Raspunsul direct nu il am si din experienta unor discutii anterioare cu unul din cei mai mari importatori, Delta, nici ei nu stiu. Trebuie mers acolo si cantarit. Eu am fost tentat sa cumpar resapate A/T copie BFG pe aceeasi dimensiune. Ca sa va faceti o idee doar, o anvelopa originala de dimensiunea 265x75x15 are acceasi greutate (20g mai mult mai exact) cu o anvelopa resapata 205x80x16. Deci, in functie de profilul anvelopei, strata, A/T sau MT, diferentele de greutate sunt de 30-50%.
Din cauza compozitului adaugat, mai pot aparea si urmatoarele probleme:
- compozitul este mai dur decat la o anvelopa normala, ceea ce duce la o distanta de franare marita, zgomot la rulare, atenuare scazuta a denivelarilor din cauza unei maleabilitati mici si un ruliu marit cauzat de faptul ca ai 2 materiale diferite pe aceeasi avelopa. De exemplu daca baza e o anvelopa de vara iar adaosul unul de iarna, adaosul se va comporta diferit la anumite temperaturi si solicitari.
- la viteze mari, diferente de temperatura sau exploatari mai dure, se pot elibera bucati din materialul de adaos din cauza diferentei de textura, calitate si compozitie dintre cele doua tipuri de caciucuri, anvelopa de baza (carcasa refolosita) si materialul de adaos de pe suprafata de rulare. Acestea duc la o dezechilibrare a rotii ce la anvelopele de tip MT este iremediabila. Am un prieten caruia, in padure, pe o urcare i s-a dezlipit toata suprafata de rulare. Ocazie cu care am observat ca avea o carcasa de Goodyear Wrangler
- Carcasa refolosita nu este aceeasi la toate anvelopele, ei iau anvelope folosite care arata mai bine sau au un DOT mai recent si le resapeaza. Astfel, anvelopele difera intre ele ca si greutate deoarece baza este diferita. Poti avea anvelope resapate pe o baza cu 1, 2 sau 3 pliuri, diferentele sunt mari, poti avea diferente de ordinul kg intre 2 roti aparent identice.
- Carcasa refolosita este pregatita inainte de resapare prin stergerea, de obicei, a inscrisurilor. Am vazut avelope noi, resapate care aveau talonul imbatranit si cu microfisuri.
- Carcasa fiind diferita si turnarea adaosului diferit in functie de anvelopa, unele anvelope nu se pot echilibra, sau sa necesite 500g+ de plumb. Din experienta, daca la echilibrare aparatul va da mai mult de 250g pe roata, luati alta, pentru ca oricat plumb veti pune, tot va vibra la rulare.
- In caz de pana, repararea cu snur, pe loc este aproape imposibila. Materialul fiind foarte dur, ori nu veti putea sa bagati snurul, ori veti crapa materialul. Acum depinde si de cat de mult mergeti la sala
- Daca va decideti sa cumparati anvelope resapate, neaparat cantariti-le inainte sa le achitati si alegeti-va 4 anvelope cat mai apropiate ca si greutate.
Sa nu intelegeti ca eu sunt total impotriva anvelopelor resapate. Din contra, chiar saptamana trecuta am comandat un set. Dar sunt perfect constient de cele scrise de mai sus si inca cateva legate strict de profilul ales de mine, insa nu am de ales. Pentru ce vreau eu, nu exista dimensiune la producatorul original (Silverstone simex extreme). Voi merge incet, nu voi depasi 70km/h in afara localitatii si cu mare atentie la franare.
Pentru noi, cei care iesim in teren, anvelopa este cel mai important aspect al masinii. Poti sa ai blocante, motor puternic, reductii si orice altceva va puteti imagina, daca nu ai un contact bun cu solul, nu vei ajunge decat pana in parcare. De aceea, si pe Jimny, si pe masina de strada, singurul lucru la care nu fac rabat este anvelopa folosita.