Autor Subiect: Conducerea preventiva  (Citit de 93176 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline teutzue

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #710 : 09.Mar.2021, 03:02:28 p.m. »
În Austria, dacă nu semnalizezi intențiile de deplasare la intrarea și ieșirea din sensul giratoriu, caralii îți dau o amendă de vorbești singur, la fel cum și la noi ar trebui să fie!

In Suedia astia nu semnalizeaza nici sa-i bati. Totusi, toata lumea e relaxata si are rabdare in trafic. Cel putin in Jonkoping asa e.
  • Yaris Cross HEV 2024, Mitsubishi Colt 1.5 Ralliart 2009, 150 cp
Ex: S-Cross 2013, Mitsubishi Colt 1.1
 

Offline toma

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #711 : 09.Mar.2021, 03:12:55 p.m. »
In experienta mea de sofer, destul de modesta, am observat urmatoarele:

- daca giratoriul are o singura banda toata lumea stie sa conduca. "Haosul" incepe atunci cand sunt doua sau mai multe benzi si in special cand iesirile din giratoriu au mai mult de o banda.

- exista multe giratorii in care ce spune recomandarea metionata la punctul 1 in postarea lui Laurentiu este aproape imposibil de pus in practica: distanta dintre iesirile din giratoriu este prea mica relativ la viteza cu care se circula. Este imposibil sa schimb la timp banda astfel incat sa te incadrezi mereu pe banda 1 pentru a iesi din giratoriu.

- cele mai multe incidente se petrec in scenariul urmator: masina ce merge pe o banda superioara (banda 2 sa zicem) vrea sa iasa din giratoriu in timp ce masina ce circula pe o banda inferioara (banda 1 sa zicem) continua deplasarea "inainte" spre urmatoarea iesire din giratoriu. Regula e clara: cine schimba directia de mers (iese din giratoriu) trebuie sa se asigure si sa dea prioritate. Insa pentru unii asta nu e clar deloc: considera ca daca au intrat in giratoriu pe banda doi si ies din giratoriu tot pe banda doi (cum ziceam, giratoriile care au mai mult de o banda pe sens la iesiri) ei nu schimba banda prin urmare nu e nevoie sa se asigure sau sa dea prioritate.

- semnalul stanga poate ajuta la fluenta traficului in anumite situatii permitand celor care vor sa intre in giratoriu pe banda 1 sa intelega ce vor sa faca cei care circula deja in giratoriu pe banda 2.


  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline Laurentiu

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #712 : 09.Mar.2021, 03:24:57 p.m. »
1 - Este imposibil sa schimb la timp banda astfel incat sa te incadrezi mereu pe banda 1 pentru a iesi din giratoriu.
2 - unii ... considera ca daca au intrat in giratoriu pe banda doi si ies din giratoriu tot pe banda doi ... ei nu schimba banda prin urmare nu e nevoie sa se asigure sau sa dea prioritate.
3 - semnalul stanga poate ajuta la fluenta traficului in anumite situatii permitand celor care vor sa intre in giratoriu pe banda 1 sa intelega ce vor sa faca cei care circula deja in giratoriu pe banda 2.
1. Nu te retine nimeni si nu incalci nici o regula daca circuli pe prima banda. Pe banda 1 esti absolvit de orice vina in caz de coliziune.

2. Din pacate, ca sa treaca de pe banda 2 spre iesire, OBLIGATORIU traverseaza banda 1. Peste banda 1 nu se poate zbura ... cu o masina. Daca se intimpla o ''shifoneala'', atunci cel vinovat e cel de pe banda 2.

3. Nu e prea logic ce spui. In primul rind, cei ce asteapta sa intre in giratoriu, sint OBLIGATI sa acorde prioritate TUTUROR vehiculelor ce circula in sens. In al doilea rind, semnalizind stinga, il anunti pe cel din spatele tau ca urmeaza sa virezi stinga, sa iesi din banda ta pentru a ocoli un obstacol ori o alta masina. Oricum ai da-o, semnalul tau stinga din sensul giratoriu, NU va fi observat de cei ce urmeaza a intra in sensul giratoriu.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline enicky

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #713 : 09.Mar.2021, 03:42:15 p.m. »
Gresesc cu ceva?
  Cam gresesti !
 Doar daca privesc ultimul clip pus de mine, ca pe o poza vad asa:
1. masina rosie intra in sens si face prima-dreapta : trebuie sa semnalizeze
2.masina albastra intra in sens, dar nu merge inainte, intoarce, daca da semnal stanga, cei de pe a2a si a3a iesire inteleg ca nu-l deranjeaza daca vor intra in sens pe B1.
3. masina albastra intra in sens si iese pe a3a iesire, trebuie sa dea in prealabil cel putin semnal dreapta. Eu as da intai stanga ca sa-i anunt pe cei de pe a2a iesire ca pot sa intre, apoi dreapta ca ies.
4. masina albastra intra in sens si NU da niciun semnal, clar merge inainte.
  Eu cred ca cei din jurul meu daca stiu intentiile mele(exprimate prin semnalizare), ma vor evita si vor stii ce au de facut. Idem si invers !
Parerea mea.... ceilalti fac cum vor. Dar vorba lui Toma, cand e o singura banda in sens e bine, cand sunt 2 e naspa.
  P.S. Acum daca nici clipul de la DRPCIV nu-i clar...
  P.S. 2. "Pe banda 1 esti absolvit de orice vina in caz de coliziune." Tocmai ai vazut cum cel din video(de pe B1) si-a luat amenda !!!!  :)
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Vecchio

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #714 : 09.Mar.2021, 03:59:33 p.m. »
În Austria, dacă nu semnalizezi intențiile de deplasare la intrarea ... in sensul giratoriu...
Intreb pentru a ma lamuri: ce sa semnalizez (nu ma refer la stinga-dreapta ci la intentie) la intrare in sens?
Voiam să-ți răspund, dar întrebarea e STUPIDĂ!
  • Vitara 1.4 Passion Allgrip AT/Jymni LJ80
Nu mă cert niciodată cu un prost, că mă aduce la nivelul lui și mă bate cu experiența. Bașca, are și mintea odihnită!
Am o mare calitate - iert foarte repede! Dar am și un mare defect - nu uit nicidată!
 

Offline Laurentiu

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #715 : 09.Mar.2021, 04:21:07 p.m. »
Doar daca privesc ultimul clip pus de mine...
Da-mi te rog linkul ca nu reusesc sa-mi dau seama despre ce vorbesti. In clip vad o masina rosie ce nu face prima la dreapta ci traverseaza sensul giratoriu.

Voiam să-ți răspund, dar întrebarea e STUPIDĂ!
Vorbesc foarte serios si chiar vreau sa-mi raspunzi la stupizenie: ce anume sa semnalizez cind imi continui drumul pe aceeasi banda?

1. masina rosie intra in sens si face prima-dreapta : trebuie sa semnalizeze
2.masina albastra intra in sens, dar nu merge inainte, intoarce, daca da semnal stanga, cei de pe a2a si a3a iesire inteleg ca nu-l deranjeaza daca vor intra in sens pe B1.
3. masina albastra intra in sens si iese pe a3a iesire, trebuie sa dea in prealabil cel putin semnal dreapta. Eu as da intai stanga ca sa-i anunt pe cei de pe a2a iesire ca pot sa intre, apoi dreapta ca ies.
4. masina albastra intra in sens si NU da niciun semnal, clar merge inainte.
5. Eu cred ca cei din jurul meu daca stiu intentiile mele(exprimate prin semnalizare), ma vor evita si vor stii ce au de facut. Idem si invers !
Parerea mea.... ceilalti fac cum vor. Dar vorba lui Toma, cand e o singura banda in sens e bine, cand sunt 2 e naspa.
  P.S. Acum daca nici clipul de la DRPCIV nu-i clar...
  P.S. 2. "Pe banda 1 esti absolvit de orice vina in caz de coliziune." Tocmai ai vazut cum cel din video(de pe B1) si-a luat amenda !!!!  :)
Incerc sa-ti raspund conform celor scrise de tine.

1. masina rosie intra in sens si face prima-dreapta : trebuie sa semnalizeze - categoric trebuie sa semnalizeze pentru ca iese din sens pe prima iesire. Cei ce doresc sa intre in sens, ii vad semnalizarea dreapta pentru iesire si stiu ca pentru ei, banda 1 ramine libera si pot intra in sens.

2.masina albastra intra in sens, dar nu merge inainte, intoarce, daca da semnal stanga, cei de pe a2a si a3a iesire inteleg ca nu-l deranjeaza daca vor intra in sens pe B1. - Daca cei de la iesirile 2 si 3 sint situati in partea opusa becului de semnalizare, ce vor putea ei sa vada? Dar daca vederea le este opturata de alte masini ce ruleaza, hai sa zic in paralel cu tine, ce vor vedea?
Uite, iti pun o intrebare simpla si gasesti raspunsul in legislatie: cind este necesar si obligatoriu sa semnalizezi?

3. masina albastra intra in sens si iese pe a3a iesire, trebuie sa dea in prealabil cel putin semnal dreapta. Eu as da intai stanga ca sa-i anunt pe cei de pe a2a iesire ca pot sa intre, apoi dreapta ca ies. - cind ai un giratoriu in mijlocul caruia se afla o movila inalta de pamint, crezi ca-ti mai vede cineva semnalizarea stinga in afara de cel din spatele tau?

4. masina albastra intra in sens si NU da niciun semnal, clar merge inainte. - normal, merge inainte pastrindu-si banda pe care a intrat. Nu are nici un rost sa semnalizeze daca nu-si paraseste directia de mers.

5. Eu cred ca cei din jurul meu daca stiu intentiile mele(exprimate prin semnalizare), ma vor evita si vor stii ce au de facut. Idem si invers ! - De multe ori, incercind sa ajuti, e posibil sa faci mai mult rau. Niciodata nu stii cum judeca omul. E posibil ca prin semnalizarile de stinga ce le dai, mai rau sa-i derutezi. Pune-te in postura unui incepator care poate interpreta semnalizarea ta ca o trecere pe o alta banda lasindu-i libera banda lui si astfel omul, in loc sa stea in spatele tau, va accelera.

 P.S. Acum daca nici clipul de la DRPCIV nu-i clar... - clipul este foarte clar in ceea ce priveste incadrarea si circulatia pe benzile din interiorul sensului giratoriu insa, NU face nici o referire la semnalizare decit sa se faca obligatoriu la iesirea din sens.

P.S. 2. "Pe banda 1 esti absolvit de orice vina in caz de coliziune." Tocmai ai vazut cum cel din video(de pe B1) si-a luat amenda[/b] - vroiai ca un organ sa se faca de bafta ca nu stie sa circule intr-un sens giratoriu? Sint curios daca cel amendat va face contestatie in instanta.
« Ultima Modificare: 09.Mar.2021, 04:51:11 p.m. de Laurentiu »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline FritzVonSpritz

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #716 : 09.Mar.2021, 05:47:35 p.m. »
Regula e clara: cine schimba directia de mers (iese din giratoriu) trebuie sa se asigure si sa dea prioritate.

Da, asa e .....
Insa, inchipuie-ti urmatoarea faza :  vrei sa iesi din sens, erai pe banda 2, reduci viteza sau opresti sa ii lasi sa treaca cei de pe banda 1 - iar daca pe banda 1 in oras aglomerat vin 5-6 masini, ce te faci ? Blochezi giratoriul,  sau mai probabil, reducand viteza spre 0 - ca ai de dat prioritate - vei lua o busitura zdravana in spate..... :notlst:
  • Suzuki Ignis GL 2018, Ex-Nissan Micra Hatchback 2005
Daca ai o masina, te bucuri de 2 ori: cand o cumperi si cand o vinzi....
 

Offline hugbear

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #717 : 09.Mar.2021, 07:41:48 p.m. »
inchipuie-ti urmatoarea faza :  vrei sa iesi din sens, erai pe banda 2, [...]
Faci EXACT același lucru pe care l-ai face dacă ai fi pe un drum drept pe banda doi și vrei să virezi dreapta! Respectiv îți continui drumul și cauți alternativă, pentru că oprirea pe banda 2 până la eliberarea benzii 1 reprezintă afectare a fluenței circulației (*)!!! Avantajul față de situația când te afli pe drum drept este că după o „tură” prin giratoriu ai din nou șansa să ieși, și se presupune că până atunci ai destul timp să schimbi banda.
„Forțarea” trecerii pe bnda 1 pentru ieșirea din giratoriu este pur și simplu o încălcare directă și flagrantă a articolului referitor la acordarea priorității(*)(*).



(*)
Citat
Articolul35
(1)Participanţii la trafic trebuie să aibă un comportament care să nu afecteze fluenţa şi  siguranţa  circulaţiei,  să  nu  pună  în  pericol  viaţa  sau  integritatea  corporala  a persoanelor şisă nuaducă prejudicii proprietăţii publice ori private.

[...]

Articolul108
(1)Săvârşirea de către conducătorul de autovehicul, [...] a uneia sau mai multor contravenţii atrage, pe lângă sancţiunea amenzii, şi aplicarea unui număr de puncte de penalizare, după cum urmează:
    a) 2 puncte de penalizare pentru săvârşirea următoarelor fapte:
           [...]
           8. oprirea neregulamentară;

(*)(*)
Citat
Articolul6
În  sensul  prezentei  ordonanţe  de  urgenţă, expresiile  şi  termenii  de  mai  jos  au următorul înţeles:
1.acordare a priorităţii - obligaţia oricărui participant la trafic de a nu îşi continua deplasarea sau de a nu efectua orice altă manevră, dacă prin acestea îi obliga pe ceilalţi participanţi latrafic care au prioritate de trecere să îşi modifice brusc direcţia sau viteza de deplasare ori să oprească;

L.E.
Citat
Articolul54
(1)Conducătorulde vehicul care executa o manevra de schimbare a direcţiei de mers, de ieşire dintr-un rând de vehicule staţionate sau de intrare într-un asemenea rând, de trecere pe o altă bandă de circulaţie sau de virare spre dreapta ori spre stânga sau care  urmează să efectueze o întoarcere ori să meargă cu spatele este obligat să semnalizeze dintimp şi să se asigure că o poate face fără să perturbe circulaţia sau să pună în pericol siguranţa celorlalţi participanţi la trafic.

https://www.drpciv-romania.ro/Resources/Images//codul-rutier-2020.pdf
« Ultima Modificare: 09.Mar.2021, 08:03:32 p.m. de hugbear »
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 
The following users thanked this post: shpeedy, toma, FritzVonSpritz

Offline Laurentiu

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #718 : 09.Mar.2021, 08:12:24 p.m. »
inchipuie-ti urmatoarea faza :  vrei sa iesi din sens, erai pe banda 2, reduci viteza sau opresti sa ii lasi sa treaca cei de pe banda 1 - iar daca pe banda 1 in oras aglomerat vin 5-6 masini, ce te faci ?
In primul rind, in sensul giratoriu poti reduce viteza insa e interzisa OPRIREA => ca, daca nu poti iesi (giratoriu aglomerat si esti prins pe banda 2, 3 etc), iti continui drumul in giratoriu (1-> n ori) pe banda ta pina cind reusesti sa ajungi, trecind consecutiv prin benzile inferioare, pe banda 1 dupa care iesi pe iesirea dorita. Asta e legea. Ca unii fac ce le trece prin cap sau iau drept exemplu pe cei ce iau fata la iesire din sens, o fac pe barba lor. Nu se stie insa de cite ori merge ulciorul la apa.

P.S. Daca vezi ca giratoriul e aglomerat, ramii pe banda 1 si circula cu atentie la cei de pe benzile superioare.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline FritzVonSpritz

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #719 : 09.Mar.2021, 08:34:22 p.m. »
inchipuie-ti urmatoarea faza :  vrei sa iesi din sens, erai pe banda 2, reduci viteza sau opresti sa ii lasi sa treaca cei de pe banda 1 - iar daca pe banda 1 in oras aglomerat vin 5-6 masini, ce te faci ?
In primul rind, in sensul giratoriu poti reduce viteza insa e interzisa OPRIREA

Da, oprirea este de 2 feluri : oprire voluntara si oprire involuntara (obligatorie).  Desigur ca oprirea voluntara e interzisa, adica  fix acolo vreau eu sa opresc sa vb la telefon, sa merg sa imi iau covrig sau nu stiu ce alte situatii ca am eu chef sa opresc acolo
Insa oprirea  involuntara, deja nu mai depinde de vointa conducatorului , el fiind obligat sa opreasca ( ex accident, poate chiar agent care il opreste, coloana oficiala, etc)
  • Suzuki Ignis GL 2018, Ex-Nissan Micra Hatchback 2005
Daca ai o masina, te bucuri de 2 ori: cand o cumperi si cand o vinzi....