afara, dar nu sub 7 grade ).

Cred ca cel mai bine o sa "il simt" la iarna. 
Ai dreptate. Si eu cred ca este foarte util daca functioneaza corespunzator ( si nu vad de ce nu ar face-o ).

Thanks
  • Vitara 1.6 DDIS Spirit ALLGRIP
 

Offline >pexic<

Re: PTC – dispozitiv electronic de amplificare a incalzirii ( diesel )
« Răspuns #6 : 19.Oct.2016, 05:31:19 p.m. »
Salut, este vorba de un dispozitiv tip "webasto" insa traducerea este...sa zicem "nefericita" (desi corect ar fi "tradus de un analfabet")
Pe scurt si pe intelesul celor atehnici: o mica pompa livreaza motorina din rezervor catre un "arzator" fara flacara ( "resoul" arde fara flacara - ca sa va faceti o idee) prin acest dispozitiv trece si lichidul de racire care se incalzeste si la randul lui incalzeste motorul.
Consumul de motorina este foarte mic iar sistemul functioneaza doar sub o anumita temperatura. Multi producatori l-au implementat dar fiecare sub o alta denumire..una mai tampita decat alta ca deh...drepturi de autor..
bafta! 
Fă din disperarea cea mai profundă, speranţa cea mai invincibilă.
 
The following users thanked this post: enicky

Offline MariusS

Re: PTC – dispozitiv electronic de amplificare a incalzirii ( diesel )
« Răspuns #7 : 19.Oct.2016, 06:19:09 p.m. »
Viitorul suna bine.
Abia astept sa ma surprinda ( placut ) sezonul rece.  :D

  • Vitara 1.6 DDIS Spirit ALLGRIP
 

Offline yeti

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1520
  • Thanked: 551 times
  • Gen: Bărbat
    • Bucuresti, Sector 3
Re: PTC – dispozitiv electronic de amplificare a incalzirii ( diesel )
« Răspuns #8 : 19.Oct.2016, 08:31:07 p.m. »
PTC heater amplifier este un "simplu" radiator electric instalat linga (sau chiar integrat cu) radiatorul "normal" de incalzire al sistemului de climatizare.
Deci "electric", nu cu ardere de combustibil lichid. Si incalzeste aerul ventilat in habitaclu, nu lichidul de racire al motorului.

Dar am ceva dubii ca acest sistem este furnizat de Suzuki (ca standard sau optional). Asta pentru ca n-am gasit nici un semn de existenta a lui pe unde am cautat:
- Suzuki.ro (http://www.suzuki.ro/autoturisme/modele/vitara-diesel/vitara-1-6-ddis-spirit-allgrip/)
- Manualul utilizatorului
- Site-urile Suzuki Danemarca si Suedia (m-am gandit ca p'acolo e mai frig si poate este un optional regional). Pe aceiasi idee a frigului, am cautat so pe suzuki.ru, dar acolo nu este piata pentru diesel-uri.
- in general pe www, cautand cu Google.

A/C face si cald, nu doar frig
Teoretic poate sa faca si cald, prin inversarea fluxului fluidului refrigerent intre radiatorul intern si cel extern (cum fac unele sisteme pentru spatii de locuit). Dar pe automobile nu prea am auzit sa fie utilizat. Este mai simplu si  intra in functiune mai rapid sistemul electric. Si mai mult, echipamentele AC se descurca cam greu sa mai faca caldura in interior cand afara sunt grade mai multe cu minus.
Citat
Pe langa asta, el si usuca aerul, de aceea porneste automat atunci cand directionezi aerul spre parbriz, altfel s-ar aburi foarte repede parbrizul.
Uscarea se produce doar atunci cand AC raceste aerul
  • Opel Mokka Cosmo 1.4 benzina turbo 140CP 6MT 4x4 Red Velvet BFGoodrich G-grip allseason2 (fost Suzuki Vitara Cool 1.6 benzina 120CP 2WD 5MT Superior White Michelin CrossClimate)
Vitara 
Mokka
 

Offline MariusS

Re: PTC – dispozitiv electronic de amplificare a incalzirii ( diesel )
« Răspuns #9 : 20.Oct.2016, 08:54:16 a.m. »
"Dar am ceva dubii ca acest sistem este furnizat de Suzuki (ca standard sau optional)"

Am primit Fisa produsului Suzuki Vitara Spirit de la mai multi dealeri. In toate am gasit acest sistem ( pt diesel ).
Si mie mi s-a parut ciudat ca nu a dezbatut nimeni subiectul ( nici aici pe forum, nici in alta parte ).

Am sesizat alt lucru :

Apasand butonul FRONT ( cel cu ventilatia pt parbriz ), care activeaza optiunea ... probabil exista un consumator suplimentar, astfel incat se dezactiveaza Start-Stopul ( testat mai multe zile : daca am ventilatia pe Front, nu se mai opreste la semafor )
Initial m-am speriat, am crezut ca s-a stricat. Dar mutand fluxul de aer  ( de ex. la picioare, sau prin gurile centrale ), totul a fost ok si a inceput sa functioneze Start-Stopul.
  • Vitara 1.6 DDIS Spirit ALLGRIP