Autor Subiect: Conducerea preventiva  (Citit de 93152 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline enicky

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #810 : 02.Apr.2021, 01:49:22 p.m. »
  Daca tot ne-am lamurit cum sta treaba in sensul giratoriu, m-am gandit sa trecem la ceva mai simplu : parcarea.
Sunt sigur ca toti stim s-o facem, din doua sau din trei miscari, dar am gasit niste clip-uri interesante, unde se explica mai multe variante de parcare si numai dintr-o singura miscare !
 
Deocamdata avem parcarea cu spatele .
Dupa cum veti observa, instructorul explica calm,  in cuvinte simple, simultan cu imagini, iar  la final face si o recapitulare :



  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline enicky

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #811 : 03.Apr.2021, 01:33:37 a.m. »
  Cred ca nu strica sa ne reamintim si parcarea laterala :

Deci, parcare laterala dreapta :



Si parcare laterala stanga :

  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #812 : 10.Apr.2021, 01:36:29 p.m. »
Unde duce conducere preventiva a unora si aberațiile la volan ale altora:

  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline shpeedy

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #813 : 10.Apr.2021, 01:43:39 p.m. »
Recunosc ca nu ma prind ce dreaq au vrut sa faca acolo... :-?
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #814 : 10.Apr.2021, 02:02:30 p.m. »
Ala cu Fordul alb a depășit prea târziu iar când au văzut ce vine, toți au frânat. Cel din fata daca continua încă un pic, lasă loc Fordului sa-i intre in spate. Adică in caz de accident, o parte i se datora si celui din fata care n-a știut decât sa frâneze brusc. Asta înseamnă ca nici el nu are cunoștințe de conducere preventiva, ala cu Fordul a făcut prostia dar el trebuia sa-l ajute sa scape, nu sa  ii închidă calea de fuga laterala si sa-l forțeze sa intre in cel din fata. Pentru ca una din variante este  (daca era TIR in fata așa se întâmpla) ca ala cu Fordul alb tragă de volan dreapta, sa intre in lateralul spate al celui vișiniu din fata iar acest lucru scotea Fordul din ciocnirea frontală si...îl arunca pe ala vișiniu in ciocnire frontala (îl răsucește pe axa drumului, in fata celui ce vine pe contrasens)...Murea ala din mașina vișinie cu dreptatea in mana dar si din reacția lui proasta...In cazul asta însă se vede ca nu aveau viteza așa de mare, opresc toți in 20 de m.
Caz des întâmplat :
Intra nenea șoferul in intersecție si nu se asigura suficient, descoperă ca-i vine unul din dreapta. Reacția evidenta si imediata, frânează brusc. Doar ca mașina nu oprește brusc, ci exact când ajunge in mijlocul drumului, făcându-l pe cel din drepta sa intre in ciocnire laterala cu el. Rezultatele depind de noroc si viteza.
Care e greșeala si ce trebuie sa învățam? Ca daca intri in intersecție si descoperi brusc ca riști o ciocnire, frânezi NUMAI daca tu intri frontal in altul si ACCELEREZI ca sa ieși din intersecție in orice alt caz de risc de ciocnire!
Adică frânezi numai daca ești cu fata, daca ești cu lateralul sau spatele, accelerezi. Acum, si norocul sa fie de partea ta, sa ai si loc in care sa fugi in fata când accelerezi...
Acesta este unul din cazurile in care motorul puternic te scapă. Accelerația rapida este necesara in situații limita. O mașină lenta in reacții se conduce cu ochii cat cepele si fără înflorituri gen depășiri pe autostrada.
Când in România circulau mai ales Dacii 1300, erau zeci de ciocniri anual de acest gen.
« Ultima Modificare: 10.Apr.2021, 02:14:24 p.m. de Costique »
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline shpeedy

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #815 : 10.Apr.2021, 02:18:21 p.m. »
Imi pare rau, dar eu nu vad lucrurile asa - cand intri in depasire esti (sau ar trebui sa fii) responsabil pe aceasta actiune.

1. Daca nu ai vizibilitate (sau se apropie linie continua), te rezumi la depasirea cate unei masini pe rand. Or Fordu' nu avea aceasta intentie (el era pus pe depasit). Drept urmare, vazand asta, cel cu Golf-ul a zis sa-l lase dreaq sa depaseasca (s-a tras mai inspre dreapta, a franat). Prin manevra de depasire (cel putin dubla) facuta, Fordu' a intrat pe terenul incertitudinii - ala cu Golfu' putea sa franeze (ceea ce a facut) ori sa accelereze (ceea ce te asteptai tu si cel cu Fordu' sa faca).
2. Acuma noi ne uitam la fimulet si facem pe inteleptii satului, dar cand esti acolo si trebuie sa iei decizia in fractiune de secunda, nu stiu cum ar mai arata deciziile noastre. Intr-o societate cat-de-cat functionala, aducerea unor asemenea situatii in zona incertitudinii cu privire la deznodamant ar fi (cat se poate de mult) minimizate/limitate, prin simpla sanctionare a celui cu Fordu' doar in baza prezentei inregistrari (asta ca sa facem abstractie de posibilul istoric al celui cu Fordu' - ca la genu' asta de comportament riscant nu ajungi deodata).
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline Ruhestand

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #816 : 10.Apr.2021, 03:12:37 p.m. »
apropo de conducere preventiva, atentie pe unde mergeti si opriti daca exista factori care va distrag atentia de la drum.
in alta ordine de idei, zona respectiva pare a fi devenit un triunghi al bermudelor pentru mine  :fluier: avand in vedere ca am avut 2 evenimente in mai putin de 2 luni.

  • Suzuki Vitara S
 

Offline enicky

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #817 : 10.Apr.2021, 04:39:46 p.m. »
Unde duce conducere preventiva a unora si aberațiile la volan ale altora:
  Situatie obisnuita din tara fara autostrazi si soferi fara experienta :
Cel mai bine depasesti una cate una daca te tin muschii/motorul, dar daca ai vizibilitate mare(1-3km) si nimic din fata, depasesti si 3-4.
    La cum a venit lansat Fordul, raportat la momentul final, numai ochiometric si trebuia sa nu franeze, sa continue depasirea. Ar fi avut timp, n-ar fi ajuns la nici la continua si nici cel de pe contrasens n-ar fi trebuit sa opreasca.
Daca ma uit la timp, in secunda 08 ajunge langa Golf si in secunda 14 toti 3 sunt opriti. deci sunt 6 secunde si Fordul n-avea nevoie mai mult de 2(doua) sa depaseasca.
  Acelasi lucru l-a crezut si soferul Golfului si a vrut sa-l ajute franand, astfel scazandu-i timpul necesar depasirii, dar tolomacul(scuzati expresia!) s-a speriat si a franat, deranjand astfel 3 soferi: cel depasit, cel din spate(care a filmat) si cel de pe contrasens.
   Parerea mea este ca daca nu ai inclinatii spre sofat, dar ti-ai luat totusi masina mare, cu motor pe masura, deci foarte puternica(pentru ca "poti"!)  stai linistit, condu prudent si nu te lansa o data la un an in depasiri duble-triple daca n-ai experienta.
  Am mai intalnit situatia cand cel aflat in depasire, eu fiind pe contrasens, nu putea sa intre la loc(cred ca nu-i facea nimeni loc) si prin flash-uri imi cerea sa-l ajut, adica am redus si m-am tras  in dreapta si s-a rezolvat.
   
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline enicky

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #818 : 10.Apr.2021, 05:59:38 p.m. »
apropo de conducere preventiva,.... zona respectiva pare a fi devenit un triunghi al bermudelor pentru mine
  Apropo de "factori care va distrag atentia", prin anii '90 era sa intru intr-o masina de politie parcata la intuneric, atras fiind de girofarurile alteia de pe contrasens. Scartait de frane, oprit de agent, suflat, no alcool, avertizat sa fiu mai atent!
 
    Revenind la subiect, parerea mea despre tine(nu ca te-ar interesa), dupa ce filmulete ai pus p-aici, este ca tu esti un sofer cuminte.
Adica: mergi regulamentar, viteza legala, respecti indicatoare, nu tai fata, te incadrezi corect si celelalte. Ceea ce este normal si de bun-simt.
Dar, ce este normal in general, nu e normal in Bucuresti !
 Ce-am observat eu, care nu merg mult in oras(ca un taxi sau curier), poate pe la 50km/zi : banda unu este pentru incepatori si profesionisti.
  De ce? Pentru incepatori este obligatoriu, ei merg incet si foarte atenti deci pot evita aproape orice pericol.
  Pentru profesionisti(cei care trec pe rosu, dar reduc bine cand au verde) este o banda libera, evitata de 90% dintre soferi, poti merge si inainte si la dreapta(ptr. stanga folosesc linia de tramvai, sau taie fata tuturor).
  Asa ca, parerea mea este sa mergi permanent pe banda doi(in oras!) pentru ca mergi cu viteza legala, iar cine merge mai tare te va depasi fara jena pe b1 si aici pe b2 vei evita instinctiv axul drumului(linia de tramvai daca exista), daca deviezi spre dreapta ai loc, sau primesti un claxon, deci fara probleme.
  Decat sa legi "prietenii" cu alti soferi sau cu mobilier stradal, banda doi pare a fi o solutie.
 
Daca imi amintesc bine, cand ai primit sutul in spate tot pe b1 erai, asa ca ori mergi pe b2, ori iti iei o masina cu line-asist. :)
 
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline hugbear

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #819 : 10.Apr.2021, 06:09:27 p.m. »
"Dacă nu înjuri la volan, nu ești atent la drum!" - proverb românesc
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 
The following users thanked this post: ntire2000, gabineg, ...