Autor Subiect: Conducerea preventiva  (Citit de 93136 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline ntire2000

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #990 : 28.Oct.2022, 12:06:15 a.m. »
Mda, pusesem în discutie fix treaba asta cu 30 de pagini mai înainte.

  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline enicky

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #991 : 28.Oct.2022, 01:05:23 a.m. »
   Pentru cei comozi :

      Potrivit noii definiții, „participantul la trafic încadrat pe banda a doua, care doreşte să părăsească sensul giratoriu la a doua ieşire, trebuie să acorde prioritate vehiculelor încadrate pe banda întâi, deoarece aceste autovehicule se deplasează în cadrul sensului giratoriu”.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Myhay

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #992 : 28.Oct.2022, 07:41:10 a.m. »
Si daca sunt incadrati pe banda 2 si vor sa iasa la prima , a treia , a patra iesire? Tot trebuie sa dea prioritate.
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic
 

Offline bisti

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #993 : 28.Oct.2022, 08:31:24 a.m. »
O sa fie fantastic sa prinzi o masina de scoala de soferi sau un incepator pe banda 1, care nu stie cand si pe unde sa iasa.
 

Offline Romix

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #994 : 31.Oct.2022, 12:43:50 p.m. »
Am zis sa postez aici, mi se pare locul potrivit (precizez ca nu am gasit pe forum problema asta, daca ma insel, rog moderatorii sa mute postarea) pentru discutarea virajului la stanga in intersectii.

Potrivit art. 110 din Regulamentul de aplicare al Codului rutier (aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1391/2006),
"Art. 110. -  (1) În situaţiile în care există benzi speciale pentru executarea manevrei, schimbarea direcţiei de deplasare se face prin stânga centrului imaginar al intersecţiei, iar dacă există un marcaj de ghidare, cu respectarea semnificaţiei acestuia.   
   (2) Schimbarea direcţiei de mers spre stânga, în cazul vehiculelor care intră într-o intersecţie circulând pe acelaşi drum în aliniament, dar din sensuri opuse, se efectuează prin stânga centrului intersecţiei, fără intersectarea traiectoriei acestora. 
   (3) Amenajările rutiere sau obstacolele din zona mediană a părţii carosabile se ocolesc prin partea dreaptă. 
   (4) Trotinetele electrice se conduc numai în aliniament pe drumurile publice. Schimbarea direcţiei de mers în cazul trotinetelor electrice se face prin deplasarea conducătorilor pe lângă acestea, cu respectarea regulilor privind circulaţia vehiculelor trase sau împinse cu mâna."

Alin.(1) mi se pare foarte clar si de inteles.
Insa, alin.(2) mi se pare greu de pus in practica. Daca este o intersectie aglomerata, unde multe masini fac stanga din sensuri opuse si mai avem si masinile care merg in fata, mi se pare greu sa te asiguri. Cand ocoleam centrul imaginar al intersectiei prin dreapta, aveam vizibilitate directa si, in momentul in care nu mai veneau masini care mergeau inainte, efectuam virajul. Acum, daca ocolesti centrul imaginar prin stanga, cum te poti asigura, daca ai vizibilitatea obstructionata de masinile care fac, la randul lor, stanga. Ca sa te poti asigura, trebuie sa intri pe banda celor care merg inainte (stiu o gramada de intersectii in Bucuresti, si sunt sigur sunt in toate localitatile, unde e imposibil sa te asiguri daca ocolesti centrul imaginar prin stanga).

Chiar daca am incercat sa virez prin stanga centrului imaginar, m-am pomenit fata in fata cu cei care vin din sens opus si care pentru a executa virajul la stanga ocolesc centrul imaginar prin dreapta. Stai si uita-te urat unul la altul, ca fiecare zice ca are dreptate.
Ce parere aveti?
Mi se pare ca aceasta reglementare este cam greu de respectat (cand am dat de permis stiu sigur ca se ocolea prin dreapta centrul imaginar).
Parerea mea e ca se poate aplica doar in intersectiile mai largi, unde ai spatiu de manevra si unde poti sa te pozitionezi fata de cei care vin din sens opus astfel incat sa ai cat de cat vizibilitate asupra benzii/ilor care merg/e in fata pentru a te asigura cand tai banda.
In intersectii mici, cu doar doua benzi pe sens (dintre care banda a 2-a cu posibilitate de a merge inainte sau stanga) este imposibil de pus in practica.

Mi se pare ca e aceeasi situatie (din punct de vedere al vizibilitatii) in care tu, aflat pe banda a doua si mergand inainte, lasi masina care vrea sa faca stanga sa-ti taie calea (pentru a decongestiona traficul pe sensul opus, unde s-a facut coloana in urma celui care vrea sa vireze stanga), iar cel care vine pe prima banda pe sensul tau si merge inainte (si care nu opreste desi tu ai oprit) intra in cel caruia tu i-ai dat prioritate, care nu avea cum sa se asigure din cauza ta. Nu acord prioritate decat daca ma asigur ca pe prima banda pe sensul meu de mers nu sunt masini, tocmai pentru a nu isca vreo tamponare.

Voi cum efectuati virajul la stanga in intersectii? Puteti respecta regula cu ocolirea centrului imaginar prin stanga?
Desi regula asta este de multi ani, nu prea am vazut sa se respecte.

Am gasit si o explicatie aici https://ro-ro.facebook.com/449156695862199/posts/744004293044103/, dar e o intersectie cu doar o banda pe sens. Sau am inteles eu gresit si regula asta se aplica doar in intersectiile cu o banda pe sens?  :-/  :-)) :-)) 
« Ultima Modificare: 31.Oct.2022, 01:04:23 p.m. de Romix »
  • Vitara 1.4 MT Luxus AllGrip 2019
 

Offline Myhay

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #995 : 31.Oct.2022, 01:20:43 p.m. »
Asta cu virarea prin stanga centrului imaginar este buna atunci cand ai semafoare dedicate pentru fiecare directie de mers. Atunci cand tu executi viraj la stanga cei care merg inainte din sens opus trebuie sa aibe rosu. Asa nu se mai formeaza nici ambuteiaj , coloana. Eu procedez cum am invatat in scoala de soferi si cum am procedat si la examen - adica virez prin dreapta centrului imaginar. In intersectiile unde sunt marcaje in acest sens n am ce sa fac si le urmez adica prin stanga centrului imaginar ca oricum se formeaza coloana de sensul celalalt si raman blocat.
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic
 

Offline ntire2000

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #996 : 31.Oct.2022, 01:39:01 p.m. »
Asta cu virarea prin stanga centrului imaginar este buna atunci cand ....
.... la volan ai un analfabet sadea care si-a luat permisul pe spaga.
Cred ca daca-i zici lu' ala de centrul imaginar te înjura de toate neamurile. :D
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 
The following users thanked this post: Myhay, Calin sb

Offline enicky

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #997 : 31.Oct.2022, 04:00:03 p.m. »
Asta cu virarea prin stanga centrului imaginar este buna atunci cand ai semafoare dedicate pentru fiecare directie de mers.
  Atentie, exista intersectii(am eu in cartier) unde conform marcajului de pe carosabil, viraj stanga se face ocolind centrul imaginar prin stanga. Mai precis, banda doi ateapta sa se libereze banda unu de pe contrasens, apoi vireaza. Neatentia la acest marcaj provoaca blocaj.

De fapt, hai sa vedem ce scrie aici : https://autolatest.ro/stiri/romanii-nu-stiu-sa-faca-la-stanga-blocarea-intersectiei-cu-virajul-ocolind-centrul-imaginar-este-interzisa-de-lege/
Art.110 alin.2, sau :
https://www.scoalarutiera.ro/curs-legislatie/codul-rutier/circulatia-in-intersectii
(min.5,20)
De fapt, e bine de vazut tot clipul.
Sau aici : https://www.4tuning.ro/legislatie-auto/dilema-de-luni-tu-stii-cum-se-vireaza-corect-la-stanga-intr-o-intersectie-39484.html
Cat despre analfabetul sadea... :)


« Ultima Modificare: 31.Oct.2022, 04:28:01 p.m. de enicky »
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline hugbear

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #998 : 01.Nov.2022, 02:11:47 a.m. »
Dacă se mișcă strict mașinile de pe sensuri opuse ale aceleiași direcții (adică față-spate, stânga-dreapta având roșu) atunci este practic în natura lucrurilor să nu mai ocolești centrul intersecției. Asigurarea poate părea că se face mai greu, dar alternativa este blocajul garantat în cazul unui număr mare de mașini de pe ambele sensuri care vor să schimbe direcția. Dacă s-ar ocoli centrul, atunci prima mașină de pe sensul tău care vrea să facă stânga ar trebui să aștepte trecerea coloanei mașinilor de pe contrasens care vor și ele să facă stânga, numai că acestea ar fi blocate de prima mașină de pe contrasens care ar vrea să facă stânga dar nu poate pentru că așteaptă după coloana de pe sensul tău care vrea să facă stânga ș.a.m.d.

În cazul descris de textul de lege, se așteaptă doar după mașinile care continuă înainte. Într-o intersecție dirijată (temporizată) corect, ar trebui să poată trece destule mașini care virează. Știu și că nu toate intersecțiile sunt proiectate cum trebuie, pentru că și eu mă confrunt cu unele în care abia apucă să treacă 2-3 mașini (practic, doar cele aflate deja în intersecție când se face roșu). Dar alternativa ar fi haosul total.
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline Romix

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #999 : 01.Nov.2022, 09:37:41 a.m. »
Stiu ce zici, am fost in situatia in care masinile au ramas blocate pentru ca, ocolind prin dreapta centrului imaginar al intersectiei, s-au blocat reciproc (ca un sarpe care isi mananca propria coada).
Insa, daca ocolim prin stanga, nu o sa mai poti trece pana nu trece si ultima masina care merge inainte, pentru ca nu te mai poti asigura direct (nu ai cum sa profiti ca o masina merge mai incet sau sa aproximezi ca se afla la distanta mai mare si sa te bagi repede sa faci virajul, ca in cazul in care ocolesti prin dreapta).
Intr-adevar, ocolind centrul prin stanga s-ar evita blocajul, dar ar trece 2-3 masini.
Intersectiile semaforizate ar trebui, unde se poate, sa se dea verde doar celor care vireaza stanga independent de cei care merg inainte sau, daca nu se poate, sa se interzica virajul la stanga.  :fluier:  Urmezi alt traseu sau faci, eventual, dreapta si apoi iesi pe sensul dorit intr-o intersectie semaforizata corect.
S-ar evita, astfel, blocarea intersectiilor si chiar accidente.

  • Vitara 1.4 MT Luxus AllGrip 2019