Autor Subiect: Conducerea preventiva  (Citit de 93268 ori)

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #80 : 06.Oct.2016, 03:41:05 p.m. »
Daca vrei sa mergi la limita legalitatii (viteza legala +9 km/h) nu ai cum sa eviti acostamentul pe DN2, inclusiv in localitati. Sunt soferi care conduc masini puternice echipate cu statii radio, care dicteaza fluxul pe banda principala si care-ti dau flash-uri sau claxoane si te lasi pagubas. Uneori, mergi tu cu viteza legala iar in fata nimeresti o rabla care nu se da la o parte.  :-)) Cum o dai, nu-i bine: drum facut in saracie, desi rezista remarcabila de bine la 15 ani de la reabilitare.
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 

Offline Laurentiu

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #81 : 06.Oct.2016, 04:06:49 p.m. »
1. DN2 este cel mai ''prost ''drum din tara (tehnic construit cu acel acostament  )
2. Pana nu modifica CNADNR ul ceva la el...
3. Circulati si pe acostament ?
1. Tronsonul Iasi - Tg. Frumos are aceleasi caracteristici.

2. CNADNR-ul nu va modifica nimic din cauza podurilor aflate pe traseu. Ar trebui intii largite podurile si apoi soseaua.

3. Nu circul pe acostament mai ales din cauza capetelor de pod care pe timpul noptii nu sint vizibile (marcaje deteriorate de agentii atmosferici).

Uneori, mergi tu cu viteza legala iar in fata nimeresti o rabla care nu se da la o parte.
Te asiguri, semnalizezi si depasesti pe stinga daca traficul ti-o permite fara sa-i cauzezi rablei nici un prejudiciu. Executi manevra ca pe orice drum cu o singura banda pe sens. ;)
« Ultima Modificare: 06.Oct.2016, 04:11:17 p.m. de Laurentiu »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline Cosmin09

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #82 : 06.Oct.2016, 04:16:33 p.m. »
Am mers vara asta si DN1C (Cluj Napoca - Jucu - Gherla) are portiuni identice cu cele de pe E85.

Uneori, mergi tu cu viteza legala iar in fata nimeresti o rabla care nu se da la o parte.  :-))

Am mers si am intalnit si nu am dat flash-uri si nu am claxonat. In schimb, m-am asigurat si am depasit cand s-a putut. Nici pe autostrada nu dau pe nimeni la o parte de pe banda a doua cu claxoane sau flash-uri sau lipit de bara lui din spate. Doar semnalizez (stanga) intentia mea de a merge mai repede decat cel din fata. Daca se da bine, daca nu, asta e... merg in spatele lui sau renunt pt ca sigur vine altul din spate care nu va proceda ca mine si il va da ala la o parte :)
« Ultima Modificare: 06.Oct.2016, 04:20:37 p.m. de Cosmin09 »
  • Vitara S 1.4 turbo 4x4 6AT Galactic Grey din 18.11.2015 pana in 07.02.2022
 
The following users thanked this post: shpeedy

Online Catalln

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #83 : 06.Oct.2016, 05:34:42 p.m. »
Sa mai ridic una,  de fapt doua la fileu,  :)
Blocarea intersecţiilor,  in mod particular doua drumuri de ranguri / prioritati diferite,  respectiv a trecerilor de pietoni, cand efectiv se sta in coloana.
  • Suzuki Vitara Passion 2015 1.6 VVT 4WD MT
Consum declarat: urban 6,5 L/100 Km; mixt 5,6 L/100 Km; extra urban 5,1 L/100 Km
Consum mixt realizat la
 

Offline gabineg

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 14537
  • Thanked: 3483 times
  • Gen: Bărbat
  • Suzuki SX4 GLX 4WD
    • Bucuresti
Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #84 : 07.Oct.2016, 10:18:23 a.m. »
Am mutat discutiile despre sicanele in trafic in topicul Sofer de Romania, pe care il mentin blocat pana la o decizie a moderatorului global care l-a blocat initial.
Va rog frumos nu mai continuati discutia aici!

Aici discutam elemente de conducere preventiva. Multumesc!
« Ultima Modificare: 07.Oct.2016, 10:25:31 a.m. de gabineg »
  • SX4 by Giugiaro
It's nice to be Important, but it's more important to be Nice
 
The following users thanked this post: shpeedy, ocoleanui

Offline ocoleanui

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #85 : 07.Oct.2016, 10:23:03 a.m. »
A auzit cineva de tehnica dublu -debraiaj ????
« Ultima Modificare: 07.Oct.2016, 10:29:32 a.m. de ocoleanui »
  • S Cross motor 1,0 an 2018+Swift motor 1,2 an 2021
 

Offline Cosmin09

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #86 : 07.Oct.2016, 10:28:51 a.m. »
A auzit cineva de tehnica dublu -dedraiaj ????

Nu e dublu-debraiaj?
  • Vitara S 1.4 turbo 4x4 6AT Galactic Grey din 18.11.2015 pana in 07.02.2022
 

Offline ocoleanui

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #87 : 07.Oct.2016, 10:33:18 a.m. »
Ba da .Am corectat .

Este o tehnica de retrogradare menita sa anuleze efectele negative ale unei retrogradari incorecte ,agresive sau nesigure .
In esenta ,este vorba despre o tehnica menita sa asigure un echilibru perfect intre diferitele regimuri de turatie ale ale motorului ,specifice fiecarei trepte de viteza .
Fiecarei trepte de viteza ii corespunde o turatie a motorului , o viteza de rotatie a transmisiei si implicit a rotii .
De expl daca ne deplasam in viteza 3a cu viteza de 75kmh ,turatia motorului se va situa in jurul valorii de 2900 rot/min.Daca in acel moment intervine o retrogradare in viteza 2a , turatia motorului va urca in jurul valorii de 4400 rot/min .Putem deci considera o crestere medie a turatiei motorului ,la fiecare retrogradare consecutiva ,cu 1500 rot/min.
In cazul unei retrogradari normale ,singura posibilitate de evitare a franei de motor inevitabile va fi o ''dozare'' a eliberarii pedalei de ambreiaj .Daca aceasta ''dozare'' -total nerecomandata -nu va fi efectuata ,exista riscul ,mai ales in situatii de aderenta redusa ,ca frana de motor produsa sa duca la blocarea rotilor si implicit ,la un derapaj .


Citat din cartea lui Titi Aur .

Deci se utilizeaza asa ceva in trafic ???
« Ultima Modificare: 07.Oct.2016, 10:44:59 a.m. de ocoleanui »
  • S Cross motor 1,0 an 2018+Swift motor 1,2 an 2021
 

Offline shpeedy

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #88 : 07.Oct.2016, 10:41:10 a.m. »
« Ultima Modificare: 07.Oct.2016, 10:46:34 a.m. de shpeedy »
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline ocoleanui

Re: Conducerea preventiva
« Răspuns #89 : 07.Oct.2016, 10:47:20 a.m. »
Exact de acolo citez eu (am cartea in fata  :D),dar eu intrebam daca poate cineva sa face cele 8 puncte , in practica ???
  • S Cross motor 1,0 an 2018+Swift motor 1,2 an 2021