Autor Subiect: Conducerea preventiva  (Citit de 93153 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline NicNic

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #800 : 26.Mar.2021, 01:51:22 p.m. »
   [...] Asa cred c-ar fi mai bine observate, nu stiu daca si respectate.

Prima conditie ca niste reguli sa fie respectate este ca ele sa fie cunoscute.
Dar cat timp exista politisti care interpreteaza legea dupa bunul lor cap, apoi mai au si sustinatori, cum poti sa mai crezi ca va fi respectat ceea ce trebuie si nu altceva?
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 
The following users thanked this post: toma

Offline enicky

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #801 : 26.Mar.2021, 02:20:05 p.m. »
   Din cate imi amintesc eu, omuletul din video-ul explicativ/politistul, si-a sprijinit fiecare afirmatie cu citate/articole din lege, tocmai pentru a intelege toata lumea, pentru cine a avut rabdare sa-l vada si a incercat sa fie atent la explicatii.
   Adica cati pot, cati reusesc,  fiecare cat a priceput, in rest, cei care n-au inteles, isi dau cu presupusul.... Pana la urma (comentariile de)aici conteaza mai putin,  in teren este important ce faci.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Flint Beastmood

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #802 : 26.Mar.2021, 06:06:09 p.m. »
Observatii proprii privind conducerea preventiva:

1. Inainte de trecerea de pietoni piciorul drept trece in dreptul franei. Comentariu: timpul de reactie scade in cazul in care vre-un pieton erou se arunca de dupa masina inconstientului care a parcat pe prima banda in buza trecerii.

2. Viteza nu se schimba niciodata in timp ce traversam calea ferata - lectie platita cu timpanul unui sofer cu experienta care m-a lasat acum multi ani sa-i conduc masina, el fiind in dreapta.

3. Cand avem de la 3 benzi in sus pe sens, cea din mijloc este cea mai sigura, oferind plaja maxima de eschivari. Comentariu: pe langa un sir de masini parcate exista un risc din ce in ce mai ridicat de usi deschise fara asigurare; pe banda de laga linia de delimitare a sensurilor exista un risc maxim de coliziune cu ocolitorii de canale din sensul opus.

4. Bonus, exclusiv pentru membrii suzuki-club: in orice giratoriu banda 1 (de langa bordura) este cea mai rapida.

5. La apropierea de varful unui deal, se va circula cat mai aproape de marginea soselei si cu viteza redusa. Comentariu: poluarea cu particule BMW / AUDI / PASSAT intra in depasire chiar si in cele mai riscante conditii.

6. Majoritatea depasirilor sunt inutile. Daca drumul are o singura banda pe sens, cel din fata se deplaseaza cu 90km/h si dvs cu 100km/h, nu castigati nimic. Suntem soferi in Romanistan, unde castigul de 10km/h se pierde in 50 de metri la urmatoarea masina care circula cu 90km/h. Merita depasirea doar daca ne aflam pe un drum senzational de liber de trafic si daca nu ne deplasam in coloana. Comentariu: 100km cu 100km/h = 1h. 100km cu 90km/h = 1h si6 minute. Merita 6 minute?

7. Reamintesc o postare de mai devreme, extrem de utila: in giratoriu belesti ochii, altfel belesti... Mergeti incet, semnalizati iesirea, urmariti oglinzile laterale pentru smecheri care va pot taia calea.

Observatiile sunt aleatorii, iar lista e deschisa. Completati dupa bunul plac.
  • Vitara 1.4/48V Allgrip
 
The following users thanked this post: gabineg, toma, FritzVonSpritz, Romix

Offline enicky

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #803 : 26.Mar.2021, 08:53:11 p.m. »
Observatii proprii privind conducerea preventiva:

1. Inainte de trecerea de pietoni piciorul drept trece in dreptul franei. Comentariu: timpul de reactie scade in cazul in care vre-un pieton erou se arunca de dupa masina inconstientului care a parcat pe prima banda in buza trecerii.

2. Viteza nu se schimba niciodata in timp ce traversam calea ferata - lectie platita cu timpanul unui sofer cu experienta care m-a lasat acum multi ani sa-i conduc masina, el fiind in dreapta.

3*. Cand avem de la 3 benzi in sus pe sens, cea din mijloc este cea mai sigura, oferind plaja maxima de eschivari. Comentariu: pe langa un sir de masini parcate exista un risc din ce in ce mai ridicat de usi deschise fara asigurare; pe banda de laga linia de delimitare a sensurilor exista un risc maxim de coliziune cu ocolitorii de canale din sensul opus.

4. Bonus, exclusiv pentru membrii suzuki-club: in orice giratoriu banda 1 (de langa bordura) este cea mai rapida.

5. La apropierea de varful unui deal, se va circula cat mai aproape de marginea soselei si cu viteza redusa. Comentariu: poluarea cu particule BMW / AUDI / PASSAT intra in depasire chiar si in cele mai riscante conditii.

6. Majoritatea depasirilor sunt inutile. Daca drumul are o singura banda pe sens, cel din fata se deplaseaza cu 90km/h si dvs cu 100km/h, nu castigati nimic. Suntem soferi in Romanistan, unde castigul de 10km/h se pierde in 50 de metri la urmatoarea masina care circula cu 90km/h. Merita depasirea doar daca ne aflam pe un drum senzational de liber de trafic si daca nu ne deplasam in coloana. Comentariu: 100km cu 100km/h = 1h. 100km cu 90km/h = 1h si6 minute. Merita 6 minute?

7. Reamintesc o postare de mai devreme, extrem de utila: in giratoriu belesti ochii, altfel belesti... Mergeti incet, semnalizati iesirea, urmariti oglinzile laterale pentru smecheri care va pot taia calea.
*Daca treci de prima iesire e de preferat sa semnalizezi si stanga pentru "smecheri care va pot taia calea". Ii tineti la distanta.

8*.Cand avem 2-3 benzi pe sens, banda 1 este cea mai libera, ocazie in care folositi vederea periferica pentru eventuali pietoni grabiti sa traverseze nepermis sau sa prinda un mijloc de transport.

9. Cand depasiti/treceti pe langa un autobuz aflat in statie, priviti cu atentie in zona de dupa roata din fata si asfalt(sub locul soferului) unde puteti observa picioarele unui pieton care doreste sa traverseze.

10. Pe o sosea de viteza/autostrada nu rulati mult timp in zona aripa stanga spate a auto pe care urmeaza sa-l depasiti-este posibil sa va aflati in unghiul mort al acestuia, sa nu fiti vazut si soferul respectiv sa incerce o trecere pe banda superioara fara sa semnalizeze.

11. Pe autostrada, cand tocmai "depasiti"(treceti pe langa) un TIR (care are in fata alt auto care merge cu aceeasi viteza) si din spate primiti de
zor flash-uri sa eliberati banda, folositi semnal stanga pentru a-i arata vitezomanului ca inca mai aveti de "depasit". Reducerea vitezei si manevra de a face loc acestuia, trecand be banda 1 si intrand intre cele doua, intr-un spatiu de 5-6m, nu este cea mai buna optiune.

12. In orase exista intersectii de strazi secundare(pe unde te baga waze-ul) unde nu exista niciun indicator de "cedeaza" sau "drum cu prioritate", sau cel mult una din artere are un "cedeaza", intersectii unde cel putin reduceti/opriti si va asigurati(cu capul peste/langa volan)temeinic. Am vazut cateva accidente urate in aceste zone.

Observatiile sunt aleatorii, iar lista e deschisa. Completati dupa bunul plac.




  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 
The following users thanked this post: Romix, Flint Beastmood

Offline NicNic

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #804 : 26.Mar.2021, 10:51:56 p.m. »
   Din cate imi amintesc eu, omuletul din video-ul explicativ/politistul, si-a sprijinit fiecare afirmatie cu citate/articole din lege, tocmai pentru a intelege toata lumea, pentru cine a avut rabdare sa-l vada si a incercat sa fie atent la explicatii.
   Adica cati pot, cati reusesc,  fiecare cat a priceput, in rest, cei care n-au inteles, isi dau cu presupusul.... Pana la urma (comentariile de)aici conteaza mai putin,  in teren este important ce faci.

Exact: a citat legea si a interpretat citatele asa cum a vrut.

Repet, poate va fi mai clar:
"cat timp exista politisti care interpreteaza legea dupa bunul lor cap, apoi mai au si sustinatori, cum poti sa mai crezi ca va fi respectat ceea ce trebuie si nu altceva?"
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline Laurentiu

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #805 : 27.Mar.2021, 08:56:13 a.m. »
a citat legea si a interpretat citatele asa cum a vrut.
Le-a interpretat logic dupa lacunele de limba romana ce cred ca inca le mai are pentru ca, nu a mai revenit cu vreun clip ''Am gresit''.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline NicNic

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #806 : 27.Mar.2021, 03:43:04 p.m. »
A venit cu un clip in care spune ca de fapt el recomanda cum sa ne comportam in giratoriu, cum ca legea ar fi incompleta, neclara...



Acest politist este un tupeist, asa ca nu o sa recunoasca niciodata cand va gresi.
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 
The following users thanked this post: Laurentiu

Offline Laurentiu

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #807 : 27.Mar.2021, 06:11:00 p.m. »
Acest politist ... nu o sa recunoasca niciodata cand va gresi.
I-am cerut citeva lamuriri punctuale insa a raspuns extrem de evaziv doar la o singura intrebare. Cred ca-i cam place sa se auda vorbind prin clipuri. Se umfla in pene si se tot lauda ca a cistigat un proces si instanta i-a dat cistig de cauza dar nu a realizat ca asta, s-a intimplat datorita expunerii eronate a cazului(poate din interpretarea eronata a legii ori din interes). Mai pe intelesul tuturor (sigur nu si a lui) a spus ca autoturismul de pe banda 1, a efectuat viraj stinga cind de fapt el efectua giratia pe propria banda (banda 1) la momentul impactului ceea ce pentru judecator, a insemnat ca acesta si-a parasit banda intrind pe banda 2.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline ntire2000

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #808 : 27.Mar.2021, 11:09:19 p.m. »
6. Majoritatea depasirilor sunt inutile. Daca drumul are o singura banda pe sens, cel din fata se deplaseaza cu 90km/h si dvs cu 100km/h, nu castigati nimic. Suntem soferi in Romanistan, unde castigul de 10km/h se pierde in 50 de metri la urmatoarea masina care circula cu 90km/h. Merita depasirea doar daca ne aflam pe un drum senzational de liber de trafic si daca nu ne deplasam in coloana. Comentariu: 100km cu 100km/h = 1h. 100km cu 90km/h = 1h si6 minute. Merita 6 minute?

Cu asta nu prea sunt de acord decât daca e vorba de distante nesemnificative - acolo unde alea 5 minute chiar nu conteaza.
Dar eu am venit o data de la Oradea la Cluj, iar cei care au facut drumul respectiv stiu despre ce vorbesc si ce corvoada o reprezinta acel traseu.
Daca apuci sa intri pe portiunea aia cu o multime de curbe (intrarea în jud Cluj) si ai norocul sa fi în spatele unui pluton de TIR-uri esti "mâncat" - din a treia n-o mai scoti.
Când veneam de la prima revizie facuta dincolo am condus la limita (a se citi NFS)  si am depasit vreo 12 utilaje din astea, satul de nehotarârea unuia cu BMW (care era chiar între mine si ele) cu cel putin 3 clase peste Vitara.
Dupa ce am depasit coloana aia drumul pâna în Cluj Napoca a fost complet liber si am constatat cu o oarecare mândrie ca tinerelul cu ditamai jucaria s-a luat dupa mine si mi-a oferit restul drumului cea mare dovada de respect pe care am avut-o în peste 25 de ani de soferie: nu m-a depasit, a stat cuminte în spatele meu pâna în Cluj-Napoca.  :D
Cu acea ocazie le-am multumit fierbinte tuturor celor care au fost ministri în ultimii 30 de ani si ne-au cadorisit cu autostrazi frumos desenate pe hârtie.

PS: nu va mai spun ca în retrovizoare era ditamai coloana în spatele meu, nu se vedea ultima masina.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline Flint Beastmood

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #809 : 28.Mar.2021, 07:11:49 p.m. »
BMW-ul nu are cum sa fie cu 3 clase peste... fiindca de regula nu are scoala  :fluier:
  • Vitara 1.4/48V Allgrip
 
The following users thanked this post: enicky