Autor Subiect: Conducerea preventiva  (Citit de 93250 ori)

0 Membri şi 8 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #270 : 02.Oct.2017, 04:42:29 p.m. »
Daca tot ai deschis discutia despre biciclisti, pe mine ma dispera aceia care mentin un ritm sustinut de pedalare, osciland cu +-50 cm dreapta-stanga. Eu sunt pe banda 1-a si il depasesc o data. Fluxul masinilor este inca mai lent si el se strecoara prin dreapta si il mai depasesc  de trei-patru ori pana sa scap de el. Asta in timp ce colegii de trafic de pe banda 2 claxoneaza daca le dau semnal stanga cand depasesc biciclistul.
Si am mai observat ceva, de data asta ca si pieton: in marea lor majoritate, biciclistii nu opresc la semafor ca sa ofere prioritate pietonilor, ci se strecoara pe rosu printre acestia.

Concluzia mea: toti suntem vinovati: automobilisti, biciclisti, si bineinteles primaria si politia pentru "conflictele" participantilor la trafic.
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 
The following users thanked this post: Emilian Sohterus

Offline ...

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #271 : 02.Oct.2017, 06:40:32 p.m. »
Pai si ce sa faca daca pedaleaza bine si nu e pista? Sa urce pe trotuar sau sa o ia pe alt drum?
Nu sunt biciclist. Eu merg mai incet in astfel de cazuri si doar daca e libera banda 2 depasesc. Prefer asa, decat sa ma depaseasca o rabla poluatoare.
 
The following users thanked this post: toma

Offline enicky

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #272 : 02.Oct.2017, 07:58:33 p.m. »
    ....De acord ca teorie. In practica acest lucru este foarte subiectiv. Sunt soferi care aplica aceasta teorie cu "sfintenie"  claxonand foarte..... un taximetrist care pe o distanta de 5km cred ca a claxonat de 100 ori.... cu multa generozitate cate un claxon scurt tuturor, fara discriminare.
      Deja asta este un abuz, clar ! Un claxon preventiv nu inseamna sa-l dai la fiecare masina venita de pe o strada laterala !
    Iar biciclistii din oras eu nu-i claxonez niciodata exact din motivul enuntat de tine : sa nu-i sperii. Ei sunt obisnuiti cu orasul, echipati, imi asigur o distanta cat mai mare fata de ei si-i depasesc. Nu ma deranjeaza ca-l depasesc de 3-4 ori. Unde imi permite traficul(mai ales afara) ii depasesc ca pe un turism.
     Legat de "directie", parca am mai povestit, am avut o intamplare haioasa : depaseam un biciclist, mergand f. incet(avusesem masini din contrasens), la un moment dat biclistul isi sufla nasul folosind mana stanga, ocazie cu care vireaza si ghidonul tot spre stanga. Norocul meu(si al lui) a fost ca aveam vreo 2m distanta.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline fireburn

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #273 : 04.Oct.2017, 03:29:40 p.m. »
E relativ periculos in Bucuresti sa circuli cu bicicleta. O spun ca biciclist.
Lipsa de respect si frustrarea (in ambele directii, de multe ori) reprezinta cheia insuccesului in trafic.

Din pacate, atata vreme cat nu exista piste de biciclete, va continua acest circ.
_______________________
Fac ce vreau, dar stiu ce fac ?
 
The following users thanked this post: toma, Emilian Sohterus

Offline enicky

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #274 : 05.Oct.2017, 02:31:32 a.m. »
...Din pacate, atata vreme cat nu exista piste de biciclete, va continua acest circ.
       Binenteles ca ai dreptate, dar unde locuiesc eu exista pista de biciclete pe ambele sensuri pe o distanta de aprox.3km, dar niciun biciclist nu circula pe ea. De ce oare?
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline toma

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #275 : 05.Oct.2017, 10:27:48 a.m. »
Daca te referi la soseaua Pantelimon iti explic eu de ce pistele alea sunt putin folosite si biciclistii prefera soseaua:

- sunt prost gandite/executate: mult prea inguste, cu multi stalpisori de care trebuie sa te feresti, nu au continuitate (pe alocuri pur si simplu dispar)
- nu sunt respectate de soferi: multi parcheaza perpendicular pe ele (am numarat intr-o zi de la intersectia cu Fundeni pana la capatul dinspre Cora 6 masini care blocau pista)
- nu sunt respectate nici de pietoni: exista o lipsa acuta de educatie in randul pietonilor in privinta pistelor pentru biciclisti. Le folosesc chiar daca exista trotuar special pentru ei. Fiind foarte inguste e suficient sa mearga un singur om pe ea ca o blocheaza. Daca le atragi atentia nu iti fac loc, vadit iritati ca ce naiba cauti tu cu bicicleta pe "trotuar". Daca incerci politicos sa le explici ce si cum cu pistele de biciclete majoritatea devin violenti in limbaj (stii tu modelul de bucurestean mediocru caruia incerci sa-i explici ca face ceva gresit).
- dezinteres maxim din partea primariei in a educa cetatenii asupra pistelor pentru biciclete si din partea politiei in a le tine utilizabile prin amendarea celor care le ocupa ilegal.

Am incercat folosirea lor dar ajungi la un pedalat foarte fragmentat, cu dese coborari din sa pentru ocolirea obstacolelor sau cu posibile altercatii verbale cu pietonii.

Primaria a mai bifat pe hartie niste kilometri de pista pentru biciclisti dar toate motivele de mai sus le fac pe cele de pe Pantelimon inutile/inutilizabile in practica de un ciclist care chiar are treaba.


Padure fara uscaturi nu exista si asa cum exista soferi care nu au ce cauta in trafic la fel exista si biciclisti care nu au ce cauta in trafic. Acestea fiind zise, am observat din ce in ce mai multi soferi care sunt atenti si ajuta biciclistii in trafic atunci cand ii observa. Totusi, exista inca o masa mare de oameni (sa-i numim asa din motive de "political correctness") deranjati de biciclisti la modul general atat in calitate de soferi cat si in calitate de pietoni. Nu inteleg sub nici o forma aceasta atitudine complet stupida - mai multi biciclisti ar fi de folos tuturor: soferii ar sta mai putin in trafic iar pietonii ar respira mai putine noxe.  :dknw:
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 
The following users thanked this post: fireburn, rexkrokiDAU, ...

Offline fireburn

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #276 : 05.Oct.2017, 11:41:25 a.m. »
Cu pietonul nu e bine sa te certi niciodata. Majoritatea nu vor intelege, indiferent de explicatii.
Eu dau prioritate si/sau ocolesc pietonii cand circul pe pistele de biciclete/trotuar.

Vor mai trece cel putin 2-3 generatii pana cand oamenii vor fi obisnuiti cu biciclistii, dar asta e alta poveste.
_______________________
Fac ce vreau, dar stiu ce fac ?
 

Offline shpeedy

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #277 : 05.Oct.2017, 11:51:30 a.m. »
Optimistule... :D
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline enicky

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #278 : 05.Oct.2017, 07:21:22 p.m. »
Daca te referi la soseaua Pantelimon iti explic eu de ce pistele alea sunt putin folosite si biciclistii prefera soseaua:
...........................
- dezinteres maxim din partea primariei in a educa cetatenii asupra pistelor pentru biciclete si din partea politiei in a le tine utilizabile prin amendarea celor care le ocupa ilegal.
...........................................
 - mai multi biciclisti ar fi de folos tuturor: soferii ar sta mai putin in trafic iar pietonii ar respira mai putine noxe.  :dknw:
              N-am bicicleta(am avut) din motive de spatiu de depozitare(etajul n-ar fi o problema), dar cu bicla unui amic am facut o singura data cursa Cora-OMW. Singurele obstacole intalnite au fost cativa plimbareti de caini, pe care i-am avertizat inclusiv verbal si au eliberat-o fara probleme, dar din prudenta si lipsa de experienta n-am mers la viteza maxima. Dupa aceasta experienta, placuta de altfel pentru mine pentru ca nu mai mersesem demult cu bicicleta, din respect pt.tine spun doar ca argumentele aduse sunt mai degraba ...scuze :) ! De ce spun asta : pe parcursul traseului facut m-au depasit multi alti biciclisti cu viteze destul de mari, care se deplasau fie pe stanga(sosea) fie pe dreapta(artera suplimentara) si practic "crosetau" tot ce intalneau.
            Dar nu stiu cum ar educa cetatenii, primaria si politia in conditiile in care ei nu pot sa stapaneasca traficul, parcarile s.a.
   Poate pe edilii nostri ar trebui sa-i ducem prin Olanda, Belgia, etc. sa vada acolo fenomenul "bicicleta" : la supermarketuri, in gari etc.
     
           
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline toma

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #279 : 05.Oct.2017, 08:53:32 p.m. »
  Eu zic ca e pripit sa tragi concluzii definitive asupra biciclitului prin oras dupa o singura iesire  ;)
  Parerile pe care le-am exprimat sunt prin prisma mersului la serviciu aproape zilnic cu bicicleta. Am inceput sa o folosesc cat pot de mult exasperat de faptul ca fac 7km intr-o ora pana la birou cu masina in timp ce cu bicicleta fac 25 minute. Poti spune ca sunt scuze daca privesti mersul pe bicicleta doar ca pe o activitate recreativa, in ritm de plimbare. Cand o faci in scop "utilitar" se schimba perspectiva. Merg tare si mi-ar place sa o pot face cat mai constant, fara multe interuperi, nu din nevoia de adrenalina ci pentru a economisi timp (plus exercitiul cardio care e sanatos).
 Legat de educatia cetatenilor: se face greu, e drept, dar nu am vazut pana acum nici cea mai mica incercare in acest sens din partea primariei sau politiei. Ar putea face campanii de educare in presa si prin pliante lipite la scara blocului... ar castiga si firmele de partid care le-ar printa, ar castiga si televiziunile "partenere", daca tot risipesc banii din buget pe tot felul de prostii poate s-ar mai lipi ceva informatie si de oameni... zic si eu.

  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 
The following users thanked this post: ...