Autor Subiect: Celerio - model 2015 +  (Citit de 7600 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline enicky

Re: Celerio - model 2015 +
« Răspuns #30 : 07.Oct.2017, 12:14:03 a.m. »
    Salut @Soimu si bine ai venit!
   Legat de roti, eu am cu jante de otel pt. iarna si aliaj pt. vara. Si am mai auzit si la alti colegi la fel. Motivul ar fi ca iarna jantele se deterioreaza mai repede datorita glodurilor de gheata, iar otelul se repara mult mai usor si mai ieftin, ceea ce nu se poate spune si despre jantele de aliaj. Acestea din urma se repara si ele dar costa mult mai mult. In plus iarna, datorita mizeriei nici nu se mai vede bine ce fel de jante are masina, deci nu le poti pune in adevarata lor valoare pe cele de aliaj.
   Ramane sa alegi tu cum iti place.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline toma

Re: Celerio - model 2015 +
« Răspuns #31 : 07.Oct.2017, 08:38:41 a.m. »
@Soimu  alegerea in privinta rotilor (jante si anvelope) o faci in functie de necesitati si buget.

1. Din punct de vedere al performantei cea mai buna varianta este sa ai doua randuri de anvelope - de vara si de iarna. Aceasta varianta insa vine si cu cel mai ridicat cost. In privinta jantelor in in aceasta varianta doua subscenarii:
    - folosesti un singur set de jante - cele cu care vine masina. Va trebui ca in fiecare primvara/toamna sa faci schimbul de anvelope pentru care evident vei plati de fiecare data. La inceput este mai ieftin pentru ca nu mai dai banii pe inca un set de jante dar in timp costurile astea se aduna (schimbat anvelope, echilibrat roti, eventual indreptat jante)
    - folosesti doua seturi de jante. Poti opta pentru unele de tabla iarna  fiind mai ieftine decat cele de aliaj. In plus poti lua o dimensiune mai mica daca in cartea masinii sunt prevazute mai multe marimi compatibile. O marime mai mica a jentilor se va reflecta si in anvelope mai ieftine (la new Vitara de exemplu am jantele de vara R17 din aliaj si cele de iarna R16 din otel - anvelopele de iarna R16 fiind mai ieftine ca cele R17). Din punct de vedere al costurilor insa trebuie sa scoti bani din buzunar pentru inca un set de jante. Totusi, daca tii masina suficient de multi ani, costul cu un set nou de jante va fi mai mic decat cel cu schimbarea anvelopelor de doua ori pe an. Sa schimbi rotile o poti face si singur, chiar daca alegi sa o faci la vulcanizare/service e mult mai ieftin decat sa schimbi anvelopele de pe jenti. Atenti insa ca in acest scenariu mai sunt doua lucruri de mentionat: setul complet de roti este evident mai voluminos si mai greu decat doar anvelopele. In cazul in care nu dispui de loc suficient pentru depozitarea lor va trebui sa le lasi la un "hotel de roti" implicand niste costuri anuale suplimentare.

2. Anvelope all season. Este cea mai ieftina varianta deoarece cumperi un singur set de anvelope pe care le folosesti permanent pana se uzeaza - fie de la numarul de km parcursi fie de la trecerea timpului. Le vinzi pe cele cu care vine masina - fiind practic nou-noute. Avand un singur rand de anvelope nu-ti mai bati capul nici cu dilema jentilor. Din punct de vedere al performantei insa anvelopele all-season nu sunt alegerea optima.

Avand in vedere conditiile mentionate de tine:
Citat
nu face mai mult de 3000-4000km/an in Bucuresti
eu as alege varianta a doua ca fiind cea mai buna din punct de vedere financiar iar din punct de vedere al performantelor, conducand doar in Bucuresti, nu cred ca vei simti lipsa unor anvelope performante de iarna sau de vara. La un numar atat de mic de kilometri va trebui sa schimbi anvelopele nu din cauza uzurii datorate rulajului ci din cauza imbatrinirii cauciului in timp. Si dupa cativa ani vei schimba doua randuri de anvelope ... Daca alegi all season le poti schimba linistit o data la 4 ani, ruland mereu cu anvelope noi a caror performanta o va depasi pe cea a unor anvelope dedicate vara/iarna dar cu varsta de 8 ani.


Evident, daca "banii nu e o problema", cumpara doua seturi de roti si cele mai performante gume.

PS: Cred ca e prima data cand sfatuiesc pe cineva sa cumpere anvelope all-season. Eu am o vorba: "all-season is no season", dar la 4000km/am facuti doar in Bucuresti chiar nu cred ca are rost sa risipesti bani pe doua randuri de roti. Mai bine bagi banii in niste anvelope all-season premium.

PS2: suntem foarte multi pe aici care am luat doua seturi de roti cu anvelope dedicate vara/iarna dar vorbim de zeci de mii de kilometri pe an in conditiile cele mai variate de drum - prin urmare performanta a primat asupra costului prin prisma necesitatii. Chiar si in cazul unor astfel de necesitati avem colegi (@yeti e un exemplu) care au ales all-season economisind niste bani.

  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 
The following users thanked this post: gabineg, rexkrokiDAU

Offline Soimu

Re: Celerio - model 2015 +
« Răspuns #32 : 07.Oct.2017, 11:17:49 a.m. »
 Multumesc tuturor care mi-ati raspuns si cu sfaturile voastre m-ati ajutat sa iau o decizie; am considerat si urmatoarele:

-utilizare Celerio in Bucuresti 3000-4000 km/an (suzuka  Celerica va inlocui un Ford KA care din 2007 pana acuma fost utilizat in Bucuresti 37.000 km si nu a facut decat 3 drumuri in afara orasului; unul la Pitesti si doua la Sinaia; cauciucurile cand le-am schimbat aveau profilul neuzat dar incepusera sa apara mici fisuri de imbatranire; am pus de iarna si a mers si vara si iarna cu ele si arata tot ca noi la asa kilometrii putini facuti)...deci e clar ca se vor inlocui anvelopele la imbatranire si nu la uzura!

-La o masina care ma va costa in gama 7500-8000 euro gandesc procentual si nu in valoare absoluta, astfel ca mi se pare nefiresc o cheltuiala suplimentara nejustificata de aproximativ inca 1000 euro pe niste roti de otel de la dealer+ cauciucuri + senzori de presiune(astia sunt "buba" care salta mult cheltuiala!), si care (aceasta 1000 euro in plus) nu se justifica si nu se va amortiza la o masina de vreo 8000 euro.

Deci decizia e luata (si multumesc inca odata tuturor celor care au citit si au raspuns nedumeririlor mele...)imediat ce voi lua masina voi merge sa dau jos cauciucurile originale(sa vedem cum si unde le voi valorifica ulterior) si voi monta niste cauciucuri "allseason" pe gentile originale de otel ale masinii, care daca nu sunt incidente sa impuna schimbarea vor fi folosite pana la imbatranire. O sa veghez la vulcanizare ca schimbarea sa se faca cu grija sa nu se afecteze senzorii de presiune, ca sa nu apara probleme la afisajul bordului.
Costurile noilor anvelope "allseason" le estimez la aproximativ 800-1000 lei; nu stiu ce marci sa aleg...aici astept sfaturi, nu vreau extremele(cele mai ieftine sau cele mai scumpe, ci cele rezonabile ca raport pret/calitate); tipul este 165/65/R14 79T

Va rog, daca un posesor de Celerio poate sa-mi spuna cu ce fel de anvelope de vara(ce fabricant) vine masina din Tailanda...sau macar unde gasesc informatia asta pe net.

In afara de problema cauciucurilor am inteles ca ar mai trebui sa ma preocup de cea a scutului motor care inca nu se fabrica sau mestesugareste pe undeva si a aparatorilor de noroi la rotile din spate...orice comentariu pe aceste subiecte sunt bine venite!

Cu stima, Soimu

(multumesc Toma pt.timpul acordat in raspunsul f. amplu)



  • 2018 SWIFT 1.2 PASSION 90 CP 2WD si 2018 IGNIS 1.2 GLX AllGrip
 

Offline yeti

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1520
  • Thanked: 551 times
  • Gen: Bărbat
    • Bucuresti, Sector 3
Re: Celerio - model 2015 +
« Răspuns #33 : 07.Oct.2017, 01:39:21 p.m. »
Costurile noilor anvelope "allseason" le estimez la aproximativ 800-1000 lei; nu stiu ce marci sa aleg...aici astept sfaturi, nu vreau extremele(cele mai ieftine sau cele mai scumpe, ci cele rezonabile ca raport pret/calitate); tipul este 165/65/R14 79T
In domeniul de pret considerat, sugestiile mele ar fi:
- Vredestein Quatrack 5 https://www.compari.ro/anvelope-c3615/vredestein/quatrac-5-175-65-r14-82t-p301212533/
- Nokian Weatherproof https://www.compari.ro/anvelope-c3615/nokian/weatherproof-175-65-r14-82t-p306978485/
- Hankook Kinergy 4S https://www.compari.ro/anvelope-c3615/hankook/kinergy-4s-h740-175-65-r14-82t-p381516051/
Doar putin peste 1000 lei ar fi modelul ce a iesit pe primul loc in mai multe teste si review-uri:
- GoodYear Vector https://www.compari.ro/anvelope-c3615/goodyear/vector-4seasons-gen-2-175-65-r14-82t-p336650776/

Pentru toate cele 4 sugestii vezi referinte aici: http://www.autoexpress.co.uk/accessories-tyres/92863/all-season-tyres-test-20162017-top-all-weather-tyres-tested
  • Opel Mokka Cosmo 1.4 benzina turbo 140CP 6MT 4x4 Red Velvet BFGoodrich G-grip allseason2 (fost Suzuki Vitara Cool 1.6 benzina 120CP 2WD 5MT Superior White Michelin CrossClimate)
Vitara 
Mokka
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Celerio - model 2015 +
« Răspuns #34 : 07.Oct.2017, 02:53:09 p.m. »
Oferta pe dimensiunea asta e mai redusa in comparatie cu anvelopele cu dimensiuni mai mari.
Ca si colegul @yeti , as alege Nokian Waterproof. Pentru o cotare "medium price" ar merge Debica Navigator 2. Pentru siguranta sotiei nu merita sa te zgarcesti la 100-200 lei...
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline enicky

Re: Celerio - model 2015 +
« Răspuns #35 : 07.Oct.2017, 04:12:50 p.m. »
    Omul a intrebat de jante si l-ati bagat in cauciucuri ! :)
   Tot raul spre bine, cu ocazia asta a mai luat si ceva informatii despre anvelope.
   Personal ma feresc sa dau sfaturi  care il canalizeaza pe interlocutor direct spre ce mi-ar place mie, mai ales cand este vorba de siguranta personala si a traficului in general. Mai ales ca anvelopele sunt chiar un element de siguranta al masinii.
   O masina care este putin utilizata este fie a doua masina a familiei, fie propietarul chiar o foloseste rar/ocazional.
      Daca o foloseste zilnic dar pe distante scurte, inseamna ca o "cunoaste" si deci se "adapteaza" la cauciucurile all season, dar daca o foloseste ocazional atunci va avea o problema.
       In aceasta a doua situatie eu i-as recomanda anvelopele de iarna.
   Siguranta adica viata, in traficul nebun de astazi, mi se par mai importante decat suma de 1000, sau 2000 lei cheltuiti(sau economisiti) pe 4 anvelope de iarna(utilizand aceleasi jante si vara si iarna), mai ales in conditiile in care masina repectiva nu este una "mare", "solida" in care sa nu-ti fie teama de accident, ba dimpotriva. Decat sa dau acesti bani la doctor(si poate in zadar) mai bine i-as da pe cauciucuri.
   Nu sunt cel cu drobul de sare, dar este bine de luat in calcul toate variantele si sa-l lasam pe el sa aleaga.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline toma

Re: Celerio - model 2015 +
« Răspuns #36 : 07.Oct.2017, 05:21:21 p.m. »
@enicky ce nu ai luat in considerare in raspunsul tau este profilul de utilizare al masinii. Anvelopele de iarna au avantaj asupra celor all-season doar pe zapada, in celelalte trei sezoane le sunt net inferioare. Eu am umblat vara cu anvelope de iarna si nu e nici o placere (masina folosita zilnic, predominant urban - te obisnuiesti cu distanta de franare mai mare; pe ud insa in afara localitatii ma cam temeam sa calc acceleratia).
 Cum sotia va conduce masina in oras sunt doar cateva zile pe an in care anvelopele de iarna chiar sa aduca un avantaj, in acele zile doamna poate merge cu metroul sau lua un
Uber :)
 Si vorbind de siguranta, daca doamna nu e vitezomana si nu conduce noaptea cand se intampla accidentele urate pe fondul vitezei, cel mai grav lucru pe care il poate pati din cauza anvelopelor este sa boteasca niste tabla. In plus traficul nebun nu-l controlezi cu anvelopele tale...cineva te poate lovi, Doamne fereste, chiar daca ai tu anvelope super.
Cum spuneam in postul anterior nu sunt deloc fan-ul anvelopelor all-season dar considerand modul estimat de utilizare al masinii cred ca e solutia optima.
 Sugestiile lui @yeti respectiv @gabineg mi se par foarte bune fiind insotite de rezultatele unor teste.

PS pentru @Soimu: scutul e util dar daca o folosesti doar in oras nu e neaparat necesar. Daca doamna e un sofer atent nu te framanta...daca insa o stii ca sofeaza de parca ar conduce un tanc sovietic atunci monteaza unul - va salva baia de ulei  in cazul unor borduri inalte sau in cazul unor denivelari pronuntate in asfalt pe care nu toti le sesizeaza si dau cu "burta" masinii cand le abordeaza in viteza.
 Aparatorile de noroi la rotile din spate au o eficienta modesta. Vitara fiind primul meu hatchback am fost exasperat la inceput de cat de tare se murdareste in partea din spate. Am montat aparatori si surpriza: se murdareste aproape la fel  =)) . Poate exista unele mai lungi care sa fie mai eficiente, ale mele nu-s. Daca gasesti ceva ieftin (eu am luat de la @yeti care le comandase pe Aliexpress) pune-i. Daca nu, fa economie!
« Ultima Modificare: 07.Oct.2017, 05:41:07 p.m. de toma »
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline enicky

Re: Celerio - model 2015 +
« Răspuns #37 : 07.Oct.2017, 06:13:05 p.m. »
@enicky ce nu ai luat in considerare in raspunsul tau este(1) profilul de utilizare al masinii. Anvelopele de iarna au avantaj asupra celor all-season(2) doar pe zapada, in celelalte trei sezoane le sunt net inferioare. Eu am umblat vara cu anvelope de iarna si nu e nici o placere (masina folosita zilnic, predominant urban - te obisnuiesti cu distanta de franare mai mare; pe ud insa in afara localitatii ma cam temeam sa calc acceleratia).
 Cum sotia va conduce masina in oras sunt doar cateva zile pe an in care anvelopele de iarna chiar sa aduca un avantaj, in acele zile doamna poate merge cu metroul sau lua un
 Si vorbind de siguranta, daca doamna nu e vitezomana si nu conduce noaptea...(3)
  (1) am inteles ca sporadic, rar, etc.
  (2) gresit(sunt bune si pe ger uscat) - nu-ti argumentez de ce, iti las tie placerea sa te documentezi :) Dar daca mergem si vara cu anvelope de iarna....
  (3) si daca..., si daca..., si daca nu foloseste masina nu i se-ntampla nimic.  :-))
   Cu toata dragostea, daca ar fi pt. doamna mea cu atat mai mult i-as lua cauciucuri de iarna. :)
   Parerea mea .... :pardon:
  Dar e problema colegului, nu-i a noastra....
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Soimu

Re: Celerio - model 2015 +
« Răspuns #38 : 08.Oct.2017, 03:24:03 p.m. »
Dragi colegi,

Acest Celerio va fi masina sotiei de mers la servici si mers la cumparaturi(joia dupamiaza la Piata de legume/fructe si vinerea dupaamiaza la Supermarket); din pacate locuim intr-un Bucuresti supraaglomerat si foloseste trasee centrale la ore aglomerate cand mai mult se circula bara la bara; de aceea ponderea de mers este cu metroul; ia masina cand dupa servici merge la cumparaturi sau in vreo mica vizita. (pt.mers in afara orasului avem masina mai mare, un diesel 2.0L)
In 10 ani actuala masina care va fi inlocuita de Suzuki Celerio a facut cam 37.000 km si nu sunt motive ca noul micut sa faca mai mult...chiar revine destul de scump sa faci revizie la timp in fiecare an schimband uleiul si filtrul la numal 3000-4000 km....dar asta e situatia! am inteles ca este necesar pt. mentinerea garantiei si costa cam 500 lei.

Am decis, cum de altfel am primit si aici sfaturi, sa echipam masina cu cauciucuri All-Season si asta numai pentru a ne conforma legii si a nu plati amenzi inutile. La modul de utilizare al acestei masini si pe traseele uzuale pe care le face(se merge mai mult bara la bara, viteza nu depaseste 40 km/h si rar si in w/e mai poti sa atingi 60 km/h, cand e orasul linistit dar trebuie sa fi atent la treceri pietoni, caini, gropi, alti nebuni care fac slalom, deci nu ai unde sa-i dai talpa astfel nu prea exista pericole la care sa "colaboreze" important anvelopele! La ce viteze medii se circula in Bucuresti (cred ca 12-23 km/h) poti sa mergi cu orice cauciucuri fie vara, fie iarna...nu e nicio diferenta!...la actuala masina avem de ani buni (de cand a aparut legea) cauciucuri de iarna, si dupa atatia ani, folosite non-stop vara+iarna sunt in conditie excelenta ca uzura si nu vedem nicio diferenta la condus...deci? Nu e vorba de a economisi unde nu trebuie (la anvelope), dar nu vedem pericolele ca lucrurile se desfasoara cam asa: pleaca din fata casei de pe o straduta ingusta cu masini parcate una langa alta si face cu vreo 20 km/h cam 200 m pana da in alta strada ceva mai lata pe care merge cu 20-30 km/h cam 300m pana la un semafor de la o intersectie unde face stanga si intra pe un bulevard principal (Stefan cel Mare) unde circula bara la bara pana la servici vreo 7 km....la intoarcere e invers!....pai unde sa iei viteza la care sa conteze anvelopele?

Nu stiu daca am decis bine dar anvelopele vor fi:
https://www.vadrexim.ro/anvelope-all-season-165-65-r14-nokian-weatherproof-79t.html

Acum problema e ca achizitionarea masinii stagneaza pana se da drumu la programul rabla! (masina e pe stoc, am dat avansul, trebuie doar sa se miste guvernantii sa trimita ceva la MO)...cum in RO orice e posibil, nu sunt sigur ca va fi a mea pana nu ies cu ea pe poarta delerului...a doua zi ii cumpar incaltamintea! Sper sa nu o iau pe o vreme rece si urata, ca as dori sa-i fac si un mic rodaj clasic(solicitare crescatoare a turatiei pana pe la vreo 2500 km), chiar daca multi zic ca in zilele noastre nu conteaza....Asa ca deocamdata sunt in asteptare!

  • 2018 SWIFT 1.2 PASSION 90 CP 2WD si 2018 IGNIS 1.2 GLX AllGrip
 

Offline enicky

Re: Celerio - model 2015 +
« Răspuns #39 : 08.Oct.2017, 05:46:42 p.m. »
  Anvelopele arata ok, sunt firma buna si au un "desen" indraznet, care imi place. Masina veche, pe care probabil o vei da, ce marca este?
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip