Autor Subiect: ANVELOPE JIMNY (ROG AJUTOR)  (Citit de 8675 ori)

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline shpeedy

Re: ANVELOPE JIMNY (ROG AJUTOR)
« Răspuns #10 : 11.Oct.2016, 09:53:20 a.m. »
Mama ce mi-as lua niste Nordic Grip-uri la ce profil au...

Pacat ca nu sunt si pe 205/70R15...  :(
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline koais

Re: ANVELOPE JIMNY (ROG AJUTOR)
« Răspuns #11 : 11.Oct.2016, 10:42:19 a.m. »
Daca anvelopele vad des traseu de munte, inseamna ca au contact frecvent cu elemente dure si taioase, cum ar pietrele si radacinile.
O anvelopa all season de strada se va exfolia sau taia pe talon sau pe suprafata de rulare. Mai pe romaneste sansa de a le distruge este destul de mare.

Eu am avut pana acum pe toate masinile de off-road, anvelope de la BFG si am fost foarte multumit, nici o pana, nici o taietura. Sunt foarte bine facute, nu au zgomot de rulare suparator si sunt moi reusind sa aibe aderenta atat pe pietre cat si la temperaturi f scazute. Nu vorbim de noroi aici. De asemenea, un alt avantaj este ca se vor toci foarte greu, avand stratul de rulare gros si dintr-un compus care nu se toceste usor pe asfalt. Un BFG A/T te va tine 40-60k Km si 5-7 ani fara sa apara crapaturi. Deci, chiar daca pretul de achizitie este cel mai mare din gama, nu va mai trebui sa cumperi anvelope noi, mult timp de acum inainte.

Acum, pe jimny am BFG A/T si sunt extrem de multumit. Ca alternativa de buget iti recomand Hankook. 

Pentru o masinuta asa mica, precum Jimny, nu iti recomand resapatele pentru ca sunt grele, greu de echilibrat si economia pe care o faci la pretul lor de achizitie se va compensa cu varf si indesat prin rulmenti, pivoti si bucsi in timp.
De asemnenea, o anvelopa de iarna este conceputa sa se incarce cu zapada, lucru cel mai rau in off-road, unde o anvelopa este cu atat mai buna cu cat descarca mai bine. Aceeasi problema o vei simti si pe ploaie. Efectul de acvaplanare va apare la viteze mai mici decat normal.

Uite un jimny cu BFG A/T ce poate sa faca:





Fara nici o modificare, vei putea pune 215x75x15. Ceea ce iti va si inalta un pic masina  :good:
 
The following users thanked this post: shpeedy

Offline shpeedy

Re: ANVELOPE JIMNY (ROG AJUTOR)
« Răspuns #12 : 11.Oct.2016, 10:45:48 a.m. »
 :dream:
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 
The following users thanked this post: Catalin85

Offline Catalin85

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 6
  • Gen: Bărbat
    • Bucuresti
Re: ANVELOPE JIMNY (ROG AJUTOR)
« Răspuns #13 : 11.Oct.2016, 01:38:43 p.m. »
  • Suzuki Jimny
 

Offline shpeedy

Re: ANVELOPE JIMNY (ROG AJUTOR)
« Răspuns #14 : 11.Oct.2016, 01:51:13 p.m. »
Colegul @enicky parca are Hankook-uri de iarna, nu stiu clar ce model - poate vine el cu pareri de pe urma rulajului cu ele...

In rest, vad ca parerile sunt impartite - desi in teste li se reproseaza performanta slaba chiar pe zapada, utilizatorii sunt in general multumiti de ele...
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Online aleksanders

Re: ANVELOPE JIMNY (ROG AJUTOR)
« Răspuns #15 : 11.Oct.2016, 02:06:12 p.m. »
  • vitara-spirit 1.6 vvt 4x4 2015
http://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=5810.msg220737;topicseen#new2015 Spirit 4x4 1.6 VVT benzină - Suza - prima japoneza din viata mea
 

Offline koais

Re: ANVELOPE JIMNY (ROG AJUTOR)
« Răspuns #16 : 11.Oct.2016, 02:07:52 p.m. »
Eu tot pe a mea o tin :) Sunt f bune iarna. Am avit si BF Goodrich MT KM1 pe patrol si KM2 pe Pajero si s-au comportat f bine, pentru un MT, iarna.



BF Goodrich T/A KO2 au pictograma cu fulgulet pe talon, ceea ce inseamna ca sunt recomandate pentru mers iarna. KO1 nu au pictograma, dar se comporta f bine.

Eu am avut Hankook Dynapro pe jimny anul trecut in iarna. Au fost OK-ish. Pentru unde nu au facut fata, am avut troliu :)

Site-ul de mai jos e considerat in comunitatea de 4x4 cel mai obiectiv in review-uri. Si eu m-am ghidat dupa el si m-a ajutat sa iau hotararea cea mai buna.
http://www.offroaders.com/tech/AT-MT-Tires/Hankook-MT.htm
« Ultima Modificare: 11.Oct.2016, 02:11:49 p.m. de koais »
 

Offline shpeedy

Re: ANVELOPE JIMNY (ROG AJUTOR)
« Răspuns #17 : 11.Oct.2016, 02:55:20 p.m. »
@koais: nu stiu care e situatia la colegul nostru initiator al topicului, dar - daca are un set de anvelope vechi de doar cativa ani - il inteleg de ce cauta un set de anvelope de iarna relativ ieftine pe care sa le tina macar cat are setul de anvelope principale. Cand o sa ajunga amandoua la vechimea/gradul de uzura pentru inlocuire, ar fi binevenita trecerea la anvelope off-road (AT-uri/MT-uri) - cel putin eu asa gandesc (si asa am procedat)...
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline hugbear

Re: ANVELOPE JIMNY (ROG AJUTOR)
« Răspuns #18 : 11.Oct.2016, 06:53:02 p.m. »
Pentru o masinuta asa mica, precum Jimny, nu iti recomand resapatele pentru ca sunt grele, greu de echilibrat si economia pe care o faci la pretul lor de achizitie se va compensa cu varf si indesat prin rulmenti, pivoti si bucsi in timp.
Ce înseamnă „grele”? Cu cât sînt mai grele decât cele ne-reșapate? (cu 100g? cu 1kg? cu 10kg?) Cât înseamnă asta procentual? Cu cât se scurtează viața rulmenților/pivoților/bucșelor? (cu 1 zi? cu 1 luna? cu 1 an?)
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline koais

Re: ANVELOPE JIMNY (ROG AJUTOR)
« Răspuns #19 : 12.Oct.2016, 10:50:50 a.m. »
Raspunsul direct nu il am si din experienta unor discutii anterioare cu unul din cei mai mari importatori, Delta, nici ei nu stiu. Trebuie mers acolo si cantarit. Eu am fost tentat sa cumpar resapate A/T copie BFG pe aceeasi dimensiune. Ca sa va faceti o idee doar, o anvelopa originala de dimensiunea 265x75x15 are acceasi greutate (20g mai mult mai exact) cu o anvelopa resapata 205x80x16. Deci, in functie de profilul anvelopei, strata, A/T sau MT, diferentele de greutate sunt de 30-50%.

Din cauza compozitului adaugat, mai pot aparea si urmatoarele probleme:
- compozitul este mai dur decat la o anvelopa normala, ceea ce duce la o distanta de franare marita, zgomot la rulare, atenuare scazuta a denivelarilor din cauza unei maleabilitati mici si un ruliu marit cauzat de faptul ca ai 2 materiale diferite pe aceeasi avelopa. De exemplu daca baza e o anvelopa de vara iar adaosul unul de iarna, adaosul se va comporta diferit la anumite temperaturi si solicitari.
- la viteze mari, diferente de temperatura sau exploatari mai dure, se pot elibera bucati din materialul de adaos din cauza diferentei de textura, calitate si compozitie dintre cele doua tipuri de caciucuri, anvelopa de baza (carcasa refolosita) si materialul de adaos de pe suprafata de rulare. Acestea duc la o dezechilibrare a rotii ce la anvelopele de tip MT este iremediabila. Am un prieten caruia, in padure, pe o urcare i s-a dezlipit toata suprafata de rulare. Ocazie cu care am observat ca avea o carcasa de Goodyear Wrangler :)
- Carcasa refolosita nu este aceeasi la toate anvelopele, ei iau anvelope folosite care arata mai bine sau au un DOT mai recent si le resapeaza. Astfel, anvelopele difera intre ele ca si greutate deoarece baza este diferita. Poti avea anvelope resapate pe o baza cu 1, 2 sau 3 pliuri, diferentele sunt mari, poti avea diferente de ordinul kg intre 2 roti aparent identice.
- Carcasa refolosita este pregatita inainte de resapare prin stergerea, de obicei, a inscrisurilor. Am vazut avelope noi, resapate care aveau talonul imbatranit si cu microfisuri.
- Carcasa fiind diferita si turnarea adaosului diferit in functie de anvelopa, unele anvelope nu se pot echilibra, sau sa necesite 500g+ de plumb. Din experienta, daca la echilibrare aparatul va da mai mult de 250g pe roata, luati alta, pentru ca oricat plumb veti pune, tot va vibra la rulare.
- In caz de pana, repararea cu snur, pe loc este aproape imposibila. Materialul fiind foarte dur, ori nu veti putea sa bagati snurul, ori veti crapa materialul. Acum depinde si de cat de mult mergeti la sala :)
- Daca va decideti sa cumparati anvelope resapate, neaparat cantariti-le inainte sa le achitati si alegeti-va 4 anvelope cat mai apropiate ca si greutate.

Sa nu intelegeti ca eu sunt total impotriva anvelopelor resapate. Din contra, chiar saptamana trecuta am comandat un set. Dar sunt perfect constient de cele scrise de mai sus si inca cateva legate strict de profilul ales de mine, insa nu am de ales. Pentru ce vreau eu, nu exista dimensiune la producatorul original (Silverstone simex extreme). Voi merge incet, nu voi depasi 70km/h in afara localitatii si cu mare atentie la franare.

Pentru noi, cei care iesim in teren, anvelopa este cel mai important aspect al masinii. Poti sa ai blocante, motor puternic, reductii si orice altceva va puteti imagina, daca nu ai un contact bun cu solul, nu vei ajunge decat pana in parcare. De aceea, si pe Jimny, si pe masina de strada, singurul lucru la care nu fac rabat este anvelopa folosita.